Kerékcserénél meg lehet emelni a futóművet?
Mikor húztad a kereket, tekerted a csavart és valószínűleg emelőerő is hatott a kerékre. Ettől emelkedhet a futómű, bár ha minden rendben van, akkor piszokul bele kell kapaszkodni a csavarba, hogy megemeld. Annyira, hogy inkább elforog a kerék, még behúzott kézifék ellenében is. Viszont ha kicsit ki van verődve a szilent a lengőkarnál vagy a híd rögzítésénél, akkor van némi holtjátéka a futóműnek. Felemelve lóg a kerék, aztán mikor megtekered a csavart, el tud mozdulni felfelé. Te úgy látod, mintha az egész futómű emelkedne, pedig a rugó meg sem mozdul, csak a lengőkar kottyan egy kicsit. Ennek ellenőrzése egyszerű: újra megemeled az autót és ha a levegőben van a kerék, megrángatod. Lehetőleg úgy, hogy se a kézifék, se a motorfék ne fogja. Ha kottyan, akkor vagy a kerékcsapágy lóg (ilyenkor főleg jobbra-balra vagy ki-be billenthető a kerék, de hangja is van a lógó csapágynak), vagy a szilent van kiverődve. Ha a kerék nem mozog, akkor pedig nincs baj, csak jó erőben vagy.
Vizsgán a kiverődött szilentet nem szeretik, mert alulról, rázópadon könnyen kiszúrható. Egyébként pedig az autó egyenesfutását rontja az ilyen, ráadásul kanyarban is érdekesen viselkedik a jármű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!