Kerékpárprizma hogyan vehető le, és helyezhető fel, ha csavar nélküli?
Laikus vagyok. A prizma "dupla peremes" tehát annyit látok a vonatkozó kerékpáron, hogy a peremek közti hézaggal van a küllők közé erősítve. Eltörni nem szeretném, viszont ha lazán feszegetem, meg se mozdul. Próbáltam a kerék külső része felé mozgatni, ahol kevésbé feszül a küllőknek, de semmi eredmény.
Az is érdekelne, hogy az aktuális kresz szerint tényleg kettő prizma kell előre? Vagy elég egy-egy hátulra ill előre?
Gondolom rágyógyult a küllőre...
Először ki kellene lazítani, fújj rá valami sprayt, wd40 vagy csavarlazító...
Aztán mozgasd el és a szélén egy lapos kis csavarhúzóval nyúlj be és óvatosan feszítsd meg, hogy a küllőről le tudd húzni.
Ha öreg már akkor lehet törni fog és kuka.
Nem egy nagy pénz, kb. 200 ft a 2 db.
Ne a KRESZ-t nézd hanem a saját testi épségedet.
Oldalról sokkal jobban látszódsz ha elől hátul 2-2 prizma van a küllők között egymással szemben!
Szia! Szinte már minden prizma így működik. Kis rugalmas lamellák zárnak rá a küllőre. Ha le akarod venni, ne gondold túl. Ha a keréken legfelül áll a kérdéses prizma, csavard el valamerre (balra v jobbra óramutató szerint). Így egyik lamellát kiszabadítod, utána a másik könnyen fog menni. Ha törik, nem nagy baj, akkor már elöregedett annyira, hogy előbb-utóbb magától potyogna le. A küllőnek illik jobban bírnia, ha nem - akkor az a küllő is már csak optika volt, nem kár érte, hidd el, javítást neki!
KRESZ szerint tudtommal tényleg elöl kell 2 prizma, hátul nulla is jó. Nekem 2-2 van, amelyik bringán lehet, ott pedig fényvisszaverős külső gumi (ez esetben sehova nem kell prizma).
A KRESZ illetve a KÖHÉM rendelet szerint az első kerékre kell 2 darab, mindkét irányban hatásos borostyánsárga fényvisszaverő (küllőprizma). Vagy ha reflexcsíkos külsőd van, akkor nem szükséges. A hátsó kerékre nem kötelező.
Ha rágyógyult a küllőkre a prizmád, akkor azt esélyesb hogy nem tudod úgy leszedni, hogy utána vissza is lehessen rakni és biztonságosan a helyén maradjon. Általában ezek egyszer használatosak: felteszed és amíg kerék a kerék, addig ott van. Nem kell fel-le szerelgetni -sok esetben ha másodszor/többedszer szereled fel, az anyag meggyengül és nem tart rendesen. Nem egy esetben tanúja voltam, ahogy nagyobb sebességnél a rögzítés megadta magát és szép ívben elrepült a prizma. Ha az valakit eltalál, az kibírja röhögés nélkül...
Mivel filléres dologról van szó, felesleges kockáztatni: érdemes leszedés után kukázni és újat felrakni.
Köszönöm a válaszokat!
Azóta vettem újat, hogy elől ne csak egy darab legyen. Egyébként ez az új darab, az egyik oldalán szépen bepattan a küllőre, de a másik felén sajnos nem pattan be, de legalábbis tartja a pereme.
Ez nem gond? (Stabilnak látszik as küllőn.)
@5: a fizika nem hazudik...
Nagyobb sebességnél működikna centrifugális erő és ha nincs normálisan rögzítve az a prizma, akkor elszáll, mint a győzelmi zászló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!