A biciklisek miért követelnek 1,5m oldaltávot, ha autó elözi öket?
Öreg ember vagyok, amit írni fogok, ma senki nem hiszi el.
Volt egy KRESZ szabálykönyvem (NEM TANKÖNYV!) a hatvanas évek elejéről. Abban a paragrafusok után volt hivatalos magyarázat. Ez útmutatás volt a közlekedők számára, de adott esetben a bírósági ítélet is erre alapozódott.
Nos, ebben a kerékpárosok előzéséről ez a magyarázó rész úgy fogalmazott a biztonságos oldaltávolságról, hogy kocsiszekrénnyinek kell lennie. Ha a jármű 1,6 méter széles, akkor legalább 1,6 méter oldaltávolság kell. Ha 2,1 méter széles, akkor legalább 2,1 méter kell legyen.
Szóval egyáltalán nem új keletű dolog ez a nagynak gondolt oldaltávolság.
Azért peldaul, figyelj. En nagyon sokat vezetek, városon belül mégis bringaval járok.
Be akad a pedál a padka szélébe es a bringás ilyenkor automatikusan balra rántja a kormányt, ki kell kerülni egy kátyút stb. ezek hirtelen mozdulatok es ha nincs meg a távolság konnyen elsodorhatod. Vagy csak elesik ki tudja miert, ha ott mész mellette rögtön elgazolod/ elsodrod stb. Egyszerűen így biztonságos.
Nem tüntetni kene ezért hanem a mentalitást kene a városi autósoknak megvaltoztatni. Nem ertem azt a 10 másodpercet miert nem lehet megvárni ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!