Lehetséges, hogy az elkövetkező évtizedekben alig, vagy egyáltalán nem fognak épülni trolibuszvonalak, esetleg el is bontják őket fokozatosan?
Figyelt kérdés
Köszönhetően az egyre környezetbarátabb autóbuszoknak.
Moszkvában például már meg is szűnt a troliközlekedés nemrég, lehetséges, hogy a világ többi országa is követni fogja?
2021. júl. 22. 11:43
1/6 anonim válasza:
Elbontani valószínűleg nem (mostanában) fogják őket, mert bár az elektromos buszok bárhol tudnak járni és kezdenek terjedni, a trolibuszok is tudnak önjáró üzemmódban közlekedni. Valószínűleg már új szakaszokat nem nagyon fognak építeni ott, ahol beindul az elektromos buszozás (bár nálunk pont most csinálják meg a Baross utcában a felsővezetéket), de elbontani nem fogják őket, mert nagy előnye az e-buszokkal szemben, hogy nem kell külön tölteni őket. Az infrastruktúra pedig már adott.
2/6 anonim válasza:
Nem csak lehetséges, hanem szinte biztos. A troli a tömegközlekedés-rajongók mániája, de minden más közlekedőnek és városlakónak rengeteg fejfájást okoz, hiszen kiválóan egyesíti a kötött pályás villamos és a buszok hátrányait. A felsővezetékek miatt beviszi a saját korlátozott magasságú űrszelvényét a közútra, ráadásul szűk utcákban mindenféle történelmi jelentőségű épületek homlokzatán kell megoldani ezek rögzítését. A hálózat üzemeltetése és fenntartása sem sokkal olcsóbb, mint egy diesel/CNG autóbusz flottáé, csak épp nem üzemanyag-jellegűek ezek a költségek, hanem főleg amortizációsak. Tapasztalatok alapján a rendelkezésre állása sem olyan kimagasló, mint lehetne (ma már elég finnyásak a buszsofőrök ahhoz, hogy ne akarjanak munkaidőben áramszedőket igazgatni).
3/6 anonim válasza:
Ahogy #2 írja, két mód hátrányait egyesíti. De akkor még nem volt jobb megoldás. Épülni nem nagyon fog már, viszont elbontani sem fogják egyik percről a másikra, az is pénzbe kerül, meg helyette kiépíteni az újat is
4/6 anonim válasza:
azért hagyományosan jó pár előnyt is ötvöz mindkét oldalról. a buszhoz képest dinamikusabban lehet vele menni, mindezt csendben és kipufogógáz nélkül, ám a villamossal ellentétben nem okoz kisebb földrengést, a szűk kanyarokkal sincs gondja, és nem bénítják meg az útba kerülő ilyen-olyan akadályok.
5/6 anonim válasza:
"nem bénítják meg az útba kerülő ilyen-olyan akadályok"
A 78-as és a 74-es elég sűrűn terelésre ő szorul szabálytalan parkolás miatt 🤣🤣🤣
6/6 anonim válasza:
#5
De azokban az utcákban ugyanúgy egy buszt is terelni kellene, hiszen eleve nem fér el egy akkora jármű a szabálytalanul parkolók miatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!