Miért mondják sokan, hogy Budapest tömegközlekedési hálózata kritikán aluli?
Szerintem nagyon jó. ~5 000 fős városból költöztem bp-re.
Elsőre hihetetlen volt hogy nem kell a tömegközlekedéshez igazítani a napomat.
Pl: még középiskolába ha volt nulladik órám akkor az 5 órási busszal kellet indulnom, majd 1 órát szobrozni az iskolában.
Vagy ha Bp-n annyian vannak a buszon/metrón hogy nem férek föl akkor semmi gond, 5-20 percen belül jön másik. Ha iskola után nem fért mindenki föl a buszra (havi legalább 1x megrötént) akkor várhattam 2 órát hogy jöjjön a következő.
Vagy ha elakartam menni bulizni akkor 2 lehetőségem volt vagy haza mentem a az utolsó 21:35-ös busszal vagy indultam az első 5:00 busszal. Taxi nem volt.
A vonalhálózat, megállók sűrűsége elég jó világviszonylatban is. A túl sűrű megállók miatt vannak elég lassú járatok, persze ha ritkábbak lennének a megállók, többet kéne gyalogolni. Ha a busz beáll a dugóba, akkor persze lassú lesz mindenképp.
A tarifarendszeren viszont lenne mit faragni.
Minden az utazási igények alapján történik. Nem mindig sikerül, de nyilván nem azért nem jár 2 percenként mondjuk egy 55-ös, mert olyan kedve van a tervezőknek.
Egyébként még a peremkerületekbe is rendkívül kedvező eljutási lehetőségek vannak (pl. a reggeli csúcsidőben Újpalotáról átlagosan 2 percenként megy busz a belvárosba), a 17-ből reggel 7 különböző gyorsjárat közlekedik csak az Örsre (kedvező követési időkkel) és más kerületekből is hasonló lehetőségek vannak.
Az agglomerációba nagyrészt helyközi járatok közlekednek, ahova viszont jár BKK járat: a Széll Kálmán térről Budakeszire 5-6 percenként megy busz, még vasárnap is!
Gyálra csúcsidőben 7, azon kívül 15 percenként járnak indulnak gyorsjáratok a Határ útról, ezt egészíti ki 30 (csúcsidőben 20) percenként egy 55-ös a Boráros térről.
Pécelre az Örs Vezér teréről csúcsidőben 7-8, egyéb időszakokban 12-15 percenként indul egy 169E.
Budaörsre csúcsidőben átlagosan 4-5, azon kívül 6-7 percenként megy valamilyen buszjárat.
Törökbálintra napközben 10, csúcsidőben 5 percenként megy valamilyen busz (88, 172, 173 és 272) Kelenföld vasútállomásról.
Tény, hogy korlátozott hely(ek)ről lehet csak eljutni, a legtöbb településre ráadásul csak egy tömegközlekedési csomópontról indul buszjárat, de ezek jellemzően nagyon jól megközelíthető, többségükben metrókapcsolattal rendelkező, forgalmas végállomások.
Mondjuk ami tényleg elég rossz, az a járművek kinézete. Részben, mivel némelyik nagyon régi, de nagyobbrészt az utazóközönség viselkedése miatt (szemetelés, ülés összeszurkálása késsel, firkálás stb.). Ez viszont külföldön is elég rossz pár helyen, csak ott kevésbé ütközik bele az ember, mivel a régi, lepukkant járművek csak csúcsidőben járnak, amikor minden üzemképes példányt kénytelenek forgalomba állítani.
Abban viszont elég jók vagyunk, hogy kívülről ritkán vannak összefirkálva a járművek. Ez a vasúti járművekre is vonatkozik. A budapestieknél nem tudom, hogy van, de a vasúton az összefirkált kocsik nem közlekedhetnek, hamar kivonják és megtisztítják őket. Így aztán kevésbé is izgalmas összefirkálni, mert úgyse lenne hosszú életű az eredmény.
Miskolc az kritikán aluli a hálózat is meg a menetrend is.
Budapest a legjobb, mondjuk miskolcnál minden csak jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!