Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten az emberek miért...

Budapesten az emberek miért szeretnek autóval közlekedni?

Figyelt kérdés

Napközben gyakorlatilag az egész városban dugó van, lassan lehet haladni, parkolni nehézkes, az emberek idegesek, a kocsik ontják magukból a füstöt. Ez miért jó? Nem lenne egyszerűbb, gyorsabb és stresszmentesebb felszállni egy buszra, villamosra vagy metróra? Sokan azzal érvelnek, hogy a tömegközlekedést kényelmetlennek találják, de őszintén mivel kényelmesebb folyamatosan a vezetésre összpontosítani és szenvedni a dugóban a sok idegbeteg (bocsánat a kifejezésért) sofőr között, mint ülni, vagy akár állni egy buszon? Anyagilag is olcsóbban jönne ki.

Megértem azokat akik például éjszaka utaznak amikor nincs nagy forgalom, vagy akik az agglomerációból vagy távolabbról utaznak be, mert nem megfelelő a tömegközlekedés és P+R parkoló sem esik útba, de aki Pesten lakik és dolgozik, annak ez miért ekkora buli?



2020. febr. 19. 18:38
1 2 3 4 5 6
 21/52 anonim ***** válasza:
18%

Mert akkor tiszta marad a magassarkú, és be tudják rakni az anyósülésre a retikült.

Vagy túl sok idejük van, valamire szeretnék elcseszni.

Más magyarázatot elképzelni nem tudok.

2020. febr. 20. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/52 anonim ***** válasza:
40%
Mert a fekete Lambómra buknak a csajok, báttya! 😎
2020. febr. 20. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/52 anonim ***** válasza:
0%
#21. Azért ez így túlzás...
2020. febr. 20. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/52 anonim ***** válasza:
25%
Látom,aki autóval jár le van pontozva...Az irigység rossz,értem? ;)
2020. febr. 20. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/52 A kérdező kommentje:
Szerintem ezt rosszul látod, a többség elég szép értékelést kapott :)
2020. febr. 20. 16:36
 26/52 anonim ***** válasza:
0%
látom.....
2020. febr. 21. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/52 anonim ***** válasza:
67%

Olvasgattam a kommenteket, van amivel egyet is értettem, de van pár megjegyzésem, ami kikívánkozik:

1. Alapvetően a megnőtt agglomerációs lakosság generálja a dugókat,

ez köszönhető a nem versenyképes agglomerációs közlekedésnek. (Pl külön jegy/bérlet Volánra, MÁVra, BKK-ra; vagy még lefedés sincsen rendesen; nemegyszer földúton a sárban kellene órákat caplatni az első 1-2 óránkénti volánbuszhoz.)

2. Írták a sokgyerekes anyákat. Na, tipikusan nem ilyeneket látok az autókban! Vagyis, ha mégis azok, akkor a gyerekeiket otthonhagyták, vagy ők már egyedül közlekednek...

3. Kényelem, zene, légkondi. Igen, és "jogod" is van hozzá, érthető, hogy senki se akar büdös, hangos emberekkel heringpartizni. A baj ott van, hogy sok helyen nincs buszsáv, egyes járatok zavarérzékenysége nagy, kevés a járművezető, átgondolatlan sok helyütt a megállókiosztás, stb, stb. Ha a főváros/kerületek/kormány egyértelműen a tömegközlekedés előnyben részesítését támogatnák, a fenti problémák megszüntetésével, akkor 2x is meggondolná sok ember, hogy autóba üljön-e a mindennapi ingázás során. Pl ha a dugóban ülve az autós látná, hogy már a 3. busz sohan el mellette a buszsávban, amin ráadásul nincs is tömegnyomor. És napi 30-40 perceket spórolna meg, ha a tömegközlekedést választaná. (Direkt nem villamost vagy hévet írtam, mert azokkal még egyértelműbb a helyzet.)

4. P+R... Igen, de alapvetően a P+R a tényleg legmesszebbről ingázóknak van kitalálva, nem a 3-4 utcára lakóknak, és nem is a közvetlen MÁV/Volán járattal rendelkezőknek.

2020. márc. 4. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/52 anonim ***** válasza:

"Pl külön jegy/bérlet Volánra, MÁVra, BKK-ra"

Itt mire gondolsz pontosan? MÁV és BKK járatokkal jövök be dolgozni napi szinten, BP területén belülre nem kell MÁV bérletet vennem, onnan jó a BKK bérletem. Szerintem praktikus és kényelmes rendszer.

Vagy hogy érted a külön jegyet?

2020. márc. 5. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/52 Beviz Elek ***** válasza:
69%

#28

Nem tudom úgy értette-e, de én gimiben az agglomerációból jártam be és kifejezetten élvezetes ha van egy MÁV bérleted, felsővezetékszakadás miatt nem jár a vonat, 20 percet sétálsz a buszhoz, ott pedig fizethetsz hogy bejuss. Persze, mivel külön vállalatok ezért nem megoldható hogy 1 bérlettel bármivel bejuthass, de ettől még zavaró...

Gimiben még vállat vontam a késés miatt, de ha a munkám múlik rajta akkor nem bíznám a MÁV-ra a bejutást.


Monorról mentünk Vácra, szintén felsővezeték szakadás, taxizni kellett Köki és a Nyugati között hogy ne késsük le az utolsó vonatot. Végül kb 6 óra lett az út, a jegyen felül egy jó összeget kifizettünk a taxisnak is, sokkal gyorsabb, kényelmesebb, olcsóbb lett volna kocsival megjárni.


A belvárosban jobb a tömegközlekedés, de ezen kívül hagyjuk, ne nevettessük egymást.

2020. márc. 5. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/52 anonim ***** válasza:
54%

#29

Én elégedett vagyok, eddig sok év alatt párszor (3-4 alkalom) volt, hogy max 1 órát késett a vonatom. Az autósok sokkal(!) többet állnak a dugóban ezen a szakaszon.

Ha vezetékszakadás vagy ilyesmi van, akkor pedig jön pótlóbusz, amire természetesen érvényes a MÁV bérlet.

2020. márc. 5. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!