Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV-nak napjainkban a...

A MÁV-nak napjainkban a teher, vagy a személyszállításból van több bevétele a vonatokkal? Mindig így volt, vagy idővel cserélődött az összetétel mi hoz többet?

Figyelt kérdés
2018. júl. 13. 20:01
 1/8 Beviz Elek ***** válasza:
90%
A teherszállítás osztrák kézben van, abból nem sok bevétele van
2018. júl. 13. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
vidéki mellékvonalakon napjainkban is zötykölődnek az öreg csörgők vontatta régi kék bhv kocsik, néhol alig néhány utassal, csodálom hogy hogy nem veszteséges ez vagy miért éri meg? 2018.-at írunk és mégis mintha megállt volna az idő 20-30 évvel ezelőtt
2018. júl. 13. 20:37
 3/8 anonim ***** válasza:

Az RCH lett úgymond a teherfuvarozásrt felelős vállalat főként, mármint a MÁV esetében, viszont kevés vonata még van a MÁV-nak is saját.


Egyébként a személyforgalom régen sem volt üzletileg pozitív, a teherforgalomból volt valódi bevétel. De mivel a MÁV állami, így nekik kötelező a személyforgalmat lebonyolítani.

2018. júl. 13. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Alex Fly ***** válasza:
100%
A személyszállítás veszteséges. Ugyanis nem profitorientált üzleti vállalkozás, hanem szolgáltatás...
2018. júl. 13. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
87%

Azért én szívesen látnám azokat a mellékvonalakat, ahol csörgős Bhv-s vonatok vannak.

A mellékvonalak valósága a Bzmot.

2018. júl. 13. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Mátészalka-Nyíregyháza útvonalon régi Csörgős ingavonat jár :)
2018. júl. 14. 00:01
 7/8 anonim ***** válasza:

Előfordul egy-két csörgő-bhv, de tényleg vadászni kell. (Ha tényleg érdekel, akkor még pár hetet kell várnod, míg újra üzembe helyezik a vonatdroid/iemiget, ott lehet nézni, merre járnak a mozdonyok. A vonatinfó mobilappban is látszik egy részük, de ott sokkal macerásabb.)


A személyszállítás sok helyen veszteséges, politikai és szociális okokból tartják fenn. Nem a MÁV-Start dönt a vonatokról, vagy legalábbis nem teljesen, az állam rendeli meg őket. A teherszállítás tud nyereséges lenni, de legalábbis eltartja magát.


A MÁV-nak amúgy személyszállításból minimális bevétele van, mivel a nagyvasúti személyszállítás a MÁV-Starthoz tartozik. Az állami kisvasutak talán még mindig a MÁV-hoz, de talán azok se nagyon termelnek nyereséget (hacsak a Gyermekvasút nem).

2018. júl. 14. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Mivel a MÁV az ország jelentős részén a pálya gazdája, minden menetvonal után pénzt kap. Így a MÁV-nak nagyjából a közlekedő vonatok számával arányosan keletkezik a bevétele.


A személyforgalmat az ország jelentős részén a MÁV-START végzi, nekik pozitív eredményük Budapest elővárosában van leginkább, ha a közszolgáltatási szerződésből és árkompenzációból keletkező állami bevételeket nem nézzük. Egyébként a MÁV-START sem lehetne veszteséges elméletben, hiszen az állam rendel meg tőle dolgokat, amit ki kellene fizetnie, csak ez általában nem működik, és tök egyszerű a MÁV-START-ra mutogatni, hogy fúj de veszteséges.


A teherszállítás pedig teljesen piaci alapokon megy, viszont az meg állami tulajdonban nincs az országban.

2018. júl. 15. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!