Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV másodosztályú vasúti...

A MÁV másodosztályú vasúti kocsi, az lehet első osztályú? (Többi lent. )

Figyelt kérdés

Tudom, hogy fura a kérdés.

Bécsbe mentünk és a Keleti pénztárban állították, hogy elfogyott a másodosztályú jegy ezért jóval drágább első osztályút + helyjegyet fizettünk.

Az induláskor viszont kiderült, hogy nincs is első osztályú kocsi az egész szerelvényen.

Ahová a jegyünk szólt, az egy igen régi és lepukkadt, szakadt ülésű másodosztályú kocsi volt.

Le is fényképeztem kívül-belül és a hazajövetelünk után megreklamáltuk a MÁV-nál.

Azt írták most a válaszlevelükben, hogy nem jogos a reklamációnk, mert ők "átminősítették első osztályúvá".

Tényleg van ilyen??

Egy olyan -vagy 30-40 éves kocsit- ami eleve másodosztályúnak készült annak idején és rajta is van kívülről a 2-es szám?


Vagy számíthatok rá, hogy legközelebb majd átminősítik repülővé?



2020. febr. 13. 22:04
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

Ez egy ABmz 30-91.0 sorozatú, első-másodosztályú személykocsi, melyben 4 elsőosztályú és 6 másodosztályú fülke található. A fotón látható fülke egyértelműen az elsőosztályúak egyike, a másodosztályú fülkékben a rövidebb fülkék és az ebből adódó kisebb lábtér miatt az ülőlap látványosan belóg az ajtónyílásba.


Az már egy másik kérdés, hogy a típusra ráférne egy rácfelvarrás, hogy hozni tudja az elvárható szintet. Nem is az a gond, hogy tavaly voltak 30 évesek, hanem hogy utoljára 13-18 éve lettek komolyabban rendbe hozva.

2020. febr. 14. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:

Tehát a MÁV-nál ez egy első osztályú fülke?

Ennek azért mindenképpen ellentmond a kinézete és a kocsin jól látható 2-es osztályú besorolás.

2020. febr. 14. 16:38
 13/16 anonim ***** válasza:
100%
Az első osztályon 6 ülés van, a másodon nyolc. Mondjuk, ez elég ronda!
2020. febr. 14. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

Pedig kérdező ez egyértelműen első osztályú kocsi...az, hogy most kicsit lepukkant volt, az egy dolog. Ami feltűnik, hogy "Advent" vonat, tehát ez nem egy átlagos hétköznapi menetrend szerinti vonat, valószínűleg az történt, hogy ezt lepusztultabb első osztályú kocsit átlagos munkanapon visszaminősítik másodosztályúvá, itt viszont kocsihiány miatt újra első osztályúként vetették be, és mivel nem menetrendszerinti vonatról volt szó, így ez egy első osztályú kocsi volt ebben a vonatban.


Szóval kérdező, amit a MÁV csinált ezen a vonaton teljesen jogszerű, a kocsi pedig elsőosztályú volt ebben a vonatban.

2020. febr. 14. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
100%

"Ennek azért mindenképpen ellentmond a kinézete és a kocsin jól látható 2-es osztályú besorolás."


Mert azt az végét fényképezted, ahol a 2. osztály van. Közben meg azon az végén ültetek, ahol az 1. osztály. Így néz ki egy osztott 1-2. osztályú kocsi (az 1. osztályú rész felett figyeld a sárga csíkot, ez minden 1. osztályú kocsin vagy kocsirészen ott van): [link] De ilyet meg lehet figyelni más típusú kocsiknál is, pl. a Desiro motorvonat is ilyen osztott: [link]


"Tehát a MÁV-nál ez egy első osztályú fülke?"


Nincs rá igazi standard, mint a MÁV-nál kb. semmire. 1. osztályon az egyetlen garancia, hogy mivel drágább, kevesebben veszik, így egyfajta presztízs. Néha egy kicsit kényelmesebb ülést és nagyobb lábteret is kapsz.

2020. febr. 15. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
100%

"Na kedves "vasutas" erre varrjál gombot."


Bocs, mire gép elé kerültem újra, addigra meg is válaszolták.

Ez egy AB GOSA, ahogy írták is, vagy ABmz, 1 és 2. osztályú kocsi.

Valóban egy jó példa arra, ahol sok különbség nincsen az 1 és 2.o. között. Kivétel az ülések közötti távolság, ezért van az 1.o.-on 1 fülkével kevesebb (nincs 5-ös fülke) mert az a lábtér van szétosztva a többi fülke között.

A két rész általában egy lengő üvegajtóval van elválasztva, bár ez kitámasztható, elképzelhető, hogy ezért nem tűnt fel.


Amúgy ezt nem a MÁV nevezte ki 1.o.-nak, ezt gyárilag így építették. Más vasutaknál is divat az 1-2. osztályú kivitelezés.


Sőt, hogy egy még rosszabb példát hozzak: a GySEV az osztrákoktól használtan vett 2.o.-ú kocsikban alakított ki 1.o.-ú fülkét, ott más színű az üléshuzat és a burkolat, illetve bőr van textil helyett. De a lábtér ugyanakkora, lévén a fülke régen 2.o. volt.


Ti most rosszul jártatok ezzel, mert valóban nem volt látványos eltérés a kettő között, de ez esetben a vasútnak igaza van, a fülkétek amiben ültetek 1.o. volt.

2020. febr. 15. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!