A biciklisek miért követelnek 1,5m oldaltávot, ha autó elözi öket?
"Ettől függetlenül én hagyok nekik bőven helyet, ha meg nem jön senki szembe, akkor még a 2 métert is megadom "
Én is. Csak sajnos nem mindig ez a helyzet. Van amikor a városban 1m-t azért tudnék adni, és szépen elaraszolni Mellette, de sok autógyülölö van amikor nem hogy lehúzódna, hanem bent középen pedálozik, és még ki is húzza magát, hogy mutassa, hogy neki joga van ott lenni, és mindenki ki...hatja.
Valaki írta, hogy a biciklist ellenségnek tekintik. Én pont azt tpasztalom, hogy a biciklisek fújnak az autókra, irigykednek rá, mintha valami úri huncutság lenne, és mindenki csak lustasáagból ülne autóba.
Mellesleg az utcánk végén kb. hetente mentek meg egy biciklis életet, mert a jobbkéz szabályra tesznek magasról, mert lejtön jönnek és mi az hogy nekik lassítaniuk kell.
Felént ez inkább a helyzet.
Tartósan nem éltem külföldön, de pl. az osztrákoknál sokat bringázom.
Leírom mi a szokásos eljárásuk:
Az autós utoléri a bringást, azaz kettejük között van olyan 50-80 méter. Ha az út nyílegyenes, ha jó látási viszonyok vannak, ha szemből senki nem jön olyan fél kilométeren belül, akkor teljes terjedelmében átmegy a másik sávba. Ekkor is még van olyan 10-15 méter. Csökkentett sebességgel elhalad a kerekes mellett, és ott marad. Amikor már olyan 40-50 méterrel előbbre van a bringásnál, akkor visszatér.
Ha a fenti feltételeknek egyike hiányzik, akkor mögötte marad nagy követési távolságot tartva és vár. Képesek akár hosszú-hosszú percekig a biciklis mögött maradni, kis sebességen. Szlovéniában is hasonlót tapasztalok.
És nem követelik a bringások, hanem teljesen természetes.
Ja és ami a jármű uralását illeti:
A kerékpár szükségszerűen hullámvonalat ír le haladás közben. Ez a motorosoknál is így van, az egyensúlyozás másképpen nem megy. A bringásnál ez a hullámvonal kifejezettebb egyszerűen a pedálozás miatt.
A bringa két apró ponton érintkezik a talajjal, az autó legalább négy, és nagyobb felületen.
Amin egy nagy kerekű (főleg szélesség) autó simán átgurul, abban az úthibában könnyen fejre áll a biciklis.
A könyököd mellett elsuhanó autó szele, zaja ijedelmet kelthet, és az egyébként jó közlekedő is aláeshet a nagyobb testvérnek.
Az autóvezetés számos feltételhez kötött. Kerékpárral szinte bárki közlekedhet.
14: Hát némteknél elég arrogánsak, és követelik. Szinte keresik a konfliktust, akkor is ha épp nincs igazuk.
Nem csak autósként, hanem gyalogosként kiránduláskor is tapasztaltam, hogy jönnek a mountain bike-osok, az ember félreáll, de még bólintani is derogál nekik.
De ez már off.
"Mert van olyan is amikor egybefüggö kocsisor jön szemben folyamataosan. Föleg 16 óra körül.'
Akkor 4kor a traktort is lenyomod az árokba? Vagy ennyire már nem vagy kemény?
Amikor utolérte a xarodat. 40 millas 500 lovas Audi eltakarodsz előle, hogy ne tartsd fel? Hiszen te a csicska kocsiddal nem tudsz 240et menni ugye...
Kicsit kapjunk már észbe...
#16
Ja, pont ezért nem kéne centizni a bringát mert a sok autóversenyző csak azt hiszi magáról, hogy érzi az autót de amúgy rohadtul fingja nincs hol a széle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!