Milyen jobb ötletet tudsz ennél Dél-Budapest közlekedési problémáinak megoldására?
Hogy tud valaki két mondaton belül két óriási ostobaságot írni?
Egy függővasút kb. a vonala teljes hosszában átjárható a legkisebb erőfeszítés nélkül.
Villamost meg kíváncsi vagyok hogy raksz le egy olyan utcában, ahol nincs rá hely, illetve hogy vezeted át a Dunán olcsóbban, mint a függővasutat.
Magánvéleményem, ha megengeditek: Elég nyilvánvaló, hogy azt a két vasúti pályát, amit ma Dél-Budán, Kamaraerdő felé 41-es és Dél-Pesten, a Határ úton mentén 52-es villamosnak hívnak, már rég össze kellett volna kötni a Dunákon át legalább egy egyvágányos híd formájában, aztán hosszabbítani mindkét irányban, meg felőlem kössék, amibe akarják Ferihegytől Felcsútig... Tulajdonképpen ez lenne a Déli Körvasút, nem az a belső összekötő ív, ami nem az. Ha rajtam múlt volna, erre fejlesztettem volna föl a tömeges személyszállítást, és erre a hídra adtam volna előbb pénzt, aztán az Összekötő harmadik vágányára, ami mentén úgyis már van villamos is (meg metró is), hogy ne tudják már ott jódolgukban mit csináljanak még. Nem baj, csak hát... A tehervonatoknak is józan ésszel az egész elővárost messze elkerülő Duna-hídon kéne átmenni, és akkor nem dőlne össze a világ, hogy "csak" kétvágányos az Összekötő-híd, bőven elszórakozhatnának rajta a megálmodott személyvonat sűrítésekkel.
Van ezen felül jó pár érdekes hely, ahol jogosan felmerülne a kérdése valami trükkös (különleges, nyomott méretű, költségtakarékos járműféleségnek pl. szűkös alagútméret, drótkötélpálya híd helyett)... de ez az irány, amit irtál, bőven van olyan jelentős forgalmi igény, hogy mindenféle trükközés nélkül már rég ki kellett volna gazdálkodni oda egy rendes, normál (hagyományos járművekre kompatibilis vagyis nagyobb hálózatokkal összeköthető) hidat még egy Albánia színvonalú országban is, ha kicsit kevesebbett pancsolák a pénzt az uraságok maguk se tudják, mire. Én azt mondom, nem ez az a "hídhely", ahol pont hídon kéne spórolni.
Viszont lézetnek olyan helyek, ahol igen, ahol pénzügyileg tényleg nem realitás már egy híd (vagy épp egy normál széles alagút), és el lehetne képzelni valamiféle könnyen, gyorsan kivitelezhető kifeszített dróton haladó "kertivasút méretű" minifüggővasút járműféleséget (vagy mint valami bányavasúti népeskocsit). Lényeg, hogy ne add föl a fantáziádat.
Mi a fåsznak kell személyeskedni? Miért nem érvelsz inkább, te szerencsétlen? Amúgy is bicskanyitogató, ahogyan bedobsz jobb-rosszabb ötleteket , aztán az ellenérveket csuklóból båszod ki az ablakon. Nem csak itt: egy sor másik kérdésnél is, amit kiírtál. Szóval állíts magadon kérlek, mert ez ebben a formában romboló.
Hely amúgy van, hiszen villamospálya vagy HÉV-vonal most is van vagy volt az érintett utcákban, tessék szépen utánaolvasni. Nyilván a közúti kapacitásokat itt-ott befolyásolhatja, de mondjuk a Csepeli átjárónál és természetesen a Duna fölött amúgy is szükség van a közúti plusz tömegközlekedési kapacitás újrakalibrálására, mert ami most van, az túl kevés.
És igen, ez egy tökéletesen elszigetelt és átjárhatatlan rendszerelem lenne, mert semmilyen más hálózati elem járműve nem tud függővasúti kocsiként közlekedni. Persze lehet függővillamost fejleszteni, de egyedi járműveket fejleszteni kûrva drága.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!