Addig terjed a suv mánia míg kiderül valójában ez a kényelmes autóforma?
Ha a társadalom elhízottsági mutatóját nézem, akkor biztos találat:
A SUV a legpraktikátlanabb kategória mind városban, mind autópályán. Előnynek egyedül a ki-be szállás könnyebbségét tartom. A magas üléspozíció sem számít már annyira, mert amíg kevés ilyen autó volt, valóban előnyös volt, de ahogy egyre több és több lesz, úgy veszti el ezt az előnyét.
Nagy a tömegük (kivéve egy-két könnyűsúlyú típust, de azok meg olyan minőségűek is), nagyok és szélesek a gumik, emiatt többet fogyasztanak. Autópályán még a nagy légellenállás is közbeszól, ráadásul egy nagyobb oldalsó szélroham egy bizonytalan sofőrt igencsak megtréfálhat egy ilyen autóban. Az előbb említett könnyűsúlyú SUV-ok pedig autópályán konkrétan életveszélyesek lehetne egy ilyen helyzetben.
Terepre , ahol el tud menni, ott bármilyen autó eltud. Igazi terepre pedig alkalmatlan.
Divat az egész, igazság szerint erről szól. Persze sokaknak tetszik, ízlésekkel pedig nem érdemes és nem is szabad vitatkozni. Mindenesetre számomra egy szedán százszor jobban néz ki, egy kombi pedig sokkal praktikusabb, azt viszont már alig gyártanak...
Ja, és a károsanyagkibocsátásuk a nagy tömeg, légellenállás, kerekek miatti fogyasztástöbblet miatt az egekben, és még '80-as évekbeli katalizátor nélküli autók is kevésbé környezetszennyezők sokuknál... ennyit a nagy klímaharcról, amiről az autógyártók és a gyárakat sakkban tartó politikusok annyit beszélnek...
Ez a baj ha valamiből divat lesz. Elveszti a reális funkcióját.
Nekem is a sedanok tetszenek leginkább
A suv egy üzenet. Üzenet a világnak. Azt üzeni, hogy takarodjál a sávod szélére, mert én, a suvos, az elválsztó vonalon közlekedem, és ha ütközünk, elgyúrlak családostul, mindenestül. A gyalogosok, biciklisek is tudják, hol a helyük, mert a jó suv nem fellöki a gyallert a géptetőre, hanem begyúrja az aszfaltba, vagy letépi a lábát, mint egy öreg zsiguli. Így aztán a jó suvos tol is mindenkit az úton, nem tötyörög, megy mint a fény, de ha ismerőssel találkozik, megáll a sáv közepén, onnan beszélget, mert neki akkora fsza van, hogy megssza a világot.
Ezért veszek egy Krazt, ha nyerek a lottón. Ha meglátnék egy suvot a szaggatott vonalon közlekednék, én is rámennék a vonalra, aztán meglátjuk mi lesz.
Praktikum:
- Magas üléshelyzet, jól átlátható forgalom.
- A nagyobb rugóút jobban bírja az úthibákat és a járdaperem-mászást.
- Ütközésnél magasabban ülsz, mint amilyen magasságban egy átlag személykocsi betalál, ilyen esetben csökkentheti a sérülésveszélyt.
Hátrány:
- Magasabb fogyasztás
- Rosszabb menetstabilitás nagy sebességnél
- Magas súlypont miatt billenékenyebb kanyarban
Mérlegelni kell, mi fontosabb szempont és úgy választani.
De általában tényleg inkább divatból veszik, illetve van, akinek ez a robusztusabb küldő tetszik és kész.
Van, aki tényleg azt hiszi, ezzel uralkodni tud az átlagos forgalom fölött, de ezt a tévképzetet az első szembe jövő teherautó, lámpaoszlop, fa, villanypózna eloszlatja. A sofőrrel együtt.
"A suv egy üzenet. Üzenet a világnak. Azt üzeni, hogy takarodjál a sávod szélére, mert én, a suvos, az elválsztó vonalon közlekedem, és ha ütközünk, elgyúrlak családostul, mindenestül. "
Legalábbis te ezt képzeled bele, ha meglátsz egy nagyobb autót, mint a tied, mert kisebbségi komplexusod van.
"mert kisebbségi komplexusod van."
Nem biztos, hogy neki. Esetlegesen annak, aki a nagy vassal próbálja kompenzálni.
Tisztelet a kivételnek.
Az nem kisebbségi komplexus, ha nem érzed magad biztonságban ilyen tankok közé szorulva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!