Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lehetséges, hogy az elkövetkez...

Lehetséges, hogy az elkövetkező évtizedekben alig, vagy egyáltalán nem fognak épülni trolibuszvonalak, esetleg el is bontják őket fokozatosan?

Figyelt kérdés

Köszönhetően az egyre környezetbarátabb autóbuszoknak.

Moszkvában például már meg is szűnt a troliközlekedés nemrég, lehetséges, hogy a világ többi országa is követni fogja?



2021. júl. 22. 11:43
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Elbontani valószínűleg nem (mostanában) fogják őket, mert bár az elektromos buszok bárhol tudnak járni és kezdenek terjedni, a trolibuszok is tudnak önjáró üzemmódban közlekedni. Valószínűleg már új szakaszokat nem nagyon fognak építeni ott, ahol beindul az elektromos buszozás (bár nálunk pont most csinálják meg a Baross utcában a felsővezetéket), de elbontani nem fogják őket, mert nagy előnye az e-buszokkal szemben, hogy nem kell külön tölteni őket. Az infrastruktúra pedig már adott.
2021. júl. 22. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
74%
Nem csak lehetséges, hanem szinte biztos. A troli a tömegközlekedés-rajongók mániája, de minden más közlekedőnek és városlakónak rengeteg fejfájást okoz, hiszen kiválóan egyesíti a kötött pályás villamos és a buszok hátrányait. A felsővezetékek miatt beviszi a saját korlátozott magasságú űrszelvényét a közútra, ráadásul szűk utcákban mindenféle történelmi jelentőségű épületek homlokzatán kell megoldani ezek rögzítését. A hálózat üzemeltetése és fenntartása sem sokkal olcsóbb, mint egy diesel/CNG autóbusz flottáé, csak épp nem üzemanyag-jellegűek ezek a költségek, hanem főleg amortizációsak. Tapasztalatok alapján a rendelkezésre állása sem olyan kimagasló, mint lehetne (ma már elég finnyásak a buszsofőrök ahhoz, hogy ne akarjanak munkaidőben áramszedőket igazgatni).
2021. júl. 22. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
85%
Ahogy #2 írja, két mód hátrányait egyesíti. De akkor még nem volt jobb megoldás. Épülni nem nagyon fog már, viszont elbontani sem fogják egyik percről a másikra, az is pénzbe kerül, meg helyette kiépíteni az újat is
2021. júl. 22. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
azért hagyományosan jó pár előnyt is ötvöz mindkét oldalról. a buszhoz képest dinamikusabban lehet vele menni, mindezt csendben és kipufogógáz nélkül, ám a villamossal ellentétben nem okoz kisebb földrengést, a szűk kanyarokkal sincs gondja, és nem bénítják meg az útba kerülő ilyen-olyan akadályok.
2021. júl. 22. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
85%

"nem bénítják meg az útba kerülő ilyen-olyan akadályok"


A 78-as és a 74-es elég sűrűn terelésre ő szorul szabálytalan parkolás miatt 🤣🤣🤣

2021. júl. 23. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

#5

De azokban az utcákban ugyanúgy egy buszt is terelni kellene, hiszen eleve nem fér el egy akkora jármű a szabálytalanul parkolók miatt.

2021. júl. 23. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!