Mire lenne szükség ahhoz hogy gyorsabb vasút legyen az
országban?
Figyelt kérdés
Csak elméletben. A fontosabb vonalakon pl. a megyeszékhelyek felé/között mondjuk 140-180 km/h csúcssebességgel haladjanak. Gondolom a pályák állapota se alkalmas ilyenre, se a mostani villamos vagy motorvonatok. Ezek felújításán kívül még mire lenne szükség?
Leginkább a pályák állapota a korlátozó tényező, sok helyen hatvannal döcög a gőzös. Ezek felújításához meg pénz kéne.
2021. márc. 23. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 anonim válasza:
Hát a Flirtek, Kissek, nemzetközi kocsik tudnak legalább 160-at, de a felett egy vízválasztó van, ugyanis nem lehetnek szintbeli keresztezések. Illetve lehet, hogy tudná a 160-at, de a megfékezettség is egy fontos tényező, és néha ezért is kell csökkenteni.
2021. márc. 23. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 anonim válasza:
Az új motorvonatok és az IC+ kocsik tudják a 160 km/h-s sebességet, valamint ki van írva a pályázat 115 új mozdonyra is. Az elmúlt években pedig több vasútvonal is megújult. Ha a megújult vonalakon beüzemelik az ETCS-t akkor nem lesz akadály a stabil 160-as sebességnek.
2021. márc. 23. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
A 160-hoz (hogy minden fővonalon meglegyen) csak fel kell újítani őket (+ETCS2), illetve járműbeszerzés kell, főleg mozdony és vagon, mert kevés van belőlük ehhez (10 Taurus és 25 TRAXX), ennyi. Ha 180-at akarunk, akkor az összes szintbeli kereszteződést is ki kell váltani, illetve új motorvonatok is kellenének, mert Magyarországon csak a Taurusok számára engedélyezett a 160 fölötti sebesség (230km/h neki az engedélyezett), illetve van néhány 200-as nemzetközi vagon.
2021. márc. 23. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
#5 vagyok: illetve nyilván ahol szükséges, ott nyomvonalat korrigálni, a szűkebb íveket felszámolni, kiegyenesíteni, de ilyenből nincs olyan sok (fővonalakon).
2021. márc. 23. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 anonim válasza:
#5: annyit hozzáfűznék, hogy a Magyarországra bejáró nemzetközi vonatok is képesek némelyek 160 km/h fölötti sebességre (pl. railjetek, Metropolitan EC-k).
2021. márc. 23. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
nem tom miért pontoztátok le az 1est, mert kb ugaza van! :)
120 kmh felett sokminden megváltozik, ezért nem lehet csak úgy 160-as pályákat építgetni ide meg oda!
Elég lenne ebbe a kis országba a 120 is, csak az legyen végig 120 és ne legyen benne 2 kilométerenként 20-40-60-as lassújel!
Nálunk az a javítás hogy kitűznek egy táblát, hogy mostantól 60kmh, aszt jóvan
Járművek szintén! Nem megcsinálják hanem lecsökkentik a sebességét, mert a lassabb tempóba még belefér az adott hiba.
Ezért van igaza 1-nek! Más észjárás, más mentalitás kell!
2021. márc. 23. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 anonim válasza:
Pár száz milliárd forint kezdésnek. Foyltatásként hogy ezt valóban fejlesztésre költsék, ne menjen zsebekbe jó része.
2021. márc. 23. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 anonim válasza:
Az a baj, hogy önmagában hiába lenne valamivel gyorsabb a vasút, ha mellette átszállásokkal, helyi közlekedéssel elmegy a megszerzett idő.
Rövid távon leginkább csak elővárosi közlekedésben lenne szerepe. De oda meg nem kell 160+ sebesség az is elég lenne ha a HÉV nem 20-30-al döcögne.
Hosszú távon az a baj, beülök kocsiba háztól-házik 2 óra vonattal 3 plusz 2x1 óra helyi közlekedés.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!