A buszokra, kamionokra, teherautókra, és főleg a távolsági buszokra akik hosszú távon szállítanak utasokat vajon miért nem szerelik fel téligumival?
Az én meglátásom szerint csupán parasztvakítás és ezáltal az autósok lehúzása az egész amit magamon tapasztalok mivel 32 éve járok mondjuk így nyári gumival és semmi különbséget nem éreztem amikor volt egy új szett télim amit egy szezon után gyorsan el is adtam..
Csupán arra kell figyelni hogy a nyári ne legyen kopott és felkeményedett és így ugyanazt tudja mint amit télinek adnak el.
10.
Bocsánat! Nem evickélek, haladok! Mivel írtam az elején hogy nem kopott és nem elöregedett gumikkal közlekedem,
A téligumi azért nem ér semmit mert ugyanúgy viselkedett pont azon a szakaszon ugyanazon az útviszonyok mellett mint a nyári gumim!
Ha jeges úton mindkettő megcsúszik, ha havas úton egyformán haladok mindkettővel , téli száraz úton egyformán haladok akkor mi is az értelme?
Pontosan úgy haladok mint az a bizonyos busz amit írtál.
Ami viszont zavaró hogy ha személyautó balesetet szenvedett télen és nem volt rajta téligumi, azt kihangsúllyozzák a tetű hiradóban , de ha ezt egy teherautó, busz, kamion okozza akkor érdekesmód megfeledkeznek ezt közölni...
Nem egyformán csúszik és nem egyformán haladsz.
Imádom az ilyen "tapasztalt" sofőröket.
Persze bazki, hogy a jégen a téli is csúszik :D
A téli gumi mintázata miatt hóban latyakban is biztosít tapadást, a nyári kb semmit.
Ha már nem cserélsz gumit egész évben, akkor miért nem télit használsz?
Az nyáron kicsit jobban kopik, meg kicsit jobban kenődik, de legalább meg tudsz állni vele télen a lejtőn :D
Igazad van, kérdező! A sima személyautó vezetéséhez is támasszunk ugyanolyan követelményeket, mint egy autóbusz vezetéséhez -értve ezalatt a sofőr alkalmasságát, az elvégzett tanfolyamokat, a vezetési gyakorlatot, stb. Ebben az esetben elmondható, hogy az egyszeri úrvezető is ugyanúgy képes kezelni a nyárigumival való téli közlekedésbem előforduló eseteket, mint a buszsofőr. És akkor ebben az esetben valóban semmi akadálya annak, hogy a gépkocsija kerekein a gumikat az autóbuszhoz hasonlóan használja.
De amíg pár hónap alatt bármelyik félanalfabéta szgk. vezetésére jogosító engedélyt szerezhet, addig ne hasonlítsuk már ezeket ehy hivatásos gkvezetőhöz, akire rá lehet bízni több száz ember életét...
13!
Akkor 15-20 centis hóból miért tudtam simán kijönni a nyári gumimmal ha a télinek annyira jó a mintázata?
Maradjunk annyiban hogy tapasztalat és nem úrvezetőre gondolok hanem több éves rutinra és nem kopott kiszáradt nyárigumira ha ezek adottak akkor simán mész hóban is.
Egyébként ha jégen mindkettő csúszik akkor ne dicsőitsük a télit, a városban meg nem szokott szűz hó lenni meghát most már lassan tél sincs.
#17
"Akkor 15-20 centis hóból miért tudtam simán kijönni a nyári gumimmal ha a télinek annyira jó a mintázata?"
Azért ez elég béna indok nem? Azért mert a télinek a mitázata és a gumikeveréke is télre van kifejlesztve, az nem azt jelenti hogy nyárigumival télen nem forog a kerék. Itt arról volt szó hogy jobb, jobban tapad és biztonságosabb.
"Egyébként ha jégen mindkettő csúszik akkor ne dicsőitsük a télit..."
Ott van a videó a #12-es válaszomban, nézd meg mielőtt folytatod az okoskodást.
Senki egy szóval sem írta hogy nyárival lehetetlen közlekedni, sem azt hogy télivel meghazudtolhatóak a fizika törvényei, annyi lett leírva hogy a téli télen sokkal biztonságosabb, jobban tapad mint a nyári. Ez tény, nem parasztvakítás.
Ha tudnál vezetni észrevetted volna a különbséget.
elvileg törvény szabályozza a kamionoknál, szóval lecserélik ott is, legalábbis a waberersnél ezt mondta a gumis csávó, és láttam is hogy másfajta gumit rakott fel.
Őszintén szólva szerintem a kamionoknál nem olyan lényeges mint a kocsiknál, mert ha van rajtad súly akkor a nyárival se fogsz csúszkálni, ha meg nincs akkor a télivel is simán befarolsz az árokba akár egy tócsa miatt is kanyarba ha úgy van. Ettől függetlenül mint mondtam törvény szabályozza, a Svédeknél tuti, de a Németeket ismerve kétlem hogy pont ezt elnéznék ... az meg hogy drága, lol, 30 milliós gépnél az a 2-3 ezer ft ha valakinek sok, akkor ne csináljon kamionos céget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!