A mai alacsonypadlós buszoknál hol helyezkedik ez az üzemanyagtank, az akksi?
Mercedes Citaro/Conecto LF/Conecto NG
Üa. tartály szólónál a jobb első, csuklósnál a két középső kerékdob köré építve. A Conecto NG-t alapkivitelben a 2. ajtó előtt elhelyezett, ormótlan, helypazarló, ám egyszerű formájú, olcsón gyártható tankkal ajánlják, a kerékdobra történő elhelyezés feláras.
Akkuláda szólónál a 2. ajtó után vagy a GKV alatt, csuklósnál a 3. ajtó előtt
Eltérések kiviteltől függően előfordulhatnak (pl. régebbi csuklósokon a jobb első kerékdobra is jutott az üa. tartályból vagy a régebbi 2 ajtós szólókon a 3. ajtó helyén volt az akku, és akkor az Ü és LE kivitelek eltérő kialakításába bele sem mentem)
MAN Lion's City, az itthon nagyobb számban közlekedő kiviteleknél maradva
Üa. tartály 3 ajtós szólókon a jobb első kerékdob mögött és a 2. ajtó után, 2 ajtós szólókon a jobb első kerékdob mögött és a 3. ajtó helyén, csuklósokon a 3. ajtó előtt.
Akkumulátor szólókon kétoldalt a 2. ajtó előtt, csuklóson baloldalt a csukló után.
Gázüzemű kivitelnél a tartályok értelem szerűen a tetőn vannak, ekkor a szólóban mindkét akku jobboldalra kerül.
Volvo 7700:
Üa. tartály szólón a jobb első kerékdobon, csuklóson a B tengely előtt, akkuláda úgy emlékszem kétoldalt, a hajtott tengely előtt van.
A Van Hool esetén kiviteltől és az eredeti megrendelő igényeitől függően elég sokféle variáció van, így erre nem vállalkozom
A Modulo (illetve ARC-Ikarus) típusoknál többféle elrendezés van:
A szólókon eredetileg az üa. tartály a 2. ajtó előtt, az akkuláda pedig jobbra a hátsó tengely előtt volt. 2011 körül az üa. tartály átkerült balra, az első kerékdob mögé. A Modulo névre váltáskor ismét változtattak, az üa. tartály visszakerült az eredeti helyére, az akkuk pedig balra, az első tengely mögé kerültek.
A csuklósokon pedig az üzemanyagtartály jobb oldalt a csukló előtt van, az akkuk pedig Az akkuláda pedig a három szombathelyi proto kocsin a csuklós után baloldalt volt, utána átkerült jobbra, a csuklós és a 3. ajtó közé. Mivel a 18 méteres változat kialakításakor innen vették ki az ominózus 75 centit, ezeken a kocsikon az akkuk helye átkerült a szóló kocsikhoz hasonlóan az első tengely mögé balra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!