Mivel az igazán sikeres közlekedési rendszerek kulcsa egy erős és szolgáltatóktól független megrendelő szervezet, nyilván nem jó ötlet megszüntetni a BKK-t, viszont erősíteni nem ártana, mert eléggé féltökű.
Ami az első ajtós felszállást illeti, szerintem egy hatékony eszköz egyrészt a bevételek biztosítására, másrészt a valódi utazási igények felmérésére, továbbá közbiztonsági szempontból is van pozitív hatása. Nem, a menetidőt nem javítja, de ugye e konkrét esetben értékválasztás kérdése, hogy rend legyen vagy tempó.
2021. aug. 21. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
A Volánbusznál évtizedek óta működő rendszer. Vannak hátulütői, például ha vannak forgalmas köztes megállók, ahol a sofőrnek sok jegyet kell eladni, a busz garantáltan késni fog. Ahol viszont az utasok 90%-a a végállomáson száll fel, ott egész jól tartható a menetidő. Pesten is az ilyen vonalakon van esélye, hogy hatékonyan fog működni a rendszer. Nem ismerem azokat a vonalakat ahol most vezetik be, ahol már évek óta van azok ilyenek, működik is a rendszer. A nagy forgalmú gerincvonalakon viszont biztosan nem fog működni, ott többet árt mint használ. A problémás vonalak viszont többnyire azok, ahol nem lehet ezt bevezetni, így ezzel nem oldják meg a problémát. Ami meg a bevétel oldalát illeti, egy épeszű jegyrendszer bevezetése jobban növelné a jegyvásárlási hajlandóságot, mint az elsőajtózás erőltetése, ugyanis a jelenlegi igazságtalan. Így akik eddig 1-2 megállót utaztak jegy nélkül, inkább mennek majd gyalog. A Volánbusz jegyrendszere se tökéletes, de valamennyire igazságosabb a BKK-nál, mert a megtett úttal arányos a tarifa. Persze ezen is bőven lenne mit csiszolni, ebbe most nem megyek bele, mert nem ez a kérdés témája.
2021. aug. 21. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Én vidékről amikor először "felszabadultam" Pestre, akkor mindenki hülyének nézett, amiért az első ajtóhoz törekedtem a bérlet felmutatása miatt. Utólag tudtam meg, hogy Pesten csak ellenőrnek szokás ezt mutogatni. Nálunk (Megyeszékhely) utánad üvölt a sofőr buszon, villamoson, ha nem mutatod meg a jegyed/bérleted, vagy ha fel merészelsz szállni egy hátsó ajtón. Sokszor ki sem nyitja a hátsókat, amíg oda nem megy az összes felszálló...
2021. aug. 21. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
"Így akik eddig 1-2 megállót utaztak jegy nélkül, inkább mennek majd gyalog."
Nagyon helyes! Ne utazzon senki jegy nélkül semennyit!
2021. aug. 22. 01:40
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
#4 a busz ugyan annyit fogyaszt, a sofőrnek ugyan annyi a bére velük mint nélkülük. Arra kéne törekedni, hogy vegyen jegyet, legalább valamilyen olcsóbb fajtát, nem arra hogy menjen gyalog.
2021. aug. 22. 04:22
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
#5
Ugyanannyit fogyaszt? Tehát ilyen alapon +100 kilóval (ha több ilyen van, akkor már 2-300 is lehet) ugyanannyit fogyaszt, mintha +5 tonnát tennénk rá? Fuss neki újra!
2021. aug. 22. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Lehet, hogy le leszek pontozva, de az első ajtós rendszer a világ, meg Mo. n+1 városában működik. Budapesten is működne, ha egy-két nagy forgalmú gerincvonal, meg a többkocsis villamosok kivételével mindenhol bevezetnék, és a sofőrök komolyan vennék. Ebben az esetben ugyanis mindenki tudná, hogy kell a jegy vagy bérlet, és előszedné. ez a jelenlegi vagy elsőajtós, vagy nem állapot a legrosszabbb Ahol én lakom 2 elsőajtós busz jár egy kórház előtt. 20 kórházi dolgozó kb ugyanannyi idő alatt szál fel, mint egy látogató, aki a felszálláskor kezdi előkotorni a jegyet, vagy a bérletet, mert nem tudja, hogy be kell mutatni...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!