Át lehet hajtani a piroson autóval, ha abszolút üres egy kereszteződés?
Megbüntethet-e akkor a rendőrség, ha kellő körültekintés után egy abszolút üres kereszteződésben, mondjuk éjjel 2-kor áthajtok és ezt felveszi egy kamera, vagy éppen látja ezt egy álló járőrautó?
Nyilván a KRESZ ezt nem engedi meg, de van-e valamiféle méltányosság, hogy nem zavartam vagy veszélyeztettem az üres utcán senkit vagy ez inkább a rendőr személyétől függ, hogy megbüntet-e?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindenki megértette a lényeget csak te nem.
A lényeg az, hogy ha valaki egyszer elkezdi csak egy icipicit megszegni a szabályokat, akkor onnan egyrészt mindig jön a következő lépés, másrészt akkor mások is meg fogják kérdezni maguktól, hogy hát ha ő megteheti, akkor én miért nem?
És rövid időn belül ott találjuk magunkat, hogy mindenki szarik a szabályokra, de csak egy picit. Csak néha megyünk át a piroson, csak néha előzünk záróvonalon (és persze csak akkor, ha tök biztonságos(nak érezzük)).
És ez ahhoz vezet, hogy amikor te azt hiszed, hogy mindenki más betartja a szabályokat, csak te szeged meg egy kicsit, akkor a másik is pont ezt fogja gondolni - és meghaltál. Persze ő is, de ez anyádat nem fogja vigasztalni.
Egy kicsit már most is itt tartunk. A sebességkorlátozást sokan csak ajánlásnak tekintik, az előzési szabályokra gyakran szarnak, de csak mert most épp sietős és amúgy sem jön sen... Csatt. Ő is azt hitte, nem jön senki.
Érted, miért nem szabad elkezdeni áthágni a szabályokat? Ha csak te, csak egyszer, csak éjjel, nyilván nem fog senkinek ártani. Másnap sem. De ha eltanulják több ezren, és már nem csak éjjel de nappal is, akkor mi lesz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező!
Te kellő körültekintésnek hívod, de az még nem biztos, hogy valóban az.
Te úgy gondolod, hogy nem veszélyeztetsz, de ez a kutyát nem érdekeli.
Te azzal érvelsz, hogy "abszolút üres a kereszteződés", pedig nem üres, mert ott van a lámpa, és pont pirosat mutat.
Vagyis ha áthajtasz
akkor Te vagy a hunyó.
Nincs semmilyen méltányosság, csak szabályok vannak.
Ja, meg esetleg még egy pótos kamion is oldalról, akinek zöldet mutat a lámpa.............
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Piros lámpa figyelmen kívül hagyása fix büntetési tétel (50 ezer, vasúti átjáróban 60ezer), nem elemzik a körülményeket.
Ez nem is a kérdésben felvetett helyzetnél érdekes, ott nem lehet vitás, nappal, vagy, éjjel, üres úton, nincs enyhítő körülmény.
Amikor ez érdekes lehet, az a lámpa váltás ideje. Sárgánál már meg kell állni, ha az lehetséges, de ha nem biztonságos a megállás, a fék helyett a gázra kell lépni, a kereszteződést a piros előtt el kell hagyni... ilyen helyzetek után szokott vita lenni még a bíróságon is, hogy sárga, volt, vagy már piros... a piros alól csak ez az egyetlen mentesítés, ha bizonyítani tudják, hogy még csak sárga volt, és féktávon belül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"hanem hogyan egy esetleges szabálysértésről hogyan vélekedik a hatóság, mennyire veszi figyelembe a körülményeket, vagy pusztán csak a piroson áthajtás tényére fókuszálnak."
Szerintem erre te magadtól is pontosan tudod a választ, nem igazán értem, miért gondolod, hogy más választ kapsz tőlünk. Nincs mérlegelés, a piros az piros bármely napszakban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14: A hatóság nem vélekedik róla, mert nincs min. Átmentél a piroson, ennyi. Kapod a büntetést.
Nem tudom ismered-e Rákosrendezőt, ahol simán lecsukják a sorompót fél órákra úgy, hogy nem megy át vonat. Ott gyalog, motorral sokan átmennek a tilos jelzés ellenére. Egyszer szemtanúja voltam, hogy a sok birka ott magyarázkodott a rendőrnek, mert hogy percek óta nem jött semmi és miért kap ezért bírságot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!