A jövőben várhatóan növekedni fog a vasúti
személyszállítás szerepe Európában?
Figyelt kérdés
A klímaváltozás miatt már alapból megindult egy folyamat, hogy sokan ellenségnek kiáltották ki a repülést, mint környezetszennyező utazási formát, s mintha az EU politikája is abba az irányba mozdulna el, hogy inkább a vasúti közlekedést és annak fejlesztését támogatja.
A jelenlegi koronavírus is ezt erősítheti, hiszen a légiközlekedést teljesen padlóra küldte, míg a vasút talán hamarabb talpra állhat.
Európai szinten várható, hogy a vasút reneszánszát fogja élni? Hiszen ez egy relatíve kicsi (és sűrűn behálózott) kontinens, ahol mondjuk egy nagysebességű vonat simán versenyképes a repüléssel is akár. Várható, hogy növekedni fog a vasút szerepe a személyszállításban? Az EU támogatni fogja a vasút megújulását szolgáló projekteket?
Nyugati országokban elképzelhető, erre fele viszont attól félek egy olyan plusz 20 évet rá kell számolni.
2020. máj. 25. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Igen.
2020. máj. 25. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Pénteken mentem Debrecenből Nyíregyházára, sokan voltak az intercityn.
Egy hónapja még 10 utas, ha volt egy szerelvényen.
2020. máj. 25. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 D. Brasco válasza:
Lehet hogy reneszánszát fogja elni a vasut,de maximum rövid(ebb) távokon.Mindegy milyen gyors egy vasút,nem tud versenyezni egy repülő 800-900km/h utazo sebessegevel.
2020. máj. 25. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 A kérdező kommentje:
Ha egy vonat képes hosszabb távokon 300-350 km/-rel, vagy a jövőben akár még annál is valamivel nagyobb sebességgel menni, szerintem simán lehet versenyképes a repüléssel európai távokban mérve. Hiszen ne felejtsük el, hogy egy repülőtér általában a belvárostól messze, a világ végén van, s a repülőgép indulása előtt 1-2 órával már ott kell lenni a reptéren a biztonság kedvéért. Ehhez képest egy vasútállomásra akár elég 15-20 perccel korábban is odaérni, ráadásul ezek nagyrészt a város közepén vannak. Tehát lehet, hogy a repülés utazósebessége mindig magasabb marad, de sok a passzív idő is.
2020. máj. 25. 19:02
6/8 anonim válasza:
Münchenbe vagy Berlinbe még simán versenyképes a vonat, ha nem áll valahol extrém hosszú ideig. Persze csak akkor, ha figyelembe veszünk mindent: repülőtér messze van a várostól, 2 órával hamarabb érdemes kiérni stb, viszont Spanyolországba vagy Skandináviába valószínűleg sose lesz versenyképes a vonat a repülővel. Sajnos. Pedig én is szívesebben utazom vonattal, mint repülővel. Több lehetőség van unalom ellen, és még netezni is lehet (persze a drágább repülőkön lehet wi-fi, de az meg már árban nem lesz a vonathoz mérhető).
2020. máj. 26. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
#6 Spanyolországban elég komoly vasúti közlekedés van, nem gondolnám, hogy nem lenne versenyképes.
2020. júl. 26. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Innen Spanyolországba, ugyanis a kérdés leginkább a repülő vs vasút csatára vonatkozott. :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!