Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Istókhalmán miért van ilyen...

Istókhalmán miért van ilyen sok metró, ha a lakossága az egymilliót is alig éri el?

Figyelt kérdés
Egymillió alatti városokra nem azt szokták mondani, hogy felesleges metrót építeni?
2021. júl. 27. 21:01
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
98%
Istókhalma, az. A humor kategória lejjebb van.
2021. júl. 27. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Mi ez a fåszság?
2021. júl. 28. 04:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Istókhalma=Stockholm
2021. júl. 28. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Örülök, hogy végre valaki megfejtette ezt a "nehéz" feladatot, jöhetnek végre a válaszok.
2021. júl. 28. 08:22
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

972 ezren lakják, ami már majdnem egymillió, sőt…elővárosokkal együtt kétmillió. Budapesten 1,8 millió emberre van 4 metróvonal, tehát 450 ezer főre jut egy.

Egyébként ha olyan a városszerkezet, akkor egy 700 ezres városban is lehet akkora forgalom egy bizonyos tengelyen, amit Budapesten még elképzelni sem tudnál.

Egyébként pedig fejemet teszem rá, hogy Stockholmban sokkal többen tömegközlekednek, mint Budapesten és elővárosaiban ÖSSZESEN (tehát ott 1 millióból több használ közösségi közlekedést, mint itt 2,5 millióból). Mi az 1 autó = 1 ember országa vagyunk.

2021. júl. 28. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

[Nyelv és Tudomány: „Azt azonban jegyezzük meg gyorsan, hogy az Istókhalma, Kappanhágó nevek sosem voltak használatban ezekre a városokra. Ezek egy bizonyos Horvát István (1784–1846) nevű történész-levéltáros és délibábos nyelvészkedő dilettáns alkotásai. Őszerinte a magyar nyelv mindenféle más nyelvek őse, és egyéb badarságokat is fantáziált. Ő tehát nem e városnevek magyar változataként javasolta Istókhalmát és Kappanhágót hanem azt képzelte, hogy ezek az eredeti magyar nevei ezeknek a városoknak. És hasonlóképpen a Karthágó névről azt képzelte, hogy a magyar Kardhágó származéka, a Babilon magyar eredetije pedig Bábolna. Nem tudom, milyen volt Horvát történésznek, de nem hiszem, hogy komoly tudós lehetett, hiszen tudós nem gondolhatja komolyan, hogy ezekhez hasonló állításokat a legcsekélyebb bizonyíték nélkül megfogalmazhat.”

↑ Nyelv és Tudomány- Főoldal - Az Istókhalma-szindróma (nyest.hu) ]

2021. júl. 28. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
Nem csak a város lakossága létezik. Vegyük például Budapest esetét: azt mondják, hogy a 4-es metró töl fölösleges, a lakosság nem használja. Ez lehet, valóban olyan útvonalon megy, ahol kevés lakótelepet érint, inkább tranzit csomópontokat érint. Viszont a teljes délnyugati agglomeráció, mint Budaörs, Törökbálint, Diósd, Érd, Tárnok, Százhalombatta, Sóskút, Biatorbágy, stb. oda érkezik. Ez rengeteg ember, egy beérkező vonat utáni percekben tele az aluljáró. Ennyi embert busszal nem lehet elvinni, így van értelme a metrónak, csúcsidőben a szokványos 3 perces követés se volt elég, 2-re kellett sűríteni. Márpedig az agglomerációból dolgozni járók sokat adnak Budapestnek, ők is megveszik a Budapest Bérletet, meg itt étkeznek, szórakoznak, ami közvetve a fővárosnak bevétel. Valószínűleg Stockholmban is hasonló a helyzet.
2021. júl. 28. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem ismerem Stockholm metróhálózatát, de látatlanban nem vagyok biztos benne, hogy ezek nehézmetrók (hard core "igazi" metrók, mint Budapesten a 2-3-4).


Lehet, hogy könnyűmetrók, lehet, hogy olyanok, mint a hannoveri villamosok (TW6000 földje), lehet, hogy olyan, mintha itthon Vácról indulna egy jármű, Pesten belül megállna sok helyen, még a Nyugati előtt le alagútba, Kelenföldnél fel.


Itthon is össze lehetne kötni az 5-ös, 6-os, 7-es HÉV-eket, a 2-es metrót eleve lehetett volna a HÉV folytatásaként építeni (és még csak nem is stadionoki átszállással, ahogy anno tervezték), tényleg kellene egy Kelenföld-Nyugati alagút. Ekkor nekünk is lenne sok metrónk, de nem mindegyik lenne nehézmetró. Hanem metrószerű valamik.


Na most vagy érthetően fogalmaztam, vagy nem. 😁

2021. júl. 28. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Elsőre azt hittem valami alföldi faluról van szó vagy nem létezőről, mint Mucsaröcsöge 🤣
2021. júl. 28. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Jó, mondjuk az igaz, hogy a metró kevesebb, mint fele van föld alatt. De még így is több km van a föld alatt, mint Budapesten. Megnéztem mennyien utaznak tömegközlekedéssel, és arányaiban is kevesebben, mint Budapesten. Azt gondolnám ezek után, hogy ott mindenki gyorsan eljut A-ból B-be.
2021. júl. 28. 14:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!