Szirénát hallva miért az első reakció a sofőrök részéről a szinte állóra fékezés?
Többször láttam már hasonlót, a mai betette a kaput. Két sáv, két irány, egy átlagos út. Szemből szinte az üres sávban két mentőautó közeledett szirénázva, szabad útjuk volt a sávjukban, erre az előttem lévő beleállt a fékbe, lehúzódott az út szélére felverve ezzel egy csomó port, hogy elengedje a mentőket, miközben erre semmi szükség nem volt, mivel a saját sávjuk teljesen szabad volt. Sajnos nem tudtam máshogyan reagálni, minthogy egész végig nyomtam a dudát, de nem értette miért vagy a szirénától nem hallotta.
Volt régebben egy hasonló eset, 2x két sávos út, a mentőknek szabad útjuk volt a belsőben, az előttem lévő és én is a külső sáv jobb oldalára húzódtam, miközben majdnem belementem az előttem lévőbe, mert úgy gondolta, közel állóra fékez a lehúzodás mellé.
Személy szerint keresem honnan jön a hang, meglátva a mentőt mérlegelek, szükséges-e tennem bármit, nem pedig állóra fékezek a sziréna hangjára. Ilyen még nem volt, de ha útjában állnék egy mentőautónak, akkor sem fékeznék egyből, keresve a rendelkezésre nem álló helyet, hanem gyorsítanék, hogy ne akadályozzam és amint le tudok húzodni annélkül, hogy a mentőt ezzel mögöttem teljesen lelassítanám, megteszem.
"nem tudtam máshogyan reagálni, minthogy egész végig nyomtam a dudát"
A máik autós rosszul reagált, fölöslegesen fékezett, de szítani a konfliktust a folyamatos dudálással elég prosztó dolog.
"Személy szerint keresem honnan jön a hang, meglátva a mentőt mérlegelek, szükséges-e tennem bármit, nem pedig állóra fékezek a sziréna hangjára. Ilyen még nem volt, de ha útjában állnék egy mentőautónak, akkor sem fékeznék egyből, keresve a rendelkezésre nem álló helyet, hanem gyorsítanék, hogy ne akadályozzam és amint le tudok húzodni annélkül, hogy a mentőt ezzel mögöttem teljesen lelassítanám, megteszem."
Jah, mert ez valóban ennyire egyszerű valós szituációban... Lehet olyan helyzet, hogy ameddig keresed a mentőautót, addig annyira rácsorogsz a másikra/a sávra/bármire, hogy utána már nem tudsz érdemben odébb állni, ha mégis útban lennél. A rágyorsítás pedig kifejezetten ellenjavallt, mert balesetveszélyes és ezt a mentősök mondják, nem én. A legjobb amit tehetsz, hogy ha nem tudsz lehúzódni, akkor a szabályoknak megfelelően továbbmész és az első leendő alkalommal biztonságosan lehúzódsz.
Ügyes, követési távolság, hihetetlen, hogy nem tartod be, fúj én a 6 diplomám mellett és a egészséges e adalékok nélküli sportos életmódom mellett betartom, hogy lehet valaki ennyire maradi. -irónia , aki csak a köv távval jön az gondolom mindenbe tökéletes-
Mentősök is elmondják, nekik az a legrosszabb ha fékeznek egyből, szerintem meg az, hogy indexel a sofőr majd lehúzódás közben fékez , ha teljesen a patkára húzod a kocsit, de nem ér hozzá a kerék a patkához és a másik sávban a másik sofőr is ezt teszi a mentő köszönve elfér. Jó, vannak szűk utcák, a mentő sofőr nem kezdő, mérlegeli a helyzetet.
Mentőnek nem az a lényege, hogy menjen mint a meszes,hanem egyenletes tempót tudjon tartani vagy ne kelljen megállnia. Mint ügye volt az a francia videó ahol nyugati barátaink az életük áráért sem engedték el a mentőt....
Szerintem be kellene tartani a követési távolságot és nem kellene ledudálni embereket az útról...
Én pont az ellenkezőjét tapasztalom ennek. Megy mindenki amerre lát, mert majd más úgyis elengedni a mentőt
" Sajnos nem tudtam máshogyan reagálni, minthogy egész végig nyomtam a dudát"
De, tudtál volna. Mondjuk a duda helyett nyomod te is a féket és kibírod agyvérzés nélkül azt a 10 másodpercet.
Egy év kellett hozzá, ma ismét belefutottam egy ilyen esetbe és szintén dudával tudtam csak reagálni. Főút, autó (külföldi rendszámos) majd én, szemből mentő. A mentő előtt talán egy-két autó, de hely őket kikerülni volt bőven, simán visszahúzódik a mentő a sávjába, mire odaér hozzánk. A sziréna hangjára az előttem lévő az addigi alig 80 km/h-ról erőteljesen lelassít és lehúzódik, én pedig (nem követendő példa) dudaszóval megelőzöm, bőven visszatérek a saját sávomba, elmegy mellettem a mentő a saját sávjában, majd a tükörbe nézve méterekre mögöttem áll az addig előttem lévő autó.
Elismerem, ijesztő lehet, ahogyan vezetek, de eddig még egyik utasom sem mondta, hogy nem merne ismét beülni mellém. Szeretek haladni, ami nem gyorshajtást, hanem dinamikus vezetést jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!