Ez most komoly? Tényleg ezen háborognak az emberek?
"Sokan osztják a Facebookon azokat a Debrecenben készült képeket, amelyeken egy lesből sebességet mérő rendőr látható."
Teljes cikk:
www.origo.hu/auto/20180829-felrobbant-a-facebook-a-lesbol-mero-debreceni-rendortol-ide-bujt-el.html
Ezmost valami poé, ugye? Azon vannak felháborodva, hogy trafipaxolják őket? És ha lesből akkor mi van? Még a szabálysértő háborog? Milyen világ van emberek?





#20
Igen, túlléptem a sebességhatárt, lefotóztak, kaptam egy csekket, röhögtem egyet majd befizettem, ment tovább az élet. Igen, megérdemeltem, de nem kifogásokat keresek, hanem arra próbálok rávilágítani hogy az a valós gyorshajtás ami büntethető, az nem feltétlen veszélyes. Aki átlépi a sebességhatárt, az automatikusan ezen az oldalon is sokak által potenciális tömeggyilkosnak van tekintve, de ez távolról sincs így, megnézve a fenti esetet. Gyorsan hajtottam (mint elég sokszor) és mégsem volt veszélyes.
Mellékesen odafentről ez úgy van kommunikálva hogy balesetmegelőzés az oka, de mint írtam milyen balesetmegelőzés ha:
-alapból veszélytelen volt
-nem láttam tehát nem is lassítottam emiatt
Egyszerű: itt pénzt lehet beszedni
"Ebben teljesen igazad van, de könyörgöm a gyalogosnak mikor van nagyobb esélye túlélni, ha 50-nel vagy ha 100-zal ütik el?"
Úgy közlekedj hogy ne üss el gyalogost, akkor van a legtöbb esélye. Amikor megválasztom a sebességem sosem gondolkodom azon hogy mennyivel "szabad" még elütni a gyalogost. Nem ütök el senkit és kész.
"Az még véletlenül se fordul elő, hogy a sofőr rosszul lesz, elájul és nem fog tudni lassítani (kevés az esély, de benne van a pakliban), dehát ez kizárt és csak hülye és vak lehet."
Autópályán 130-cal szabad közlekedni, ott sem permeteznek semmit a levegőbe hogy ne legyél rosszul.
"Neked -mint autósnak- nincs felhatalmazásod meghatározni, hogy egy útszakasz milyen besorolás alatt van közlekedés szempontjából. Ha ott a tábla a sivatag közepén, hogy 60, akkor pont. Ha ez szerinted kifogásolható, akkor megvan a lehetőséged, hogy ez ügyben intézkedj a megfelelő szerveknél, de addig kutya kötelességed úgy közlekedni, ahogy a tábla "kéri"."
Nem igazán vagyok az a típus hogy "ne gondolkodj hanem csináld azt ami oda van írva". Betartom a szabályok lényegét, nem vezetek veszélyesen, de a közlekedés egy társas dolog, ahol az a fontos hogy rugalmasan álljunk egymáshoz, a lehetőségekhez képest mindenkinek jó legyen. Magasról teszek a büntetésre, a fémlapokra rajzolt számokra, balesetmentesen közlekedem úgy közben átgondolom hol mennyi a biztonságos. Lehet 50-es szakaszon 30-at választok, az is lehet hogy 70-80-at, de ha elhagytam az utolsó házat is és jó, belátható az út, hiába nem volt még lakott terület tábla vége, előfordulhat a 120 is.
Nem az a problémám hogy van képük sebességhatárokat megszabni, hanem
1. amikor azt mondják hogy balesetmegelőzés céljából traffipaxoznak, de mégsem balesetveszélyes helyen/időben fotóznak, nem mellesleg elbújva amivel nem előznek meg semmit
2. a sok 2bites benyalta a szöveget hogy a gyorshajtás halállal büntetendő és nem képesek kitörni a fekete-fehér korlátozott világukból (pl Flyalex). Szerintük aki átlépi a sebességhatárt a közellenség, bűnhődjön.





Mit kell ragozni? Túllépted a sebességhatárt? Igen. Lebuktál? Le. Megbírságoltak? Meg. Jogos volt? Igen.
Ennyi. Nem kell magyarázni...
Felesleges belekeverni balesetmegelőzést meg jogosságot.
