Budapesti bringások, Ti mit szóltok az új biciklisávokhoz a Nagykörúton és az Üllői úton?
Messze van! :-)
Ha vezetne oda kerékpárút, akkor ki is próbálnám. Nekem speciel nagyon elegem van a politikai kampány kerékpársávok és kerékpárutakból! A legtöbb nem vezet sehonnan sehová. :-( Pontosabban kereszteződéstől kereszteződésig, ha mégis átmegy, akkor sem sokkal tovább. Ha jön egy buszsáv, akkor megszűnik, ha jön egy közlekedési csomópont, akkor megszűnik... Hol az úton, hol a járdán megy, de sokszor nincsenek is összekötve. Ha kerékpározok, akkor az út felében nekem kell kitalálnom hol és merre menjek. Kb. 2 - 10 másodpercem van, hogy a lehető legveszélytelenebb megoldást megtaláljam, majd agyalhatok, hogy ez szabályos, kevésbé szabályos vagy éppen tilos a KRESZ szerint. :-(
Mivel autózok is, nem tartom megfelelő megoldásnak az autósávból összevissza, ill. ész nélkül leválasztott kerékpársávot! (Belvárosba csak akkor megyek autóval, ha konkrét dolgom van arrafelé, amihez szükséges a járgány.)
Egyetértek, pocsék a helyzet. Klasz, hogy vannak, de nem sok hasznuk van. Budapest nem egy kerékpáros város. Hogy is lenne, amikor munkába nagyon sokan 10 - 20 km-t ingáznak naponta oda- vissza, ez akár 40 km is lehet. (Ez vidéken még két község között is egyszerűbb, mert ott egyenes út vezet, nem pedig számtalan kereszteződés, híd, alagút, stb.) Rákoskeresztúrról eszem ágában nem lenne kerékpárral dolgozni járni a XI. Fehérvári útra! Régebben Újpalotáról jártam be, az sem jobb! Amikor autóval kell mennem, akkor a kerékpársáv kifejezetten zavaró! 1-2 bicajos megy el az egy sávban araszoló autók mellett. Ennek nincs értelme!
Teljes körgyűrű kellene, hogy meg lehessen kerülni a várost, az átmenő forgalmat meg kéne szüntetni! Dugódíj, annak, aki mégis bejön! Szükség lenne egy Kelet - Nyugat (M8) autópályára is, ami nem érinti a fővárost közvetlenül, hanem alatta menne.
Ráadásul, leizzadva, kerékpáros holmival nem lehet minden munkahelyre bejárni. Nincs mosakodási, öltözési lehetőség. Munkahelyeken, iskolákban nincsenek kerékpártárolók, őrzöttek végképp nincsenek. Egy jó bicaj 70 ezertől kezdődik, nem merem / merjük otthagyni bárhol! Négyen vagyunk kamasz gyerekeikkel, a négy járgány 350 ezer forint. (múlt évben cseréltük le mindenkiét) Egy elektromos fél milliótól kezdődik... + felszerelés! Egy jó kerékpárlánc, zár 25-40 ezer Ft, lámpák, stb...
Közbringa pedig nincs mindenütt!
Szülőként még egy probléma: 12 alatti nem mehet a kerékpársávban, úton, ők csak a járdán, ott viszont nem mehet a felnőtt, csak, ha nincs kerékpársáv. Tehát egyáltalán nem életszerű, hogy reggel betekerünk a gyerekekkel az iskolába, majd a szülő elteker a munkába, délután pedig haza. Főként, hogy sok gyerek nem a legközelebbi iskolába jár! (nálunk pl. másik kerületbe járnak, mert egyik logopédiai iskolába jár, másik zeneibe) Különböző időben végeznek az iskolában, az a szülő megy értük, aki éppen ráér. Nagyobbik már hazajön egyedül (2 éve), a kisebbik még nem.
az üllőin elfér, de a nagykörúton szerintem nem lett ez átgondolva.
A nagykörúton valahogy a parkolókat kéne a járda felé tolni ahol lehet vagy megszüntetni..és akkor elférne a bicajsáv.
rengeteg P+R parkoló kéne, és akkor lehetne forgalomcsökkenteni.
A nagykörutat messze kerültem eddig bicajjal, most a home office miatt szerencsére nincs pesten dolgom, nem tudom élvezni a sábot. és szerintem nagyonnsokan vannak így.
Én inkább tágabb kontextusban kezelem ezt a kérdést. Nyilvánvaló, hogy Budapesten a fullasztó gépjárműforgalommal kezdeni kell valamit. Csökkenteni kell azt. Ezt lehet pozitív és negatív ösztönzőkkel is tenni. Pozitív ösztönző az, ha megteremtjük az alternatívákat. A Nagykörúton a kerékpársáv egy bringás alaphálózat részeként kezelendő, pont a fent is említett szegmentáltságot enyhíti - ráadásul itt a csomópontokban is megvan az átvezetése.
Ezen kívül van nyilván egy negatív ösztönző hatása is, hiszen kapacitást vesz ki a gépjárműközkekedési hálózatból, így részben kitereli a belvárosból a máshogyan is megoldható utazások, szállítások esetén az autókat.
Megjegyzem, abban nem vagyok biztos, hogy a parkolósáv felszámolása nem lenne-e jobb megoldás, ám tény, hogy az áruszállítást és a rövid megállásokat bizony a fák közé kellene akkor száműzni.
Évekig éltem Budapesten, most meg Münchenben élek, ami méreteinél fogva hasonló, viszont igazi biciklis város.
Szerintem a forgalmas utak szélére kerékpársáv kijelölése nem megoldás. Marha veszélyes, kellemetlen rajta biciklizni stb.
Ugyanakkor szerintem Budapestből (főleg a pesti oldalon) nagyon menő biciklis várost lehetne csinálni.
Ehhez viszont a bicikliutakat lehetőleg nyugisabb kis utcákhoz (azok autósok számára zsákutcává alakításával), parkosított területeken kéne kivitelezni. A forgalmas kereszteződésekbe biciklis aluljárók kellenének.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!