Ködlámpával jobban lehet vezetni/látni a ķödben vagy csak jobbal lehet látszódni?
Az elsővel jobban lehet látni és látszódni, a hátsóval csak látszódni lehet jobban.
Ködfényszóró (első ködlámpa): bármikor amennyiben korlátozottak a látási viszonyok, használata nem kötelező, csak ajánlott, azonban bekapcsolható az alábbi esetekben; köd, eső, havazás, porfelhő, füst. Álló járművön tilos használni!
Feladata: a tompított fényszóró kisegítő fényforrásai, melyek nappal, korlátozott látási viszonyok mellett elősegítik a mi pozíciónk gyorsabb észrevételét, továbbá éjszaka korlátozott látási viszonyok mellett elősegítik a mi pozíciónk gyorsabb észrevételén túl, az úttest pontosabb megvilágítását, segítve ezzel a biztonságos úttartást.
Hátsó helyzetjelző ködlámpa (ködzárófény): üzemeltetésére ugyanaz vonatkozik, mint az első esetében annyi kitétellel, hogy a korlátozott látási viszonyt előidéző jelenség (köd, eső, havazás, porfelhő, füst) 50 méter közelébe, vagy az alá csökkenti a látótávolságot! Ha valaki mögénk ér (és tartósan ott is marad), városba értünk, vagy megszűnt a jelenség, ami indokolttá tette a használatát, kapcsoljuk ki! Használjuk bátran, amikor indokolt és szükséges, de semmiképpen sem felelőtlenül és meggondolatlanul.
Feladata: a hátsó helyzetjelzők kisegítő fényforrása(i), mely korlátozott látási viszonyok mellett elősegíti messzebbről, a mi pozíciónk gyorsabb észrevételét, megelőzve ezzel egy esetleges ráfutásos balesetet.
Ha már szóba jött itt az eső: valóban nem minősül ködnek, azonban előidézhet olyan rossz látási viszonyt mint a köd, vagy éppen a szakadó hó, szóval nem kell a ködlámpákért nyúlni egy kis szitálásban, ahol szakaszosan törölnek a lapátok (és ezt sötétben kétszer meg kell gondolni), ugyanakkor a videón látható esetben igen is indokolt a használat!
13-as
Majd ha mész nagy ködben, sötétben, akkor megérted.
#16 hülyeségekkel foglalkozol... tudod mi az ami vakít? a szarul beállított tompított fényszóró, terhelés esetén eszébe sem jut hogy kisüti a szemed amikor a szabályzóval nem állít rajta, vagy amikor félreáll a szerencsétlen és nem kapcsolja át a szarját helyzetjelzőre, esetleg amikor besötétedik és még mindig menetfénnyel nyomja a versenyző (többnyire suzukis), a távolsági fényszóró nem tompítása is külön élvezet, jobban mondva kezd divatba jönni, hátsó helyzetjelző ködlámpa indokolatlan használata mondjuk városon belül mindig lehet ilyenekkel találkozni...
egy gyárilag jól beállított ködfényszóró nem vakít hanem zavaró és a két fogalmat ne keverjük össze. ha vakít az régen rossz, ha zavar - hát igen nem kellene azt sem össze-vissza használni, kiváltképp nem nappali menetfénynek ugyebár!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!