Ha úgy érzed, felesleges a sebességhatár és te gyorsabban is biztonságosan vezetsz, megteheted. A döntés a tied. De akkor vállald a következményeket és ne magyarázd a bizonyítványod. Nem más a hibás.










@Beviz Elek:
Kedves bevizelő fórumtárs! Elolvastam az írományát; éppen ezért írtam azt, amit...
De akkor felteszek egy kérdést: elismeri, hogy teljesen jogszerű és megérdemelt volt szankcionálni a szabálysértését?
"Igen, túlléptem a sebességhatárt, lefotóztak, kaptam egy csekket, röhögtem egyet majd befizettem, ment tovább az élet. Igen, megérdemeltem, de nem kifogásokat keresek, hanem arra próbálok rávilágítani hogy az a valós gyorshajtás ami büntethető, az nem feltétlen veszélyes. […] Gyorsan hajtottam (mint elég sokszor) és mégsem volt veszélyes. "
Mióta létezik biztonságos és veszélyes gyorshajtás? Sőt tovább megyek. Miért gondolod azt, hogy TE eldöntheted, mi számít veszélyes/veszélytelen gyorshajtásnak?
"Úgy közlekedj hogy ne üss el gyalogost, akkor van a legtöbb esélye."
Tényleg úgy gondolod, hogy ez ilyen egyszerű? Ha te tudod ennek a tikát, akkor miért nem osztod meg másokkal is?
"Betartom a szabályok lényegét, nem vezetek veszélyesen, de a közlekedés egy társas dolog, ahol az a fontos hogy rugalmasan álljunk egymáshoz, a lehetőségekhez képest mindenkinek jó legyen."
Ezzel mondjuk részben egyet értek, de a spontán helyzetekre sosem lehet eléggé felkészülni, viszont kellő óvatosággal sok minden megelőzhető.
"Magasról teszek a büntetésre, a fémlapokra rajzolt számokra, balesetmentesen közlekedem úgy közben átgondolom hol mennyi a biztonságos. " Ezzel viszont egyáltalán nem értek egyet. Miért gondolod azt magadról, hogy ahogy te vezetsz az a biztonságos? A táblák nem viccből vannak kint, de biztos az a több millió ember a hülye, aki ezekre figyel és te vagy az oks, hisz tojsz rá, mert te jobban fel tudod mérni a helyzeted.
"amikor azt mondják hogy balesetmegelőzés céljából traffipaxoznak, de mégsem balesetveszélyes helyen/időben fotóznak, nem mellesleg elbújva amivel nem előznek meg semmit"
Ebben is van igazság, de én mégis azt mondom, hogy ha már belefutottam, akkor fizetek és nem rinyálok. Lehet kritizálni a rendőröket, mert bújkálnak, vagy hogy olyan helyen mérnek, ahol talán (nézeted szerint) nem indokolt, de szerintem a gyorshajtás pofátlanabb dolog, súlyosabb bűn, minthogy egy rendőr egy lakatlan úton 30-as táblánál mér.





"Mióta létezik biztonságos és veszélyes gyorshajtás?"
Miért, szerinted, ha valaki az autópályán megy 150-nel, az ugyanaz a kategória, mintha az óvoda mellett menne ugyanennyivel?
"Miért gondolod azt, hogy TE eldöntheted, mi számít veszélyes/veszélytelen gyorshajtásnak?"
A sebességkorlát alatt is a járművezető felelőssége megválasztani a megfelelő sebességet. Ha a jeges úton a megengedett 50-nel mész és emiatt balesetet okozol, relatív gyorshajtást követtél el. Tehát a lényeg, hogy a sofőrnek tudnia kell, hogy mi a biztonságos sebesség a sebességhatártól függetlenül.
"Miért gondolod azt magadról, hogy ahogy te vezetsz az a biztonságos?"
Tapasztalat alapján? Ha valaki több százezer km-t levezetett - mindenféle körülmények között - balesetmentesen, akkor szerintem az elég jó alap erre.
"A táblák nem viccből vannak kint, de biztos az a több millió ember a hülye, aki ezekre figyel és te vagy az oks, hisz tojsz rá, mert te jobban fel tudod mérni a helyzeted."
Szerintem több olyan ember van, aki tojik a táblákra, de legalábbis közel ugyanannyi. :)





#24
Erre már válaszoltam, olvass vissza.
