A futóművet mennyire terheli meg egy nagyobb gumi + felni? Hosszú távon mik jöhetnek elő? Eredeti: 185/65R14 (acélfelnin kopott gumival 15kg) Új: 205/45R16 (alufelnin új gumivan 19kg) A full átmérő különbség -0,9%.
A futóműben ilyenkor a kerékcsapágyak, a gömbfejek és a szilentek szokták magukat a kelleténél gyorsabban megadni. A darabonként 4 kg tömegnövekedés már önmagában elég ahhoz, hogy észrevehetően rövidítse az élettartamukat, ehhez jön még az, hogy az új felni-gumi kombináció vélhetően kevesebbet nyel el a csodás utak okozta ütésekből, így a futómű alkatrészei nagyobb pofonokat kapnak.
Viszont nem csak az átmérő különbsége (ami itt egyébként még beleférne a tűréshatárba) és a tömegnövekedés okozhat gondot, hanem a felni ET-száma is. Ha nagyon eltér az ET-szám, akkor a kerekek által közvetített erő hatásvonala nem oda esik, ahová kitalálták, hanem kijjebb vagy beljebb, tehát csavarja a tengelycsonkot, amit a csapágyak nem szeretnek. Sőt, elöl a csapszegeltolás vagy kingpin offset is módosul, ez pedig azt eredményezi, hogy a kerekek kormányzás közben nem a talppontjuk körül fordulnak, hanem az ívkülső előrefelé, az ívbelső hátrafelé gurul. Ez meg a kelleténél nagyobb terhet ró a gömbcsuklókra, idő előtt nyírja ki őket. Egyébként ezek a hatások látszanak meg hamarabb a futóművön, az össze-vissza megválasztott ET igen gyors pusztítást tud végezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!