Mi volt Budafokon 1960-ban hogy kivezették oda a 4-es villamost?
Budafok, és persze budafokiak, akik szerettek volna eljutni A-ból B-be :)
Akkoriban még a hálózatos szemlélet uralkodott Budapesten, ami sajnos kiveszett, és csak az utóbbi években tért vissza. Ennek az a lényege, hogy a nagyobb forgalmú szakaszokon több viszonylat is közlekedik, amik egy idő után elágaznak, majd újra együtt haladnak más viszonylatokkal, aztán megint elválnak. Ennek előnye, hogy a gerinchálózaton sűrű a követés (más-más viszonylatokkal), viszont jelentősen csökkenti az átszállások számát.
Ha megnézed ezt az 1963-as térképet [link] , akkor láthatod, hogy Budafokról a 9-es villamossal Budát feltárva lehetett eljutni a Margit-hídig, a 4-es villamossal a nagykörúton szintén a Margit-hídig, a 47-es villamossal pedig a kiskörúton át a Nyugati pályaudvarig. Ha valaki a Móriczra utazott, akkor bármelyiket választhatta, ha a Nyugati pályaudvarhoz, akkor kettőt is, de akár a Kiskörúton, akár a Nagykörúton volt dolga, átszállás nélkül célba ért.
Ezt váltotta fel később a ráhordó szemlélet: van egyetlen viszonylat a Móriczig, ott (vagy a Fehérvári útnál) meg szállj át arra a másik villamosra/buszra/metróra, ami oda visz, ahova szeretnéd (vagy ahol át tudsz szállni arra a ráhordó járatra, ami elvisz a célodig). Ez az utas szempontjából mindenképpen kényelmetlenséget jelent, nem véletlen, hogy a budai fonódóval visszatértünk a régi hagyományokhoz (ami pl. Prágában nem tűnt el).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!