Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten az emberek miért...

Budapesten az emberek miért szeretnek autóval közlekedni?

Figyelt kérdés

Napközben gyakorlatilag az egész városban dugó van, lassan lehet haladni, parkolni nehézkes, az emberek idegesek, a kocsik ontják magukból a füstöt. Ez miért jó? Nem lenne egyszerűbb, gyorsabb és stresszmentesebb felszállni egy buszra, villamosra vagy metróra? Sokan azzal érvelnek, hogy a tömegközlekedést kényelmetlennek találják, de őszintén mivel kényelmesebb folyamatosan a vezetésre összpontosítani és szenvedni a dugóban a sok idegbeteg (bocsánat a kifejezésért) sofőr között, mint ülni, vagy akár állni egy buszon? Anyagilag is olcsóbban jönne ki.

Megértem azokat akik például éjszaka utaznak amikor nincs nagy forgalom, vagy akik az agglomerációból vagy távolabbról utaznak be, mert nem megfelelő a tömegközlekedés és P+R parkoló sem esik útba, de aki Pesten lakik és dolgozik, annak ez miért ekkora buli?



2020. febr. 19. 18:38
1 2 3 4 5 6
 1/52 anonim ***** válasza:
80%
Nem tudhatod, hogy a dugóban csupa bp-i van-e, vagy a városon átautózó vidékiek! Akik mondjuk Diósdról mennek Pécelre, vagy Szfvárról Hatvanba, stb. stb.
2020. febr. 19. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/52 A kérdező kommentje:
#1: Nyilván nem, de a kérdés most azokra vonatkozik akik budapestiek. Általában azért szerintem sok budapesti is van közöttük.
2020. febr. 19. 18:44
 3/52 anonim ***** válasza:
85%
Anyagilag dràgàbb mint a tömegközlekedès, de időben 1-1 óràt nyerek vele reggel ès délutàn. Rossz beosztàsban dolgozok, nekem ezèrt jobb az autó.
2020. febr. 19. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/52 Beviz Elek ***** válasza:
98%

Szerintem legfőképp azért mert Budapest nem a belvárosból áll. Hidd el, nem sokan vannak akiknek gyorsabb, kényelmesebb lenne a tömegközlekedés, mégis a dugóban araszol. Sajnos nem tudod zsebrevágni az autót ott, ahonnan már jobb lenne a tömegközlekedés, ezért az egész napodra kivetítve kell a jobb megoldást választani.

Munka, gyerekek, bevásárlás, egyéb elintéznivaló.

2020. febr. 19. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/52 anonim ***** válasza:
91%

Arányaiban amúgy éppen Budapesten közlekednek a legtöbben tömegközlekedéssel.


Nézz el hozzánk, na itt tényleg ez megy.. a belvárost tele építik parkolóhelyekkel, közben a tömegközlekedés fejlesztésével nem is foglalkoznak. De legalább a választási ígéretük között szerepelt 1000 parkoló megépítése..

2020. febr. 19. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/52 anonim ***** válasza:
71%

A kérdezőnek az gondolom nincs meg hogy a nagykörúton, neadjisten a hungária körgyűrűn kívül is még Budapest van.


Én mondjuk a külvárosban elsétáégatok ha nem kell túl messzire menni. pár kilóméteres körön belül simán, de ha vinni kell valamit, vagy messzebb megyek akkor autó. buszon ülni a dugóban jobb amúgy? ott még büdös emberek is vannak akik ordibálnak a telefonjaikba,akkor már inkább ülök a kocsiban kellemes zene szól, és nem kell szagolnom senkit.

2020. febr. 19. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/52 anonim ***** válasza:
32%
Talán mert utálnak tömegközlekedni, félnek a fertőzésektől.
2020. febr. 19. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/52 Koplárovics Béci ***** válasza:
58%

Gyere ki falura. Itt nem az autókat kell szagolni, hanem azt, hogy egyes vadbarmok mit fűtenek el.


"Sokan azzal érvelnek, hogy a tömegközlekedést kényelmetlennek találják, de őszintén mivel kényelmesebb folyamatosan a vezetésre összpontosítani és szenvedni a dugóban a sok idegbeteg (bocsánat a kifejezésért) sofőr között, mint ülni, vagy akár állni egy buszon?"


Úgy érted a TÖMEGközlekedést, hogy állni a tömegnyomorban, büdös, idegbeteg emberek között? Várni, hogy mikor esik rád valaki egy fékezésnél, vagy mikor hányja le a hátad egy részeg hajléktalan?


