Budapesten az emberek miért szeretnek autóval közlekedni?
Napközben gyakorlatilag az egész városban dugó van, lassan lehet haladni, parkolni nehézkes, az emberek idegesek, a kocsik ontják magukból a füstöt. Ez miért jó? Nem lenne egyszerűbb, gyorsabb és stresszmentesebb felszállni egy buszra, villamosra vagy metróra? Sokan azzal érvelnek, hogy a tömegközlekedést kényelmetlennek találják, de őszintén mivel kényelmesebb folyamatosan a vezetésre összpontosítani és szenvedni a dugóban a sok idegbeteg (bocsánat a kifejezésért) sofőr között, mint ülni, vagy akár állni egy buszon? Anyagilag is olcsóbban jönne ki.
Megértem azokat akik például éjszaka utaznak amikor nincs nagy forgalom, vagy akik az agglomerációból vagy távolabbról utaznak be, mert nem megfelelő a tömegközlekedés és P+R parkoló sem esik útba, de aki Pesten lakik és dolgozik, annak ez miért ekkora buli?
""Anyagilag is olcsóbban jönne ki."
MÁV+BKV-val vagy autóval járok dolgozni. Az autó gyorsabb, az összköltség kb ugyanannyi."
Ha elolvasod a kérdést akkor láthatod, hogy ez a kérdés a Pesten lakóknak és dolgozóknak szólt. Állításod szerint te falun élsz. Vannak olyan települések ahonnan vonattal gyorsabb, esetedben ez ezek szerint nincs így, de a kérdés nem is erről szólt.
Budapesttől 43km-re vagyok, és NAGYON NEM SZERETEK BUDAPESTEN AUTÓZNI!!!!
Ha lehet, inkább megkerülöm az egészet, mert agyrém az egész város.
És a városvezetés ahelyett, hogy meggyorsítaná minden áron az átjutást, kb szrnak bele az egészbe.
Szívnak az autósok, ottlakók, stb.
De biztos nagyobb biznisz felújítani 9573462x-rra a körút villamos vonalát.
12-es, az átmenő forgalomnak Budapest belső területein nulla keresnivalója lenne. Ez nem igazán a fővárosi vezetés feladatköre, hiszen soha nem diszponált a főváros az elkerülő autópályák építéséhez szükséges források fölött, de az elővárosi P+R parkolok fejlesztésére sincs jogosítványa. Nyilvánvalóan kormányzati feladatról van szó, a kormány meg ugye båszik Budapestre és ellenpolgármestereket nevelget párhuzamos intézményekben.
Sajnos a fővárosi autósok többsége ma már a városhatáron kívülről érkező ingázó. Akik többnyire nem nagy kapacitású, megbízható szolgáltatást nyújtó vasútvonalak mellett laknak, így megbízható ráhordásra vagy stabil kínálatú P+R parkolók rá van szükségük. És ez az, amiben nincs koordináció.
Nekem megér annyit az autózás, mégha kicsit nagy is a forgalom, hogy ne kelljen többszáz emberrel együtt nyomorogni, hanem megvan a helyem a kocsiban, megy a légkondi, szól a zene.
Olyan útvonalat kell keresni, ami kevés problémával jár. Megfigyeltem reggelente, hogy ha csak megyek az árral, sokkal nyugodtabban beérek, mintha lesném az üres helyeket, és váltogatnám a sávokat kapkodva, idegesen, aztán nyernék vele fél percet. Semmi értelme. Csak lazán, és nem lesz gond az autózás.
kényelmesebb,sokszor gyorsabb. olcsóbbnak nem olcsóbb,ha valaki napi rendszerességgel használja,de már nem azokat az időket éljük,mikor csak hétvégi autósok voltak többségben,és hétköznap csak a hivatásos sofőrök,igazgatók,vagy taxik közlekedtek munkaidőben. nézzük pl az édesanyákat. 2 v 3 gyerekkel sokkkkkal kényelmesebb berakni őket az autóba,mint fogni a kezüket,cipelni a bevásárlást,hallgatni a cüncögő utasokat a gyereksírás és gyerekzsivaj miatt ,hallgatni a gyereket,hogy fáj a lába,leakar ülni,fel akar állni..nyalogatja a kapaszkodót és még estig lehetne sorolni.
nemtudom kedves kérdező,Te hol laksz ,szoktál e tömegközlekedni,de ugyan annyira tele vannak a hévek,buszok,villamosok ,mint az utak. büdös van,rád ülnek,rád állnak,verekedések vannak,késések,rablások. télen nem fűtenek,nyáron megr*hadsz a melegtől..próbáld ki.
Lehet a külvárosban is van busz, az utcán mindkét végében is jár. de várni rá, télen megfagysz, nyáron megsülsz. inkább a fűtött kocsi, aminek minden percét élvezem még akkor is ha 300lóerővel állok a dugóban. :D
Egyébként a belvárosba évente 1-2 alkalommal kell csak napközben bemennem. annyit kibírok. többnyire a külvárosban mozgok. és nem is a dugóidőszakban.
Nem beszélve arról hogy mivan ha úgy alakul hogy éjjel kettőkor mennék haza? Csak beülök a kocsiba és kész.
Abban igazad van hogy nagyon sokan arra is képtelenek hogy a sarki boltba kisétáljanak, inkább egy kéttonnás légkondis suvval mennek el oda is.
Utolsó, nagyfogyasztói a kamionoknak? :D
Kölyök vagy még, valószínüleg te nem emlékszel arra a korszakra amikor volt HTO (háztartási tüzelőolaj) a benzinkutakon olcsón. :D
Mentek az emberek hordóval, kamionosok, utánfutóval ami tele volt kannával, megvettek 60/600 liter HTO-t. Majd hazamentek, és az egész ment bele a kocsi / kamion tankjába. :D
Ilyen megoldás esetén ugyanez lenne. venné mindenki a dízelkrapácsot, tankolná hordóba, teherbe az ipari olcsó naftát, és fejtené át a dízelkrahácsba. papíron hirtelen minden tehergépjármű 20 literrel többet fogyasztana mint régen. :)
18-as! De emlékszem rá, éppen ezért kéne egy olyan árkülönbözet, hogy ne érje meg ezt csinálni egyrészt, másrészt azért a buszok, teherautók, kamionok jellemzően nem benzin motorosak...
Azt pedig elhiheted, hogy a pesti sznobok, akik nem használják a tömegközlekedést, ami az országban a legjobb, azok nem fognak tankonként egy 2-3000Ft-ért orgazdákat keresni. ha ennyire spórolósok lennének, akkor vagy BKV-val vagy biciklivel járnának.
Hát, hidd el csinálnák, ha kettő forinttal lenne olcsóbb akkor is. A városban 10 autóból 7 dízel, csak mert olcsóbban jön ki gázolajból, ergo nem oldana meg semmit a felvetésed.
Igen, régen sok benzines teherautó volt, annak is magasabb volt a normája mint amennyit tényleg megevett a Zil 130 :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!