Istókhalmán miért van ilyen sok metró, ha a lakossága az egymilliót is alig éri el?
972 ezren lakják, ami már majdnem egymillió, sőt…elővárosokkal együtt kétmillió. Budapesten 1,8 millió emberre van 4 metróvonal, tehát 450 ezer főre jut egy.
Egyébként ha olyan a városszerkezet, akkor egy 700 ezres városban is lehet akkora forgalom egy bizonyos tengelyen, amit Budapesten még elképzelni sem tudnál.
Egyébként pedig fejemet teszem rá, hogy Stockholmban sokkal többen tömegközlekednek, mint Budapesten és elővárosaiban ÖSSZESEN (tehát ott 1 millióból több használ közösségi közlekedést, mint itt 2,5 millióból). Mi az 1 autó = 1 ember országa vagyunk.
[Nyelv és Tudomány: „Azt azonban jegyezzük meg gyorsan, hogy az Istókhalma, Kappanhágó nevek sosem voltak használatban ezekre a városokra. Ezek egy bizonyos Horvát István (1784–1846) nevű történész-levéltáros és délibábos nyelvészkedő dilettáns alkotásai. Őszerinte a magyar nyelv mindenféle más nyelvek őse, és egyéb badarságokat is fantáziált. Ő tehát nem e városnevek magyar változataként javasolta Istókhalmát és Kappanhágót hanem azt képzelte, hogy ezek az eredeti magyar nevei ezeknek a városoknak. És hasonlóképpen a Karthágó névről azt képzelte, hogy a magyar Kardhágó származéka, a Babilon magyar eredetije pedig Bábolna. Nem tudom, milyen volt Horvát történésznek, de nem hiszem, hogy komoly tudós lehetett, hiszen tudós nem gondolhatja komolyan, hogy ezekhez hasonló állításokat a legcsekélyebb bizonyíték nélkül megfogalmazhat.”
↑ Nyelv és Tudomány- Főoldal - Az Istókhalma-szindróma (nyest.hu) ]
Nem ismerem Stockholm metróhálózatát, de látatlanban nem vagyok biztos benne, hogy ezek nehézmetrók (hard core "igazi" metrók, mint Budapesten a 2-3-4).
Lehet, hogy könnyűmetrók, lehet, hogy olyanok, mint a hannoveri villamosok (TW6000 földje), lehet, hogy olyan, mintha itthon Vácról indulna egy jármű, Pesten belül megállna sok helyen, még a Nyugati előtt le alagútba, Kelenföldnél fel.
Itthon is össze lehetne kötni az 5-ös, 6-os, 7-es HÉV-eket, a 2-es metrót eleve lehetett volna a HÉV folytatásaként építeni (és még csak nem is stadionoki átszállással, ahogy anno tervezték), tényleg kellene egy Kelenföld-Nyugati alagút. Ekkor nekünk is lenne sok metrónk, de nem mindegyik lenne nehézmetró. Hanem metrószerű valamik.
Na most vagy érthetően fogalmaztam, vagy nem. 😁
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!