Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi történik a tömegközlekedéss...

Mi történik a tömegközlekedéssel egy áramszünet esetén? (Metró, trolibusz, vonatok stb..)

Figyelt kérdés
(És ez így mellékesen, a kórházaknak van generátora ilyen eseményekre?)

2021. máj. 23. 10:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%

Gondolom, még sosem olvastál olyan bejegyzést pl a BKK oldalán, hogy :

XY troli, villamos , metró áramellátási hiba miatt nem közlekedik. Utazni pótló buszokkal lehet.

2021. máj. 23. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

A troli jó eséllyel leáll. A metró több irányból kap betáplálást, ha minden irány megszűnik, és másik áramátalakító sem tud tàplálni akkor leàll.


Vasúton alapból redundáns a rendszer, a vonalak jelentős része több irányból betàplálható. Így tartós kimaradás esetén átterhelik másik alállomásra azt a vonalszalaszt.

2021. máj. 23. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Más táplálási rendszereken keresztül kapják az áramot, ezért ha a lakossági áramszolgáltatásban van kimaradás akkor az általában nincs kihatással ezekre a járművekre. A különböző vonalszakaszokat is össze lehet kapcsolni.

Ha akkora a baj, hogy nem tudják megoldani az átkapcsolásokkal akkor megállnak a járművek.

A jelző és biztosító berendezéseknek, kommunikációs eszközöknek pedig van vészhelyzeti áramforrása. Akkumulátor, generátor.

2021. máj. 23. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

A villamosenergia-ellátás az egy elég bonyolult többszintes rendszer, összefogva különböző feszültségszinten rengeteg transzformációt és fejlesztést, külföldi kapcsolatokat. A nagyfeszültségű hálózaton általában minden kettőzve is van. Hogy egy hiba akkora kiterjedésű legyen, hogy például egy villamos tömegközlekedési eszköz minden betáplálása megszűnjön a "világ" felől is meg saját tulajdonban a "szomszédból" is, az igen valószínűtlen.

Az persze lehet, hogy nem automatikusan rögtön, vagy nem távműködtetéssel majdnem rögtön, hanem a szirénás autójuk kiérkezése után lesz ellátás eldugottabb helyen vagy bonyolultabb esetben.

A kórházaknak is van többnyire kettő betáplálásuk, és általában aggregátoruk is.

2021. máj. 23. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim válasza:
70%
2-es nek,egy bizonyos ideig tud menni a trollibusz,mivel van egy bizonyos energia tartaléka,csak nyílván bevezetik a pótló buszt,mett annyi ideig nem biztos,hogy eljár ameddig megjavítjàk.
2021. máj. 23. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
91%
A metró a kéregvasúti szakaszok kivételével sosem vízszintes. Valamelyik állomás felé mindig lejt. Ha se redundáns betáplálás, se saját akku, akkor is valamerre kigurul, nem marad bent.
2021. máj. 23. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
A vasútnál így van: két oldalról van megtáplálva a biztosítóberendezés, a felsővezetékről és a közüzemi hálózatról, van egy ún. inverter. Ha nincs áram a közüzemi hálózaton, akkor a biztber megy a felsővezetékről, ha nincs felsővezeték, akkor megy a közüzemi hálózatról. Ha egyik sincs, akkor van csecs, mert az inverter néhány órát bír csak.
2021. máj. 23. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Sok szempontból leírták, mi a helyzet. Neked utasként elég annyit tudni, hogy a metrószerelvények mindenképp megkísérlik lendületből elérni a következő állomást és elvileg ebben az sem lehet akadály, ha nemcsak a vontatási áramellàtás szűnik meg, hanem a biztosítóberendezésé is, utóbbi ugyanis bizonyos ideig könnyen tovább működtethető akkumulátorokról.
2021. máj. 23. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
14%
Így van, és a kórházak is lejtőre épülnek pont ezért.
2021. máj. 23. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

"Ha egyik sincs, akkor van csecs,"


Akkor sincs csecs, dízel aggregátorok vannak a jelfogó terem mellé telepítve.

Sőt, bizonyos állomásokon állandó probléma hogy annyira érzékeny a rendszer, hogy a közüzemi hálózat pillanatnyi kimaradása esetén is már röffent a dízel aggregátort, de mire felpörögne, már áll is le, mert visszajön a hálózat.


Az invertert picit keverted, az az akkumulátor telepekről való visszatápláláshoz kell. Azaz nem az inverted bírja rövid ideig, hanem az akkutelep.

2021. máj. 23. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!