Más is egyetért abban, hogy a közlekedési szabálytalanságokat sokkal szigorúbban kéne szankcionálni?
Kezd már nagyon idegesítő lenni, hogy a hírek állandóan közlekedési balesetekkel vannak tele, állandóan aggódni kell az embernek, ha a valamelyik hozzátartozója éppen úton van. Már eleve csak az M0-on minden napra jut egy baleset pl. Budapesten belül szintén nem telik el nap baleset nélkül. Országosan szinten is van bőven és akkor azokról még nem is beszéltünk, amiről nem is hallunk. Amikor kocsival megyek valahova, akkor is mindig van pár szabálytalankodó, aki úgy gondolja, hogy rá nem vonatkoznak a kresz szabályok vagy csak azt kell betartani belőle, ami neki szimpatikus.
Szerintem olyan mértékű büntetéseket kéne kiszabni, ami elveszi mindenkinek kedvét a szabálytalanságtól. Pl. valaki nem indexel körforgalom elhagyásánál(vagy sávváltásnál, előzésnél), az is mindjárt 30 ezer forintra lenne büntetve. Megengedett sebesség túllépése, elsőbbség meg nem adása pedig még súlyosabban, mondjuk ilyen 100 ezerbe kerülne. Hova kell egyáltalán ennyire sietni?! Nem gyorshajtani kéne, hanem időben elindulni. Autóban cigarettázni, telefont nyomkodni szintén ne lehessen menet közben.
Rossz hírem van, ha lelép a zebrára, akkor neki van elsőbbsége!"
Még mindig nem erről szól a kérdés. Nincs zebra, nincs keresztező, csak egy körforgalom. Jelzel jobbra, senki aki behajtani akar vagy a körforgalomban részt vesz nem látja, a mögötted jövő kivételével.
Őt meg nem érdekli, az ő útját sem keresztezed. Tényleg ennyire sötét vagy?
Jó, egyébként be is fejeztem veled, de most előre szólok, ha a feleségem, vagy a gyerekem nyírod ki, ott a helyszínen a saját beleidnél fogva foglak felkötni a körforgalom legközelebb eső fájára.
"Jelzel jobbra, senki aki behajtani akar vagy a körforgalomban részt vesz nem látja, a mögötted jövő kivételével."
Tehát te arról az esetről beszélsz, hogy a tőled JOBBRA lévő kijáratnál (mert CSAK jobbra lesz ki/bejárat) senki sem akar behajtani, ezért te önkényesen úgy döntesz, hogy nem jelzel, mert úgysem érdekelne senkit.
Nos, rossz hírem van: a mögötted lévőt is érdekeli, mert fontos információ számára, hogy te esetleg lassítani fogsz a kikanyarodás miatt (ez függ attól is, hogy mekkora körforgalomról beszélünk ugye), illetve jó eséllyel még a következő kijáratnál lévő belépésre váró autós is láthatja jó előre, hogy te ki fogsz kanyarodni. A gyalogost is érdekelheti, akit talán észre sem veszel, de át akar csusszanni az úton (szabályosan vagy szabálytalanul, tökmind1).
Ha csak akkor nem jelezne jobbra a fajtád, amikor nem lát várakozót a becsatlakozó útnál, akkor még azt mondanám, hogy oké, de sajnos SOHASEM jeleztek. Mert olyan egyszerűek vagytok, hogy nem értitek, fel sem fogjátok, hogy mi történik körülöttetek! De tudod az még nem lenne baj, hogy nem értitek, ha legalább nem kérdőjeleznétek meg a szabályokat, amik okkal íródtak! Olvass már utána légy szíves, ha már veszed a bátorságot, hogy másokat és magadat veszélyeztetve a volánhoz ülsz!!!
"ha a feleségem, vagy a gyerekem nyírod ki"
Te magad fogod kinyírni őket, ha veled utaznak! Csak több ártatlant ne vigyél a halálba! Egy szégyenfolt vagy!
#22: Engedd el, nem érti, nem ült autóban, vagy ellentétes irányban jár a körforgalmakban, vagy egy kijárattal távolabbra gondol.
A kérdésre válaszolva, igen, kellene sokkal szigorúbban büntetni. És valóban büntetni, nem csak szabályokat hozni, amiknek a betartását nem ellenőrizzük.
Haver neked mennyire szegény életvilágod lehet, hogy azon akadsz fenn, hogy ki indexel és ki nem, holott fogadjunk te vagy az aki a posta előtt vészvillogóval parkol vagy az aki tompított fényszóróval áll félre a kocsma előtt vagy az aki 45-tel megy a belső sávban betartva a szabályokat... kocsiban sem ültél még ember...
az ilyen majmok végett vannak a balesetek ha nem vetted volna még észre.
Szerintem pont nem az ilyen jellegű, veszélyhelyzetet nem teremtő szabálytalanságokat kellene jobban büntetni, hanem azokat, amik veszélyhelyzetet szülnek, pl.:
- Leállósávban közlekedő vadmarha (a megyeri hídat nem tudod 10 percig úgy nézni, hogy ne jöjjön egy aki elmegy a sor mellett a leállósávban)
- A szándékos közúti veszélyeztetést (ráfékezget, seggébe mászik a másiknak, bevág elé, záróvonalon előz, biciklist 20 centire kerüli, stb...)
