Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Így már soha nem fognak...

Így már soha nem fognak annyian visszatérni a tömegközlekedésre, mint 5-10 éve?

Figyelt kérdés
[link]
2021. júl. 16. 13:57
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
68%
Ne kíváncsi legyél kérdező, hanem akkor szállj fel egy olyan vonalon egy buszra, ahol elsőajtós felszállás van, és meglátod, hogy nem tömörülnek az elején, ezt csak a te fantáziádban van. Az emberek nem hülyék.
2021. júl. 16. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 Beviz Elek ***** válasza:
78%

#7

Minden vonalon nem jártam, néhány hónapig buszoztam ott éppen amerre dolgom volt és csak elsőajtós felszállással találkoztam, ezek szerint van más is. Összességében tetszik nekem a rendszer, szerintem nagyon jó az ötlet és a kivitelezés is. Miért lenne nehéz lemásolni otthon?


#9

Mikor fognak hátramenni? A #8-as válaszoló leírta, mi ebben olyan bonyolult.


Ha egy normális rendszer ki van építve akkor nem okoz késést az elsőajtós felszállás, cserébe viszont többen fizetnek az utazásért és esetleg lehetne javítani a tömegközlekedés minőségén.

2021. júl. 17. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 A kérdező kommentje:

#11

Kösz szépen a javaslatot, de naponta utazok ilyen buszon. És az az "aprócska" különbség, hogy ezen a buszon kb. az ülőhelyek fele van csak elfoglalva, míg egy nem elsőajtósnál az állóhelyek többsége is foglalt.

2021. júl. 17. 00:35
 14/27 A kérdező kommentje:
És még a nem elsőajtósokon is korábban volt hogy a megállóban maradtam, mert a hülye utasok nem voltak képesek beljebb menni. Elsőajtózás után mégtöbbször fogok a megállóban maradni.
2021. júl. 17. 00:36
 15/27 anonim ***** válasza:
68%
13-14! Én vidékiként meg 100-ból 99 alkalommal ilyen buszokon utazom, SOSEM maradtam le egyszer sem ilyen miat, amiröl beszélsz. De tovább megyek, még ha mindenki meghülyülne és nem érné fel ésszel, hogy magától tovább menjen, még ott a szám vagy neked a te szád, és el tudod magad kiáltani, hogy "föl szeretnénk szállni menjenek beljebb legyenek olyan kedvesek!" Vagy valami hasonlót, azért ne legyél már ennyire élhetetlen mint egy tíz éves.
2021. júl. 17. 05:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
90%

Én utaztam , utazok rengeteget Budapesten, a város minden részén és rengeteg tapasztalatom van a témában.


- Az elsőajtózás bizony megszűri a közönséget, valóban biztonságosabb a közlekedés

- Tény, hogy csökkenti az utasszámot. A bevételt viszont jó eséllyel inkább növeli.

- Az is igaz, hogy egyes csomópontokban tumultuózus jelenetek alakultak, alakulnak ki. Ezt rendszeresen monitorozni kell és növelni a járművezetők döntési szabadságát, mert 3-4 percet állni mondjuk a Podmaniczky utcában a Nyugatinál nem jó senkinek.

- Az utasok egy kisebb része nem érti , hogy minél hátrébb kell vonulni rögtön felszállás után. Ezt nagyon fontos megtanítani mindenkinek, mert volt, hogy az első ajtó bedugult, miközben hátul, a csukló mögötti járműrészen 4-5 ember lézengett.


Tehát igen, vannak problémák , de körültekintő tervezéssel, folyamatos monitoringgal es kellő rugalmassággal kezelhetőek ezek mind. Én épp ezért inkább támogatom az elképzelést , mint nem.

2021. júl. 17. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 Beviz Elek ***** válasza:
84%

A gondolkodásmódoddal van a baj kérdező. Nem azt kell nézni hogy milyen nehézségekkel járhat egy változás és miért ne csináljunk inkább semmit, hanem azt hogy mit kellene változtatni ami a meleg szart egy kicsit előrébb hajtja, illetve hogy hogy lehet ezt kivitelezni.


Más országokban ahol elsőajtós felszállás van gondolom nem így alakult ki a középkortól és mégis sikerült megtanítani az embereket. Kell keresni egy megoldást hogy ne legyen túl hosszú és bonyolult a felszállás mint pl Londonban. Oyster/bankkártya, lecsippantod a contactlessel terminálon és kész is vagy. Otthon a metrókból kifelé is ellenőriznek mégsincs végeláthatatlan sor és fennakadás.

2021. júl. 17. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
88%
Ebben a nagy felháborodásban az a vicc, hogy a budapesti buszok kétharmada már sok-sok éve elsőajtós. Nem csak az üres vonalak, hanem kifejezetten forgalmasak is: 55, 84E, 89E, 94E, 98, 168E, 200E, 202E stb.
2021. júl. 17. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 A kérdező kommentje:

#15

Persze, hogy egyszer sem maradtál le, mert vidéki vagy és olyan helyen közlekedsz, ahol kevesen utaznak. Nem érzed egy kicsit viccesnek, hogy a Ráckeve-Makád szakaszon tapasztaltakkal bizonyítod a 7E-n való elsőajtózás megoldhatóságát? És még neked áll feljebb, amikor elutasítom ezt az összehasonlítást.

(Azért a Ráckeve-Makád szakaszt hoztam fel, mer utaztam rajta többször és tényleg felfértem mindig. Bőven.)

2021. júl. 17. 10:41
 20/27 A kérdező kommentje:

"Nem azt kell nézni hogy milyen nehézségekkel járhat egy változás és miért ne csináljunk inkább semmit, hanem azt hogy mit kellene változtatni ami a meleg szart egy kicsit előrébb hajtja, illetve hogy hogy lehet ezt kivitelezni."


Akkor bizonyára az elmúlt 30 évben az összes vezetés hülye volt, hogy nem akarta előrébb vinni a meleg szart.

2021. júl. 17. 10:42
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!