Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egyes autósok miért nem...

Egyes autósok miért nem kerülik ki normálisan a kerékpárosokat?

Figyelt kérdés
Van jogosítványom, de nincs autóm, mert nem tehetem meg. Ma biciklivel jöttem hazafele, (2000 fős faluban lakom) a főúton már többször előfordult, hogy kb 10 cm távolságra húznak el mellettem az autósok. Azonban ma körülbelül 3 centire sikerült tőlem elmennie egy audisnak. Csak a szerencsén múlt, hogy nem lett baleset. Ha ki akarok kerülni valami b*szott kátyút az úton, akkor elütött volna. Igazából csak egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miért fáj, ha legalább fél métert tartanának az autósok mellettem. Még annyit hozzátennék, hogy az útnak csak a széle kátyús, szemben nem jött semmi nyugodtan kikerülhetett volna.

2018. nov. 14. 13:31
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
0%
Én inkább azt kérdezném meg a KRESZ íróitól, hogy miért nem igazítják a jogszabályt a gyakorlathoz? Ha nem oktatnák a szükséges oldaltávolságot, akkor 10-ből 10 autós így kerülné ki a kerékpárosokat, mert így érződik helyesnek. A megoldás nem az kellene legyen, hogy akkor berakunk egy oldaltávolságot a jogszabályba és minden jó lesz, hanem valahogy a gyakorlathoz kellene igazítani a kerékpárosok közlekedését. Akár egy külön sávot kialakítani a kerékpárosoknak vagy bármi ilyesmi, nem tudom hogyan lehetne jól megoldani, de ezért vannak a közlekedésmérnökök.
2018. nov. 14. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 Alex Fly ***** válasza:
55%

Pontosan azért, amiért a többi szabályt is úgy tartják be, ahogy...

Mert ha egy szabály betartása kényelmetlenséget okoz, emellett semmi hátrányos következménnyel nem jár a megszegése, akkor ez a szabály nem lesz betartva. Legyen akár sebességkorlátozás, elsőbbségadási kötelezettség avagy az előzés feltételei. Persze mindenre megvan a magyarázat...

2018. nov. 15. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Pedig ha megvizsgálnák hogyan megy el kerékpáros mellett ösztönösen az ember, akkor ki lehetne dolgozni rá egy jobb módszert is, ahelyett, hogy az oldaltávolságot erőltetik, ami mint most is kiderült, nem működik. Az oktatáson még úgy ahogy betartatják, de utána a sofőrök 90%-a ugyanúgy lesz.rja. Kicsit olyan ez, mint amikor étteremben erőltetik mindennek a késsel-villával való evését, miközben az emberek 90%-a a kezébe veszi a gyümölcsöt és úgy eszi meg.
2018. nov. 15. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
79%
#13 miféle jobb módszert látsz annál, hogy az ember elég helyet hagy az esetleges oldalirányú kilengésekre? Repüljenek át felette?
2018. nov. 15. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 Alex Fly ***** válasza:
69%

@13: megvizsgálták. És az lett az eredmény, hogy ahogy ösztönösen előznek, az életveszélyes. Megfelelő oldaltávval viszont veszékytelen. Ebben az esetben szerinted mi lehet célravezetőbb annál, mint hogy megköveteljük a KRESZ rendelkezéseinek betartását?

Attól, hogy valaki a gyümölcsöt evőeszközzel vagy kézzel fogyasztja, még nem fog mást életveszélybe sodorni -a szabálytalanul előző járművezetővel szemben.

De ha már mindenki a kerékpársávokkal van elfoglalva: az szerinted elfogadhatóbb ennél, ha azokon az utakon, ahol irányonként egynél több sáv áll rendelkezésre, az egyik kötelezően kerékpársáv lesz, ahol nincs ennyi sáv, ott a kerékpáros előzése tilos?

2018. nov. 15. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
Ne haragudjatok, de mint írtam ez a mérnökök feladata, hogy olyan megoldást találjanak, amihez nem kell kényszerítő szabályt beiktatni a KRESZ-be. Én csak arra próbálok rávilágítani, hogy ezt lehetne így is...
2018. nov. 15. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 IronYpetya ***** válasza:
76%

#13/6: te se haragudj, kérlek, de próbáld már ki a gondolkodás nevű extrémsport következő szezonját is. :P


Mondok egy példát. Én (meg szerintem nagyon sokan) ösztönösen nem szeretnek olyanra pénzt adni, aminek nem látják a célját. Márpedig az adóink és járulékaink ilyenek. Nem kéne ennyi adójogszabály meg NAV! Ez a közgazdászok és adószakértők dolga! Oldják meg a jövedelemadózástól kezdve minden bevételüket úgy, hogy nekem ne kelljen hülye szabályokat betartanom! Stb. stb..


Kapisgálod? Fogd fel, hogy Társadalomban élsz. Ha veszel magadnak szigetet, azon azt csinálsz, amit akarsz. Ha nem, akkor vagy keresel olyan társadalmat, ahol a lehető leginkább a te egyéni gondolataidat támogatják - vagy megtanulsz együtt élni másokkal. Életét bárkinek veszélyeztetni nem menő. Vagy pszichiátria, vagy fogház, vagy kivégzés. Ez mind azért is jobb, mert összesen 1 adott embert aprít le - szemben azzal, hogy ő bizony garantáltan nem 1 emberre húz majd kormányt vagy löki fel a buszmegállóban, ésatöbbi..


Ui: abban igazad van, hogy sok helyen túlszabályozzák a dolgokat. A közlekedésben is biztosan van ilyen, de még egyszer - emberéletek védelme érdekében nincs olyan, hogy az ösztöneidhez húzzák mások a szabályt.

2018. nov. 16. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim válasza:
Bicósként illik jelezni ha kátyút kerülsz ki, nem csak elhúzni a kormányt váratlanul. Magad biztonsága érdekében, hogy tudja autós mekkorát kell kerülnie..
2020. febr. 13. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 Alex Fly ***** válasza:

@18: nem illik, hanem kötelező -ha irányváltoztatással jár. De egy sávon belüli pártíz centis kitérőért inkább nem engedem el a kormányt...

És persze egy szabályosan végrehajtott előzés esetén nem ez számít; ha egy ilyen manőver miatt a másfél méteres oldaltáv csak egy méter harmincöt centi lesz, attól még nem dől.össze a világ.

2020. febr. 13. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!