Mi történik a tömegközlekedéssel egy áramszünet esetén? (Metró, trolibusz, vonatok stb..)
Gondolom, még sosem olvastál olyan bejegyzést pl a BKK oldalán, hogy :
XY troli, villamos , metró áramellátási hiba miatt nem közlekedik. Utazni pótló buszokkal lehet.
A troli jó eséllyel leáll. A metró több irányból kap betáplálást, ha minden irány megszűnik, és másik áramátalakító sem tud tàplálni akkor leàll.
Vasúton alapból redundáns a rendszer, a vonalak jelentős része több irányból betàplálható. Így tartós kimaradás esetén átterhelik másik alállomásra azt a vonalszalaszt.
Más táplálási rendszereken keresztül kapják az áramot, ezért ha a lakossági áramszolgáltatásban van kimaradás akkor az általában nincs kihatással ezekre a járművekre. A különböző vonalszakaszokat is össze lehet kapcsolni.
Ha akkora a baj, hogy nem tudják megoldani az átkapcsolásokkal akkor megállnak a járművek.
A jelző és biztosító berendezéseknek, kommunikációs eszközöknek pedig van vészhelyzeti áramforrása. Akkumulátor, generátor.
A villamosenergia-ellátás az egy elég bonyolult többszintes rendszer, összefogva különböző feszültségszinten rengeteg transzformációt és fejlesztést, külföldi kapcsolatokat. A nagyfeszültségű hálózaton általában minden kettőzve is van. Hogy egy hiba akkora kiterjedésű legyen, hogy például egy villamos tömegközlekedési eszköz minden betáplálása megszűnjön a "világ" felől is meg saját tulajdonban a "szomszédból" is, az igen valószínűtlen.
Az persze lehet, hogy nem automatikusan rögtön, vagy nem távműködtetéssel majdnem rögtön, hanem a szirénás autójuk kiérkezése után lesz ellátás eldugottabb helyen vagy bonyolultabb esetben.
A kórházaknak is van többnyire kettő betáplálásuk, és általában aggregátoruk is.
"Ha egyik sincs, akkor van csecs,"
Akkor sincs csecs, dízel aggregátorok vannak a jelfogó terem mellé telepítve.
Sőt, bizonyos állomásokon állandó probléma hogy annyira érzékeny a rendszer, hogy a közüzemi hálózat pillanatnyi kimaradása esetén is már röffent a dízel aggregátort, de mire felpörögne, már áll is le, mert visszajön a hálózat.
Az invertert picit keverted, az az akkumulátor telepekről való visszatápláláshoz kell. Azaz nem az inverted bírja rövid ideig, hanem az akkutelep.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!