Ha alagútban kigyullad az autó, olyankor mi a teendő?
Menet közben még sosem égett el autó, ellenben ha megállnak, egyből porrá ég, pláne, ha még kinyitja a motorháztetőt, és gyönyörködik benne, hogy ég az autója.
Ha dugó van az alagút végén, arra azt mondják, hogy pech.
Mondjuk ezeket az új, a motortérben 50%-ban műanyagot tartalmazó szroknak a tulajait kötelezném, hogy csak 2 darab, 25 kg-os poroltóval vezethessék.
A fene nagy környezetvédelem miatt még az utasok biztonságát is elfelejtik védeni a tűztől.
Törésbiztonság, az rendben van a gyártók szerint.
Bár fogyasztói társadalom van, ha elég az autód, az csak jó mindenkinek(kivéve neked)
A pár éve kigyulladó BMW-k közül még egy sem jutott el egy kézi autómosóig (benzinkút) az autópályán. (bár lehet meg sem fordult a fejükben). A szétázott motortér még mindig jobb mint egy leégett autó.
Ettől függetlenül ha az autó vészmódba vált eléggé lassan lehet majd vele haladni, legalábbis az enyém ilyenkor max 70-et megy 0 gyorsulással.
Totalcaron van egykét cikk ezzel kapcsolatban, és ezek alapján akik autópályán mentek mindegyiknek leégett a kocsija. Gondolom a fő oka az hogy az átlag 130-as tempó menetszele elviszi a füstöt és a sofőr későn érzékeli, míg pl városban hamarabb észrevenni.
Én biztos nem mennék vel 10 km-t még, inkább félreállnék azonnal, és megnézném hátha eloltható. Ha időben megállsz még lehet ki sem gyullad csak füstöl gyulladás előtti pillanatban.
A másik eset tovább mész az alagútban de a felénél nem jutsz tovább... ezzel lehet nagyobb gondot okozol mintha, megfordulsz és szembe mész a forgalommal 100 méteren. Gondolj bele a 40-50 autós nem lát semmit a fekete füsttől mögötted. + Te akinek ég a kocsija hogy fogsz kijutni tiszta levegőre? Mert vannak szerviz utak az tény de odáig el kell jutni!
Ezt a sok baromságot. Menne még 10 km-t egy kigyulladt autóval. Az még 120-al is 5 perc, az alatt pedig egy kezdődő tűz teljesen elborítja az autót.
Azonnal félreállni, és menekülni a kijárat / legközelebbi vészkijárat felé. Ha lejtős az alagút, akkor a lejtő irányába, mert az összes égéstermék felfelé fog távozni.
Egyrészt, önmagában a műanyag nem ég el az autókban, komoly éghetőségi tesztek vannak, nem éghetők. Amikor porig ég egy motortér, az nem a benne lévő műanyagok miatt van, hanem az éghető folyadékok olyan hőfokon égnek, hogy gyakorlatilag felolvad minden és részben elpárolog.
Másrészt, ha egy motortér láthatóan ég, nem pedig csak valami halvány füstöt ereget a kocsi, akkor azzal nem lehet elmenni 10 km-t. Amint lehet, ki kell szállni és menekülni. Menet közben a menetszél valamennyire segít kordában tartani a tüzet, de terjed. Ha bejut az utastérbe, akkor már pillanatok alatt lángba borul az egész autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!