#25
"Mióta létezik biztonságos és veszélyes gyorshajtás? Sőt tovább megyek. Miért gondolod azt, hogy TE eldöntheted, mi számít veszélyes/veszélytelen gyorshajtásnak?"
Amióta egy szabály van ráhúzva minden jogosítvánnyal rendelkező emberre és az összes az országunkban közlekedő autóra. Nem ugyanaz ha a 84 éves nagyapám teker az 1300-as Daciaval vagy Sebastian Vettel pl egy A8-as Audival. Az autó is teljesen mást tud és a sofőr is, miért lenne ugyanolyan mindkét esetben a 90? Én úgy döntöm el hogy mi veszélyes és veszélytelen, hogy meg tudom ítélni mi van még normális keretek között.
"Tényleg úgy gondolod, hogy ez ilyen egyszerű? Ha te tudod ennek a tikát, akkor miért nem osztod meg másokkal is?"
IGEN. A titka hogy láss, ne csak nézz, használd az agyad (sebesség megválasztásához, veszélyforrások felderítéséhez, stb)
"Ezzel viszont egyáltalán nem értek egyet. Miért gondolod azt magadról, hogy ahogy te vezetsz az a biztonságos? A táblák nem viccből vannak kint, de biztos az a több millió ember a hülye, aki ezekre figyel és te vagy az oks, hisz tojsz rá, mert te jobban fel tudod mérni a helyzeted."
Félreértés ne essék, nem azt mondom hogy nem figyelek a táblákra hanem azt mondom hogy nem foggal-körömmel ragaszkodom ahhoz, hogy mindent az utolsó betűig betartsak. Felmérem a helyzetet és ha biztonságosnak vélem, nem tartom be.
"Ezzel mondjuk részben egyet értek, de a spontán helyzetekre sosem lehet eléggé felkészülni, viszont kellő óvatosággal sok minden megelőzhető."
Eléggé sosem lehet felkészülni, de ha ésszel, óvatosan feszegeted a határokat, akkor sokkal több spontán helyzetet tudsz kivédeni mintha egész életedben a szabályok betűihez ragaszkodsz és a szélsőséges helyzetekkel sosem találkozol. Én minden héten megcsúsztatom 1-1 körforgalomban/kanyarban az autót (ha esik az eső akkor főleg), de így pontosan tudom hogy a gumi és autó mit tud, illetve nem pisálnék magam alá ha egyszer véletlen vagy egy vészhelyzet kivédése közben csúszna meg. A párom friss jogsis, ugyanezt tanítom neki, ha túl mereven veszi a szabályokat és nem tapasztal, akkor nem fog tudni jól cselekedni egy vészhelyzetben, sosem tanulja meg hogy mit lehet és mit nem.
Abban 100%-ig igazad van, hogy kellő óvatossággal rengeteg baj megelőzhető, de csak szerintem pont ellenkező irányból közelítjük meg. Egy szellős, kis forgalmú autópályán 130-cal haladni 160 helyett, nálam nem óvatosság. Az, hogy tekered 160-nal, nem a motorháztetődet nézed hanem bőven előre figyelsz és torlódás esetén vészjelzővel fokozatosan lassítasz, na az óvatosság mert időben felismerted, időben jelezték a mögötted haladóknak és nem beleugrottál a fékbe. Nálam az óvatosság nem azt jelenti hogy betartottad a sebességhatárt, hanem azt hogy pontosan tudod mi van/mi történik körülötted és időben reagálsz rá, defenzíven vezetsz.
"Nem ugyanaz ha a 84 éves nagyapám teker az 1300-as Daciaval vagy Sebastian Vettel pl egy A8-as Audival. Az autó is teljesen mást tud és a sofőr is, miért lenne ugyanolyan mindkét esetben a 90?"
A sebesség ugyanaz, ezen kár vitatkozni. Attól, hogy egy Audival mész, még nem lesz biztonságosabb a közlekedés, maximum a az Audi sofőrjének. De ha balesetbe keveredsz, oly mindegy milyen autó lök fel. Maximum az Audi sofőrjének kevesebb esélye van megsérülni a biztonságosabb autóban. Amúgy meg, ha 90-es tempónál durr defektet kapsz, lehetsz akármilyen Vettel, nem fogod meg azt az autót. Igaz, egy tapasztalt sorőr jobban regálhat helyzetekre, de csodákat ő sem tud tenni.
