Traffipax. Milyen alapon büntetnek?





Egy valami biztos, az autókban mindig felfelé csalnak, épp ezért, hogy ne lehessen belekötni. Magyarul ha 90-el mész óra szerint, akkor az lehet, hogy a valóságban csak 85-el mész, de 95-el biztosan nem.
Nem a semmiért van ez így kitalálva, szóval ha megfognak valakit ezért sem fogadják el azt, hogy az óra csak ennyit mutatott...





Nem garantálja semmi, és a leginkább vicces az egészben, hogy az autógyártók ezzel magukat védik, ezért lehet biztosra venni, hogy ezt garantáltan " nem felejtik ki ".
Egyszerűen ha lefele csalna az óra akkor már nem egy gyártót pereltek volna be balesetek kapcsán, ahol számított a sebesség. Ezért mennek biztosra a gyártók, hogy ne lehessen itt fogás rajtuk, inkább kevesebbet mutatnak kicsit.





"Értem, de mi garantálja hogy az autóban kizárólag felfelé csal az óra? Én még egyetlen autó kézikönyvében sem láttam olyat, amiben a gyártó garantálná hogy csak felfelé csal, vagy hogy egyáltalán bármennyit is csalna..."
Az autó típusengedélye garantálja... Másképp nem lehetne forgalomba hozni.





Ezen felül erre természetesen a rendőrség is gondolt: nem véletlenül van megadva egy tűréshatár, ami alatt nem büntetnek: ez kompenzálja a műszer pontatlanságát.
Persze csak akkor, ha a járművezető nem úgy számol, hogy "az óra lefele csal, tehát mehetek gyorsabban, plusz a tűrés is enged, szóval ahol 50 a határ, ott 55-tel mehetek" (vagy 68-cal, ha az objektív felelősséget nézi). Mert ebben az esetben már nem pontatlanság, hanem tudatos szabálysértés...

























A traffit sem 51-re, 91-re, 131-re állítáják, hanem 65-re, , 105-re, 145-re. Azért, hogy akit rögzít, ott már ne lehessen vita.
És a levél mindig tartalmazza, hogy a műszer hibahatárát (3 km/h) az elkövető részére kedvezően vették figyelembe.
Volt hogy a traffi szerint már a 45000 forintos sávba estem, de levonták belőle a 3 km/h-t és így megúsztam 30 000 forinttal.
Mindez azért van így, hogy semmiképpen ne lehessen a kérdésben szereplő mondvacsinált hülyeséggel fogást találni a bírságon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!