"Anyagilag is olcsóbban jönne ki."


MÁV+BKV-val vagy autóval járok dolgozni. Az autó gyorsabb, az összköltség kb ugyanannyi.

2020. febr. 19. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/52 anonim ***** válasza:
95%

Mert jobban megéri, vagy csak szimplán lusta.


Vannak olyan viszonylatok, ahol tömegközlekedve 2-3x annyi a menetidő. Ez lehet a rossz átszállási kapcsolatoknak, a jó autózási lehetőségeknek, vagy éppen a lassú járatoknak köszönhető.


Nekem például a 17-ből valószínűleg gyorsabb eljutni a mindennapos célomhoz tömegközlekedéssel, mint autóval, melyben sok tényező játszik szerepet. Egyrészt az, hogy dugó van befelé, másrészt a jó járatok. Háromszor szállok át, ha vonattal megyek, mégis csak egyszer kell megnéznem a menetrendet: mielőtt elindulok, a buszt meg kell néznem, onnantól minden simán megy (198->S60->M4->4/6), ha pedig busszal megyek, akkor két átszállás (97E/161E/169E/261E->M2->4/6), de mivel a busz nem lassabb, mint a dugóban araszoló autó (ráadásul sok helyen van buszsáv), így itt is szerencsés a dolog.


Na de mi lenne akkor, ha például a csúcsban 20 percenként járó busztól 20 percre laknék (gyalog)? Majd aztán az átszállás sem metróra lenne, hanem egy szintén ritkán járó buszra, máris sokkal lassabb az egész.


Aztán sok ember a kötöttség miatt ül inkább autóba: a busz menetrend szerint jár, nem pedig akkor, amikor éppen kedve van elindulni az alanynak.


És most jön talán a legfontosabb tényező: a zsúfoltság. Szinte minden belvárosba közlekedő járat zsúfolt (metrókat és körúti villamosokat nem is említve) a csúcsban, gondolj bele, hogy csak az autósok 1%-a, azaz 100-ból 1 a buszt választaná holnap a jelenleg is azt választókon kívül. Mi lenne? Az emberek nem férnének fel, csak a 3-4. járatra (hozzáteszem, hogy a 4-6-oson most sem mindig lehet felférni az elsőre, ezt inkább ne tetézzük).


Akárhogy nézzük, a kocsi lesz kényelmesebb: kötetlen vagy, oda mész, ahova akarsz, mindig lesz ülőhelyed és azt csinálsz, amit akarsz (zene, beszélgetés stb.). Lehet, hogy ülsz a dugóban...de legalább nem a tömegben állsz, mint mondjuk egy 23E-n vagy egy 133E-n, de itt most bármelyik belvárosba tartó expressz megemlíthettem volna.

2020. febr. 19. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/52 A kérdező kommentje:

"A kérdezőnek az gondolom nincs meg, hogy a nagykörúton, neadjisten a hungária körgyűrűn kívül is még Budapest van."

De, megvan. Viszont a külváros is be van hálózva buszjáratokkal. Persze nem arról beszélek, ha nagyon rossz az összeköttetés akkor ne autózzanak az emberek, de nem csak az ül kocsiba akinek tényleg indokolt ilyen szempontból.


Írta valaki, hogy a buszon is ugyanúgy dugóban ülsz. Ezzel azért nem értek egyet, mert sok esetben lényegesen jobban halad egy busz, sok helyen elsőbbsége van illetve külön buszsáv.


Felmerült, hogy ha több tömegközlekedő lenne akkor nem férnének fel az emberek a járatokra. De szerintem ha lényegesen megugrana a számuk akkor sűrítenék a járatokat, ugyanis a kereslet határozza meg a kínálatot, a plusz bérletekből befolyó pénz a költségvetésnek is jót tenne.


Egyébként nem kell támadásnak venni a kérdést, nem annak szántam. Látom, hogy többen felkapták itt a vizet, de nincs miért. Függetlenül attól, hogy sok esetben nem látom indokoltnak autóba ülni és szerintem kifejezetten nem éri meg, mindenki azzal közlekedik amivel szeretne. Persze lehet ellenpéldákat hozni, hogy kinek miért éri meg, nem is kétlem, hogy sokaknak valóban jó okuk van rá, de nem is ezekre az esetekre irányult a kérdés.

2020. febr. 19. 22:51
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!