Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért sárga színű az összes...

Miért sárga színű az összes villamos Budapesten?

Figyelt kérdés

2020. máj. 28. 13:41
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Valószínűeg azért, mert a sárga egy elég jól látható, feltűnő szín, a villamossal való találkozás meg az egyik nehezebb pontja szokott lenni az autózásnak.
2020. máj. 28. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

a városi közlekedésben régi hagyomány, hogy a a járműfajták színei eltérőek

busz - kék

troli - piros

villamos - sárga

2020. máj. 28. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

[link]


google első találat! :)

2020. máj. 28. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Szokták néha mondani, hogy Berlin lebegett mintaként döntéshozóink szeme előtt abban a politikai korszakban, nem pedig a szlávokra és kommunistákra jellemző piros... Az autóbusz is azért lett kék, merthogy pirosnak indult volna, csak aztán átfesttették.


Valamikor a favázas járművek idején a legáltalánosabban elterjedt a barna (vagyis a fa) színe volt mindenhol a világban. Az már modern kori dolog, hogy mindenféle ripacs színekkel lefestenek egy járművet, főleg az acélvázas járművek korára jellemző. Ha a külvárosba kivezető társaságokat nem nézzük, akkor Budapesten alapvetően kétféle villamos volt: a közúti (BKVT, barna) és a városi (BVVV, sárga). Mivel a BKVT volt a régebbi társaság még a lóvasutak idejéből, ezért ők már úgymond elhasználták a barna színt, ami abban az időben a legkézenfekvőbb. Ehhez képest találta ki az új konkurens villamostársaság megkülönböztetésül a sárgát. Mikor összevonták őket Beszkárttá, akkor két dolog merülhetett volna fel: Barna villamos sárga csíkkal, vagy sárga villamos barna csíkkal. Maradjunk annyiban, hogy modernebb korokban már nem volt divat a modernebb járműveket barnára festeni, maradt a sárga. A másik, ami felmerülhet európai kultúrában, az a piros villamos, de nálunk örültek, ha a két korábbi társaság hagyományt összehozzák valahogy, nemhogy még valami idegen dolog. Meg hát aztán Berlinen volt a szemük...


Azt tegyük hozzá, hogy a felső része a villamosoknak fehér, a laternás tető barnássárga a dongatető a későbbiekben galambszürke. Azoknak az ívelt oldalfalú kocsiknak, aminek még megtörik az oldallemeze, az alsó része eredetileg fehér, csak a felső sárga.

2020. máj. 29. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
0%
a helyzet az,hogy a II.világháború után a vesztes németország,több vagon sárga festéket adott jóvátételként magyarországnak! ez akkor és most is nagyon jó minőségű festék volt.mivel, még mindíg van belőle,és még évtizedekig kitart, ezért lesz még sokáig sárga a villamos.
2020. jún. 24. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
15%
Azért, hogy ne keverjék össze mi micsoda.Ezért cserélték le a kék metrókat fehérekre.Sokan összekeverték a buszokkal.Most a volnánbuszokat cserélik le/festik át mert a villamosok is sárgák és sokan nem tudják melyik, melyik.
2020. júl. 19. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!