- Jobbratartás elmulasztását (70es táblánál belsőben 45-el, M0-on üres szélső sáv, belsőben 90-el, stb...)
- Pirosozást / kereszteződésbe beragadást
"Haver neked mennyire szegény életvilágod lehet, hogy azon akadsz fenn, hogy ki indexel és ki nem"
Azok az emberek, akik egy ilyen apróságot sem képesek betartani (ami valljuk be, mindannyiunk érdekét szolgálják, mert nem saját magadnak indexelsz), azok általában leszarják a záróvonalat, az egyirányú utcát, a leállósávot, vagy éppen a posta előtt vészvillogóval parkolnak, vagy bárhogy, ahol éppen kedvük tartja. Mert úgy válogatnak a szabályok közül, ahogy éppen jól esik nekik.
A sebességkorlátokat bizony betartom, ami azt jelenti, hogy a büntethetőségi határt soha nem szoktam átlépni. Aki ez felett megy, az vadmarha, vagy leszarja a büntetést, mert megteheti, de ez utóbbi is közveszélyes tényező! Ez nem a szabályok nem betartása, mert ha pl 45-tel mennék a belső sávban, akkor akadályoznám a forgalmat, ami egyes emberekből (jogosan) agressziót váltana ki, amitől veszélyes forgalmi manőverekbe kezdhetnek. Azokat is büntetném, akik indokolatlanul akadályozzák a forgalmat! Az indexelés is ez a kategória, főleg a körforgalom esetén! De pl mi van ha megszokta, hogy ő nem indexel és sávváltásnál emiatt okoz balesetet? Mert ha nem indexel, minek is használná a tükröt?
De természetesen a vészhelyzetet teremtő szabálysértéseket (amikből én is felsoroltam párat) maximális szigorral kellene büntetni, ebben egyetértünk!
Nyilván -a mai állapotokat elnézve- szigorítani kellene. De nem mindegy, hogyan...
Felesleges még jobnan emelni a bírságok összegét: ezek sok esetben már most is elérik vagy meghaladják az európai szintet, mégsincs túl sok eredménye.
A visszatartó erőt ugyanis nem a büntetés mértékeb hanem az elkerülhetetlensége jelentené: begy egyszeri 100000 forintos bírságnál hatásosabb egy 10000 forintos, amennyiben azt minden esetben megkapja a delikvens -akár naponta többször is. És persze a büntetőpontszámláló is ketyeg; ha eléri a határt, akkor többet nem kell vezetnie az illetőnek (mondjuk ha rajtam múlna, akkor az első esetben lehetőséget adnék neki, hogy újra megszerezze; ha azt is elveszti, akkor bebizonyosodott, hogy alkalmatlan a járművezetésre)...
Nem olvastam végig a kommentháborút, de az eredeti kérdésre annyit reflektàlnék, hogy nem szigorú, hanem kiszámítható szankcionálásra van szükség. Tehát ha mindenki biztos lehet benne, hogy legalább minden 10-20 szabálysértésből legalább 1 garantáltan tízezres nagyságrendű bírságot fog szülni, szinte mindenki kisangyal módjára közlekedne.
Én pontosan ezért támogatom a minél automatizáltabb ellenőrzési rendszer kiépítését, sok, akár rejtett mobil sebességmérő, piros lámpát, leállósáv/buszsávhasználatot, vasúti átjárót figyelő kamera telepítését, section controllt, követési távolság mérését. Sőt, ma már a zebrák figyelésére is van technológia, bár ott nehéz teljesen automatizálni.
Az élőerős ellenőrzésekből is lehetne több, de hát ki akar itt ma rendőrnek állni.., Esetleg az ellenőrzési jogkörök további bővítése lehetne hasznos, hogy például önkormányzati rendfenntartó szervezetek is nagyobb jogkört kaphassansk közlekedési kihágások szankcionálására.
És még valsmi: annyi remek videó van a szabálysértések veszélyeiröl, én a sorosozás helyett ezekből ragadnék ki tanulságos jeleneteket és nevelném a népet.
AZ alapokat kellene megváltoztatni , rendbe tenni.
Kezdve onnan hogy ez az oktatás ez egy nagy nulla, úgy kapják meg a jogsit nagyon sokan hogy halvány gőze nincs a szabályokról, és a vezetésről sem.
Persze itt is mindenki leugatja , szidja az oktatókat ha az rá mer szólni a nagy tudású tanulóra. Nehogy már egy hülye oktató megmagyarázza az autó vezetést.
Az elmélet is arra megy ki hoyga tezst kérdéseket bemagolják és vizsgakor átmenjenek.
De ott van a másik nagy probléma , az utak minősége, holott mióta az eszemet tudom mindíg szedték be az útadókat valamilyen formában.
Most már a teherautóknak kb 100 ft / km-e.
Ebből már lehetne legalább gyorsforgalmi utakat csinálni , de nagyon sok autópálya is épülhetne.
AZ emberek idegesek, türelmetlenek ezért.
Én is az vagyok amikor fél vagy egy óra is elmegy a dugóban.
Persze ez még mindíg nem jogosít fel senkit a szabálytalanságra, de ha sok feltétel teljesülne , nagyon kevés baleset lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!