"IGEN. A titka hogy láss, ne csak nézz, használd az agyad (sebesség megválasztásához, veszélyforrások felderítéséhez, stb)"
Sajnos néha mégis megtörténik a baj, olyan sofőrökkel is, akik sosem gondolták volna, hogy velük megtörténhet. Ha ez a kijelentésed igaz volna, akkor csak olyanokkal történne meg a baj, akik (véleményed szerint) nem használják az agyukat. Pedig ez egyáltalán nem igaz.
"Felmérem a helyzetet és ha biztonságosnak vélem, nem tartom be."
Pont itt a probléma! Honnét tudod, honnét vagy 100%-ig biztos benne, hogy képes vagy pontosan felmérni a helyzetet. Szerintem sose lehet az ember elég óvatos. Nyilván a másik véglet sem jó, vagyis a beszari sofőr sem éppen szerencsés, de egy kicsi önteltséget vagy inkább finomabban szólva túlzott optimizmust érzek a szavaidban, ha nem sértelek meg vele.
"Eléggé sosem lehet felkészülni, de ha ésszel, óvatosan feszegeted a határokat, akkor sokkal több spontán helyzetet tudsz kivédeni mintha egész életedben a szabályok betűihez ragaszkodsz és a szélsőséges helyzetekkel sosem találkozol."
Egyet értek veled odáig, hogy ésszel. Azonban feszegetni a határokat már túlzás. Az, hogy te egy gyakorlópályán szórakoztatod magad és a kocsit, tedd. De közutakon feszegetni a határokat nem éppen szerencsés, mert továbbra is balesetveszélyes.
" Én minden héten megcsúsztatom 1-1 körforgalomban/kanyarban az autót"
Ugyanazt tudom mondani, mint az előbb. Alapból jó ötletnek tartom, hiszen kigyakorlod az autó viselkedését. Azonban ha a körforgalomban teszed, akkor az balesetveszélyes és nem szép dolog másokra nézve. Ha véletlen eldobod az autót, nem tudod megfogni, megugrik, akkor másoknak nekimehetsz, fellökhetsz egy kerékpárost és még magadat is veszélyezteted. Menj ki egy gyakorlópályára és csináld ott! Mondom mégegyszer jó ötletnek tartom, de ne másokat veszélyeztess!
"Egy szellős, kis forgalmú autópályán 130-cal haladni 160 helyett, nálam nem óvatosság. Az, hogy tekered 160-nal, nem a motorháztetődet nézed hanem bőven előre figyelsz és torlódás esetén vészjelzővel fokozatosan lassítasz, na az óvatosság mert időben felismerted, időben jelezték a mögötted haladóknak és nem beleugrottál a fékbe. "
Ebben nincs igazad és már írtam egy példát erre. Sajnos ha defektet kapsz, vagy egy figyelmetlen autós rád húzza a kocsit, akkor 130-nál vagy 160-nál van több esélyed?
Egy kis OFF: Hogyan csúsztatod az autót? Hátsókerekes és nagyobb gázt adsz, kipörgeted, vagy kéziféket rántasz? Én is szoktam gyakorlópályán forogni a kocsival, de a mi autónk elsőkerekes és ezért csak a kézifékkel tudok ilyen "trükköket" Amúgy én csak hóban szoktam csinálni, mert még vizes pályán is féltem a gumikat.





"A sebesség ugyanaz, ezen kár vitatkozni. Attól, hogy egy Audival mész, még nem lesz biztonságosabb a közlekedés, maximum a az Audi sofőrjének. De ha balesetbe keveredsz, oly mindegy milyen autó lök fel. Maximum az Audi sofőrjének kevesebb esélye van megsérülni a biztonságosabb autóban. Amúgy meg, ha 90-es tempónál durr defektet kapsz, lehetsz akármilyen Vettel, nem fogod meg azt az autót. Igaz, egy tapasztalt sorőr jobban regálhat helyzetekre, de csodákat ő sem tud tenni."
Nem balesetről beszélek, hanem az A8-as sokkal stabilabb, rövidebb a féktávja, stb. Ebbe felesleges belemenni, nem mindegy milyen autóval (azon milyen gumival) mész.
90-nél simán megfogható egy durrdefekt, feltéve ha fogod a kormányt és ijedtedben nem ugrassz bele a fékbe.
"Sajnos néha mégis megtörténik a baj, olyan sofőrökkel is, akik sosem gondolták volna, hogy velük megtörténhet. Ha ez a kijelentésed igaz volna, akkor csak olyanokkal történne meg a baj, akik (véleményed szerint) nem használják az agyukat. Pedig ez egyáltalán nem igaz."
