Ködlámpával jobban lehet vezetni/látni a ķödben vagy csak jobbal lehet látszódni?
#1 hogy te nem lattal meg normalis kodlampat csak a Lada lokosere szerelt Hella diszkofenyt, az a te bajod.
Kerdezo: egy jo kodlampaval (marmint az elolre felszerelttel) igen, jobban lehet latni. A hatso valo a jobb lathatosagra.
Ha jól van beállítva akkor nagyon jól lehet vele látni ködben (is).
Nekem az öreg mercinél nagyon frankón alacsonyra de szélesen, erősen világít.
Éjszaka fel szoktam kapcsolni vadveszélyes helyeken illetve faluban mert sokkal hamarabb észreveszem vele az elém kiszaladó kutyát, macskát, rókát stb...
(Mondjuk pár napja sikerült elütnöm egy szerencsétlen patkányt.)
Természetesen ha jön valaki szemből akkor lekapcsolom azonnal.
A jól működő ködfényszóróval jobban lehet látni a ködben. Sajnos ilyenből nem sok van. A hátsó helyzetjelző ködlámpa (vagy ködzárófény) pedig csak abban segít, hogy téged jobban lehessen látni.
A jó ködfényszóró ismérve, hogy nagyon alacsonyan világít, függőleges irányban igen szűk a fénykévéje, viszont vízszintesen nyugodtan terülhet. Ez azért fontos, mert a köd nem ereszkedik le a talajszintig, néhány tíz cm mindig tiszta marad. Ha ebbe világítasz bele az alacsony ködfényszóróval, akkor nem csak tejfölt látsz magad előtt, hanem az utat is. Sokat segít ilyenkor, ha legalább a ködfényszóró sárga színnel világít: sokkal jobb, kontrasztosabb képet kapsz így. Az igazi persze az, ha a tompított fényszóród is sárga, de az izzót csak nem fogod cserélgetni időjárástól függően, ha amúgy meg a hideg- vagy melegfehér jobb neked.
Sajnos a jól elhelyezett és beállított ködlámpa ritka. Ha olyan alacsonyra szereled, hogy bevilágítson a köd alá, a felverődő kövek, magas járdaszegélyek, kóbor macskák és egyéb alacsonyan szálló ellenséges objektumok veszélyeztetik az épségét. Ha olyan magasra szereled, hogy ne törje össze semmi, akkor meg belevilágít a ködbe, nem sokat ér. Mint ahogy az sem, ha a fényszóróba építve lefelé vetít, akkor is sikeresen odavarázsolja eléd a fehér falat. Ráadásul a jó felépítésű, kis átmérőjű, erősen fókuszált sugarat lövő ködlámpa nem elég látványos, míg a mélytányérnyi méretű, lapos Hella "szúró" jól mutat, így sok autós inkább azzal ékesíti a járművet, mer' az menő. Csak azzal nem biztos, hogy bármit is látni fogsz, mert nem ködlámpának tervezték és építették.
Ja, és ha már ködfényszóró és ködzárófény: az eső nem köd, nem kötelező az első cseppek megjelenésekor a teljes világító-fényjelző arzenált működésbe hozni, duplán megörvendeztetve ezzel a körülöttünk közlekedőket. Ugyanis onnantól kezdve nem csak önmagában a ködfényszóró vakít el, hanem a vizes aszfaltról visszaverődő fénysugara is segít benne, hogy ne lásd, amit szeretnél - a ködzárófény is hasonlóan nagy öröm, főleg, mikor valakit kilométereken át követsz, mert nem tudod megelőzni, a retinádba meg sikeresen beleég a 21 W-os izzójának a nyoma. Tehát esőben nem szükséges a ködlámpákat bekapcsolni, anélkül is látszik az autó. Tényleg, higgyétek el nekem. Tudom, nem a témához tartozik, de hátha van valaki, aki véletlenül idetéved és ezt eddig nem tudta.
7: Persze, mindenkinek rossz a szeme, csak te vagy helikopter :D
A tiédet lehet, hogy azért nem vakítja, mert már kiégett :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!