Egyes autósok miért nem kerülik ki normálisan a kerékpárosokat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehet, nincs rajta kormány. Bár nem, mégsem.
Autóban ülve azt tapasztalom, hogy a felezővonalat mintegy szamárvezetőnek használja sok autós. Ha kiszélesedik a sáv, akkor húzódnak balra, mintha lánccal lennének odakötve. És kiváló minőségű úton, ahol a széleken nincsenek csatornafedelek, úthibák stb.
Szóval tudnának rendesen kerülni, de nem, a biciklis nem ember.
Azokban az országokban, ahol sokan kerekeznek, az autóvezetők saját bőrükön tapasztalják, mennyire más motorozni, bringázni. Az az oldaltávolság, ami két autó között elegendő, eléggé rossz érzés autó és kerékpáros között. A bringás sokkal közelebbinek érzi az autót, mint egyik autós a másikat.
Azon túl, hogy a kerékpár másképpen viselkedik (maga a jármű), mint a gépkocsi, a biztonságÉRZET is eltérő. Aki megtapasztalja ezt, az nagyobb empátiával viseltetik autóban ülve. Szerintem ez a titok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amiért egyes bicikliseknek is fáj normálisan közlekedni.
Le lehet pontozni, de tényleg. Amiért az egyik fél hülye, azért a másik is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kisebbségi komplexust élnek ki, ne is képzelj el mást mögé. A közlekedésben alapvető, hogy ott bárkiből lehet sikerember. Elég csak bevágni a másik elé, cikázni, nyerni 2m előnyt, 1p előnyt, szívatni a másikat. Máris a világ királya lesz belőle.
Régen a TV-ben volt KRESZ oktató sorozat, ott is bemutatták, ahogy a Zsigulis (mert kb. 80as évek alkotásáról beszélünk) beszáll és Fittipaldini lesz a csókából és vigyázzunk vele és rendőrt neki, ésatöbbi. Na ez azóta csak bőven tovább csúcsosodik kifele.
Hadd emeljem ki a legborzasztóbb részletet ebből a kérdéskörből. A "köcsög bicigliseknek megmutatom" filozófia tőlem terjedjen, demokrácia van, de ha közlekedésben gyengébb féllel szemben él vissza valaki az erőfölényével, az nem filozófia, hanem simán életveszély okozása.
Aztán jön a meglepi. Egyszer tényleg kátyút kerülsz ki, ő arra jön és eltapos. Te megdöglesz. Ő pedig 4-5 évet fog pihenni. Jól megmutatta a világnak meg neked, gratulálok. Gondolom sokat tanulsz majd belőle. Főleg, hogy te semmi rosszat nem tettél - vele ellentétben. De biztos, hogy leszoksz a biciGlizésről. Ha másért nem, csak azért, mert a koporsóban nem fér el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszönöm mindenkinek a választ.
#4 "Amiért egyes bicikliseknek is fáj normálisan közlekedni." Sajnálom, hogy ezen a véleményen vagy, de tudod a biciklire nem kell jogosítvány. A kisgyerektől a nagymamáig bárki biciklizhet, éppen ezért kéne picit jobban odafigyelni.
#5 Köszönöm a válaszod, de hiába írod nagy G-vel a biciklit, attól azt még k-val kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező: azért írtam G-vel, mert beg vagyog fázva. Ja nem. Hanem mert ironizáloG. (igen, így most finoman lebunkóztam az eltiprásra szakosodott ellentábort, bevallom) :D
workdev: nem kell róla tudni. mint ahogy a helyesírás szabályainak változásáról sem. viszont számonkérhető lesz, ez a lényeg. ez hívják úgy, hogy a "szabály ismeretének hiánya nem mentesít a betartási kötelezettséged alól"
Amúgy pedig a kérdező szerintem jól látja a lényeget (és egyúttal a kerékpározás rákfenéjét). Nem kell rá jogsi, nem is írható elő az EU-ban sehol. Mint ahogy a gyalogos közlekedéshez sem. :D De balesetet soha nem a jármű okoz, hanem a közlekedő ember. Mindegy, hogy miben ül, mit hajt! Védeni kell a gyengébb felet, ez az alap. Akkor is, ha sötét, mint az éjszaka. Szívem szerint én is fellökném azt a barmot, aki képes nyilvánvaló szabálytalanságokra. De nem teszünk ilyet. Legalábbis úgy tudom, az önbíráskodás szintén bűn. Úgyhogy "csak" (be)szólni tudok neki. Mert szólásszabadság van. Illetve - volt. :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
4-esnél a pont.
Nem attól barom/ostoba valaki, hogy autóval megy vagy kerékpárral, hanem ettől függetlenül.
Aki autóval centizi a biciklist, az az esetek többségében nem akarja veszélyeztetni, felborítani, hanem egyszerűen bele se gondol, hogy nem egy fixen leásott oszlopot kerül ki éppen, és ha elfér, akkor megy. (Nyilván persze olyan is akad, aki direkt szívatja őket.)
Ugyanúgy, ahogy a kerékpárosok se gondolnak bele, amikor körülnézés nélkül kikanyarodnak a mellékútról a kocsik közé. Vagy a lakott területen 40-50-nel az autók között cikázó fiatal hozza a frászt a normálisan közlekedő autósokra. Meg amikor sötétedés táján lámpa nélkül mennek az MTB-vel, mert hát látnak ők. Vagy amikor bevágnak az alárendelt útról kikanyarodó autó elé, nehogy már véletlenül eléjük menjen, amikor nekik van elsőbbségük. És még lehetne sorolni.
Lehet, kérdező, hogy te soha nem csináltál még ilyesmiket, amiket írtam.
De én se centiztem még soha biciklist a 30 éves autóvezetői praxisom alatt. Nagyon ritkán és csak kis sebességnél fordul elő, hogy csak 1 métert tartsak, általában a másfél méter a cél.
Az meg nem mentség, hogy a biciklire nem kell jogosítvány, mert már 50 (vagy 80) évvel ezelőtt is az óvodákban is tanították a gyerekeket, hogy hogyan kell közlekedni. Az általános iskolákról nem is beszélve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!