Őszintén, nem tudom hogy hogy lehet elütni egy gyalogost. Zebráról volt szó, már messziről fel lehet mérni hogy van-e ott valaki. Ha takarásban van (pl parkoló autó), nekem mint idi ta gyorshajtónak sem derogál lelassítani és óvatosan tovább haladni.
"Pont itt a probléma! Honnét tudod, honnét vagy 100%-ig biztos benne, hogy képes vagy pontosan felmérni a helyzetet. Szerintem sose lehet az ember elég óvatos. Nyilván a másik véglet sem jó, vagyis a beszari sofőr sem éppen szerencsés, de egy kicsi önteltséget vagy inkább finomabban szólva túlzott optimizmust érzek a szavaidban, ha nem sértelek meg vele."
Legfőképp az emberekre (járművel vagy anélkül) figyelek és úgy választom meg a sebességem hogy ne lehessen bajuk. Igen, előfordulhat hogy kiszalad egy róka, őz vagy bármilyen állat, de tudomásul kell venni hogy a közlekedés egy veszélyes üzem és bármi megtörténhet, egy állattal való találkozást bevállalok. Tudom tudom, az is egy élőlény és 90-nel lehet jobb lenne. Anyám 20-szal ment a földúton amikor az őz nekiszaladt az autó oldalának és beesett alá, biztosra csak akkor mehetsz ha ki sem mozdulsz a szobádból.
Azt mondom hogy inkább egy kis nemtörődömség van bennem. Amin nem tudok változtatni, azon nem görcsölök.
"Egyet értek veled odáig, hogy ésszel. Azonban feszegetni a határokat már túlzás. Az, hogy te egy gyakorlópályán szórakoztatod magad és a kocsit, tedd. De közutakon feszegetni a határokat nem éppen szerencsés, mert továbbra is balesetveszélyes."
"Ugyanazt tudom mondani, mint az előbb. Alapból jó ötletnek tartom, hiszen kigyakorlod az autó viselkedését. Azonban ha a körforgalomban teszed, akkor az balesetveszélyes és nem szép dolog másokra nézve. Ha véletlen eldobod az autót, nem tudod megfogni, megugrik, akkor másoknak nekimehetsz, fellökhetsz egy kerékpárost és még magadat is veszélyezteted. Menj ki egy gyakorlópályára és csináld ott! Mondom mégegyszer jó ötletnek tartom, de ne másokat veszélyeztess!"
Már egy korábbi válaszban írtam a lényeget, ahol és amikor. Természetesen nem akkor csúsztatom meg a körforgalomban amikor vannak mellettem és természetesen nem bármelyik körforgalomban. A város szélén és olyankor amikor legrosszabb esetben csak magamnak árthatok. A párommal is mikor elmentünk, ha jött valaki arra akkor normálisan tovább mentünk, nem álltunk neki szórakozni.
"Ebben nincs igazad és már írtam egy példát erre. Sajnos ha defektet kapsz, vagy egy figyelmetlen autós rád húzza a kocsit, akkor 130-nál vagy 160-nál van több esélyed?"
Ezen az alapon 130-cal se menjél, 90-nel ennél is több esélyed van. Mondjuk az is előfordulhat hogy állsz egy lámpánál és egy kamion telibe ver hátulról. Amikor kilépek a házból, bízom abban hogy odafigyelnek a többiek is, hiába látom nap mint nap hogy ez nem így van. Nem fogok görcsölni és megteszek minden tőlem telhetőt hogy más hibáját kivédjem.
Elsőkerekes a kocsi, a körforgalomba alapból nagyobb tempóval megyek be és végig padlóval gyorsítok. A futómű nagyon feszes, nagyon precíz, enyhén elkezdi tolni az elejét majd megindul a hátulja. Ne arra gondolj hogy kézifékkel veszek be egy félkört, egyszerűen megindítom az autót és megfogom, a lényeg hogy tudjam hol az a pont amikor megindul.
Hiába félted a gumikat, néhány év után fokozatosan kezd keményedni az anyaga és esőben rohamosan romlik. Én úgy matekozom ki, hogy 5 éves korában cseréljem.
Hóban én is sokat játszottam, mindenképp hasznos dolognak ítélem ahogy azt is, hogy kipróbáld különböző gumikkal (nyári, régi téli, új téli)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!