Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a buszok ugyis mindig...

Ha a buszok ugyis mindig ugyanarra mennek miért nem csinálják meg őket trolibuszra?

Figyelt kérdés
2020. nov. 14. 16:43
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Mert ahhoz kellene felsővezeték, aminek a telepítése sem éppen olcsó, plusz néhol útban is lennének.
2020. nov. 14. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
drága a felsővezeték kiépítése, illetve nem lehet a nagy elosztóktól, erőművektől messzire elvinni
2020. nov. 14. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
86%
Mert nem mindig ugyanarra járnak.
2020. nov. 14. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
84%

Drága a hálózat kiépítése, üzemeltetése.

Sokkal zavarérzékenyebb. (pl. ha lehal a hálózat, akkor az összes jármű leáll, ha változtatni kéne az útvonalon, akkor ez nehezen megtehető.)

A felsővezetékek elcsúfítják a várost és útban is lehetnek sok esetben.


Persze lenne egy csomó előnye is, ez kétségtelen.

2020. nov. 14. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Csak mondjuk rendszeresen előfordul terelés, baleset, kötöttpálya pótlása, stb. amikor inkább hátrány volna a felsővezeték.
2020. nov. 14. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Azt a gazdaságosság dönti el. Villamosítva azon vasútvonal illetve busz útirány lesz, ahol viszonylag rövid szakaszon nagy forgalom zajlik. Ellenkező esetben többe kerülne a felsővezeték rendszer karban- és áram alatt tartása, mint ammenyit az üzemanyagon megspórolnának. Tehát nem mindegy, hogy félpercenként jár a troli egy két km-es szakaszon, vagy félóránként a busz egy 20 km-es szakaszon.


Gyenge egyenáramot különben sem túl gazdaságos nagy távolságba elvezetni. A vasút az nagyfeszültségű váltóárammal működik, ott jobb azért a helyzet, olyat viszont nem fognak kihúzni az utcák fölé.


Valójában nem igazán akaródzott, akaródzik trolivezetéket építeni kishazánknak sehova se, pedig annál azért több helyen megérné, mint amennyi van. Egyszerűen az ilyen Teréz-Erzsébetváros féle sűrűségben, ahol szó szerint karnyújtásnyira bonyolódik a forgalom százezrek szobaablaka előtt, kénytelenek voltak. Tetszik, nem tetszik, ott muszáj, hogy troli legyen. Mert ha azt buszokkal akarták volna kivitelezni - és most gondoljunk az ötvenes évek fekete füstgázt okádó járműveire - az felért volna egy újabb hitleri elgázosítással, mert ott, a szűk utcákban azért nem úgy áramlik el a levegő, mint egy lakótelepen, ahol 200 méterenként valami meg a nagy semmi.

2020. nov. 15. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!