Vezettél már Oroszországban?
Nem tudom, van-e elképzelésed arról, hogy Oroszország mekkora és hogy hányféle ember lakja, mennyire változatosak a közlekedési kultúra szempontjából az ország régiói, de valószínűleg jobban járnál, ha legalább egy konkrèt régióra kèrdeznél rá. Mondjuk Moszkvában vagy Csecsenföldön valószínűleg egészen más (erőszakosabb) a vezetési kultúra, mint mondjuk Szibéria eldugott területein, ahol rettentően egymásra vannak utalva a közlekedők.
Nekem csak a Szojuz 5 másik tagállamában van vezetési tapasztalatom, városi és vidéki környezetben is. Általában a magyarországinál alacsonyabb fokú kooperáció a jellemző és erős a farokméregető hajlam, cserébe számítanak egymás baromságaira, így nem reagálják túl a nem szándékos hibákat sem.
Vidéki területeken a nagy tranzitútvonalakat leszàmítva alacsony a népsűrűség, így a forgalom is elenyésző. Nagyvárosokban a forgalomszervezés kevésbé ismeri a megbocsátó környezet elvét, és erősebben vagy a szabálykövető magatartásra utalva. Így kaphat egyszerre zöldet kanyarodó forgalom és egyenesen haladó villamos, így lehet ötsávos körforgalom vagy mondjuk kiegészítő nyilas zöldnél elsőbbségadási kotelezettseged, esetleg jobbkezes körforgalommal tarkítva.
Viszont regionálisan óriásiak a különbségek: míg mondjuk a Baltikumban ritkàn fordult elő veszélyes előzés, Grúziában inkább terepjárót béreltünk, mert a méret fontos, különben egyszerűen leszorítanak, ha előzni akarnak.
Egyúttal felhívnám arra is a figyelmedet, hogy Oroszországban a jelentős mértékű korrupció miatt és a biztosítók nyomására terjedtek el a regisztràtorok olyan mértékben, hogy úgy tűnik: ott a legdurvább közlekedni szinte az egész világon. Ez azonban nem így van, valószínűleg inkább egy erős középmezőny az ország a közlekedési kultúra tekintetében, ha globálisan nézzük a kérdést.
4-es, ha nagy autóval mész, az jó, de mondjuk egy középkategóriás kocsinál már meggondolnám a dolgot. És ne röhögj, mert ez is szempont: a terepjárót már észreveszik a delelő tehenek és odébb oldalognak az útról, kisebb autóknál több türelem kell hozzájuk. Nem beszèlve arról, hogy arányaiban több a földút, főleg a Kazbegi régióban.
Mindenesetre akkor is előznek, ha jőnnek szemből, nagyjából meg szokták oldani ezeket a helyzeteket, de azért egy jó biztosítás nem árt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!