Milyen a XVIII. kerület tömegközlekedés szempontjából?
Azt is írjátok le, hogy ti melyik részén éltek, mert nyilván attól is függ. Tudom, hogy ez nem a város közepe, szóval puszta "a mindem messze van"-okkal sokra nem megyek.
Arra vagyok kíváncsi, hogy amikor ingáztok pl hazafelé milyenek a csatlakozások, mennyire tömöttek a buszok. Sokat kell-e várnotok télen a hidegben? Mennyire megbízható? Milyen emberek vannak?
Ha onnan indulunk, hogy tisztában vagy a külső kerületekből való ingázás jelentette nehézségekkel, akkor a XVIII. kerület a jobbak közül való e tekintetben. Ugyan már nem ott élek, gyakran járok oda és előtte évtizedekig Szent Imre-kertvárosból ingáztam.
A legkönnyebb nyilvan a vasúthoz közeli részekről ingázni, bár az utóbbi időben gyakoriak a munkaerőhiány miatti vonatlemondások, főkeg S50 vonatok maradnak el. Aztán jönnek a metróhoz közeli részek, főleg az 50-essel es a Gyömrői úti buszokkal könnyű eljutni a metróig. (Persze most nincs metró még legalàbb 1-1,5 évig, ez is lehet szempont.) De a 182-esek se rosszak, csak ott dugó van reggel. 136E szinten. Az 54-esek, beleértve a gyorsjaratokat is, a buszsáv miatt egesz hasznalhatok. A 254E sem rossz, bár a belső vége bedugul.
A kerület nagy részéről 45-75 perc alatt be lehet erni a belvárosba minden időszakban. Éjszaka az Üllői úti tengely a legjobb, 30 percenként jön busz.
A csatlakozasok jók, hiszen a legtöbb járat gyakran jár, persze vannak kivételek (pl 193E). Keső este a metrókhoz igazodnak a csatlakozó jaratok, már persze amikor jár a metro. Nem jellemző a fagyoskodas.
Az emberek teljesen normalisak, persze a nagy csomópontok vonzzák a lumpen elemeket, de ez bármelyik városrészben igy van.
Én jelenleg a III. kerületben lakom, én itt azt utálom, hogy este, amikor jövök haza mindig lekésem a 34-est. Tehát szinte mindig maximális időt várok rá. Érdekes, hogy a vele egyformán sűrű 106-ost szinte mindig elérném. Így viszont az amúgy 50-60 perces utazások 70-80 percesek is lehetnek.
A minap a 34-es 49 percet késett, nyilván elkéstem. Aztán 3 jött egymás után lemaradozva. A baj, hogy semmi altarnatíva a környéken, pedig lehetőség lenne rá, hogy csúcsidőben gyorsjárat vagy alternatív járat járjon, úgy látom ez máshol megoldott. Pl az általad is említett 254E is ilyen.
Én egyszer utaztam tömegközlekedéssel a XVIII.-ba, nem csúcsidőben, akkor elmentem a KöKitől az Alacskai úti lkt.-ig, majd onnan 166-ossal a Gubacsi útig. A 182/184/282E/284E járatok elég használhatónak tűnnek. Délutáni csúcsban is kb 6 perces követés vana külső szakaszokon, és kb 4 perces a belső szakaszon. Szerintem a sűrű szóló buszok sokkal jobbak, mint a ritkább csuklósok. Illetve a gyorsjárati sűrítés is sokat dob a helyzeten. Felülnézetből is nagyon sok megálló van a térképen. Tele belső járatokkal (236, 183, 198), keresztirányú járatokkal (166, 266) és alternatív gyorsjáratokkal (254E, 217E). És még egy csomó további járat (93, 193, 193E, 98, 98E, 200E, 217, 50). Szóval innen elég jónak tűnik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!