Így már soha nem fognak annyian visszatérni a tömegközlekedésre, mint 5-10 éve?
#7
Minden vonalon nem jártam, néhány hónapig buszoztam ott éppen amerre dolgom volt és csak elsőajtós felszállással találkoztam, ezek szerint van más is. Összességében tetszik nekem a rendszer, szerintem nagyon jó az ötlet és a kivitelezés is. Miért lenne nehéz lemásolni otthon?
#9
Mikor fognak hátramenni? A #8-as válaszoló leírta, mi ebben olyan bonyolult.
Ha egy normális rendszer ki van építve akkor nem okoz késést az elsőajtós felszállás, cserébe viszont többen fizetnek az utazásért és esetleg lehetne javítani a tömegközlekedés minőségén.
#11
Kösz szépen a javaslatot, de naponta utazok ilyen buszon. És az az "aprócska" különbség, hogy ezen a buszon kb. az ülőhelyek fele van csak elfoglalva, míg egy nem elsőajtósnál az állóhelyek többsége is foglalt.
Én utaztam , utazok rengeteget Budapesten, a város minden részén és rengeteg tapasztalatom van a témában.
- Az elsőajtózás bizony megszűri a közönséget, valóban biztonságosabb a közlekedés
- Tény, hogy csökkenti az utasszámot. A bevételt viszont jó eséllyel inkább növeli.
- Az is igaz, hogy egyes csomópontokban tumultuózus jelenetek alakultak, alakulnak ki. Ezt rendszeresen monitorozni kell és növelni a járművezetők döntési szabadságát, mert 3-4 percet állni mondjuk a Podmaniczky utcában a Nyugatinál nem jó senkinek.
- Az utasok egy kisebb része nem érti , hogy minél hátrébb kell vonulni rögtön felszállás után. Ezt nagyon fontos megtanítani mindenkinek, mert volt, hogy az első ajtó bedugult, miközben hátul, a csukló mögötti járműrészen 4-5 ember lézengett.
Tehát igen, vannak problémák , de körültekintő tervezéssel, folyamatos monitoringgal es kellő rugalmassággal kezelhetőek ezek mind. Én épp ezért inkább támogatom az elképzelést , mint nem.
A gondolkodásmódoddal van a baj kérdező. Nem azt kell nézni hogy milyen nehézségekkel járhat egy változás és miért ne csináljunk inkább semmit, hanem azt hogy mit kellene változtatni ami a meleg szart egy kicsit előrébb hajtja, illetve hogy hogy lehet ezt kivitelezni.
Más országokban ahol elsőajtós felszállás van gondolom nem így alakult ki a középkortól és mégis sikerült megtanítani az embereket. Kell keresni egy megoldást hogy ne legyen túl hosszú és bonyolult a felszállás mint pl Londonban. Oyster/bankkártya, lecsippantod a contactlessel terminálon és kész is vagy. Otthon a metrókból kifelé is ellenőriznek mégsincs végeláthatatlan sor és fennakadás.
#15
Persze, hogy egyszer sem maradtál le, mert vidéki vagy és olyan helyen közlekedsz, ahol kevesen utaznak. Nem érzed egy kicsit viccesnek, hogy a Ráckeve-Makád szakaszon tapasztaltakkal bizonyítod a 7E-n való elsőajtózás megoldhatóságát? És még neked áll feljebb, amikor elutasítom ezt az összehasonlítást.
(Azért a Ráckeve-Makád szakaszt hoztam fel, mer utaztam rajta többször és tényleg felfértem mindig. Bőven.)
"Nem azt kell nézni hogy milyen nehézségekkel járhat egy változás és miért ne csináljunk inkább semmit, hanem azt hogy mit kellene változtatni ami a meleg szart egy kicsit előrébb hajtja, illetve hogy hogy lehet ezt kivitelezni."
Akkor bizonyára az elmúlt 30 évben az összes vezetés hülye volt, hogy nem akarta előrébb vinni a meleg szart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!