Szerintetek lenne értelme a dinamikus útdíjnak?
Nem sok értelme lenne annak, hogy azok fizessenek többet, akik olyan útvonalon járnak, ahol gyakran van dugó..Nem is lenne túl igazságos.
Akkor már inkább értelmesebb lenne, ha megtett kilométerre menne az egész. Egy olcsóbb alapdíjon felül fizessen többet, aki többet használja az utat.
"Nem sok értelme lenne annak, hogy azok fizessenek többet, akik olyan útvonalon járnak, ahol gyakran van dugó..Nem is lenne túl igazságos."
Ez vicces, mert most is van ilyen. Úgy hívják, hogy dugódíj. :) És ha így nézzük, akkor ez még igazságtalanabb is, mint a dinamikus útdíj.
"Akkor már inkább értelmesebb lenne, ha megtett kilométerre menne az egész. Egy olcsóbb alapdíjon felül fizessen többet, aki többet használja az utat."
Szerintem nem! Ha áll valaki a dugóban, akkor adott szakaszon sokkal több káros anyagot bocsát ki az autó a környezetébe, mintha csak gyorsan áthaladna rajta. Ha megtett km alapján számolnánk, akkor a sofőr ugyanannyit fizetne, ha csak simán áthalad rajta és alig okoz kárt a környezetének és ugyanannyit fizetne a dugóban állva is, amikor többszörös kárt okoz a környezetének. Hol lenne ez igazságos? És ha környezetvédelem mellett azt is nézzük, hogy dugó esetén lecsökken az út áteresztőképessége, akkor ugyanez a probléma a km alapú díjazással: Ki fogja megfizetni a gazdasági kárt dugó esetén?
Üzemanyagba beépített adó most is van,minden egyéb felesleges. Az üzemanyag adó igazságos is,mert aki többet használ belőle ,akár azért mert sokat fogyasztó kocsija van akár azért mert áll a dugóban ,az többet éget el ,és arányosan többet szennyez, és többet is fizet. Nincs szükség ezért dugódíjra meg ilyen faramuci autópálya sebességméregetésekre.
De talán azt az útépítőt is meg kellene adóztatni ,aki szándékosan és feleslegesen dugókat okoz az értelmetlen sávlezárásokkal meg a piszmogással,időhúzással. Meg lehet nézni az M0 déli szakaszát ,ott mi megy. Abszolút semmi munkavégzés de azért lebójázunk egy sávot mert az jó poén ,az autók meg km-eken át araszolnak. Ilyenkor is az autóst kellene büntetni plusz adókkal?
Nem szerintem fordítva. Ha dugó van, nem kell útdíjat fizetni vagy legalábbis kevesebbet, mivel így dugóval az útdíjas szakasz semmi pluszt nem nyújt az útdíjmentessel szemben. Akkor kelljen fizetni, ha nincs dugó és tényleg gyorsabb a haladás az útdíjmentes szakaszhoz képest, ekkor nyújt plusz szolgáltatást.
Ez olyan lenne, mintha a vonatjegyet nem kilométerdíjban mérnénk, hanem percdíjban, akkor az utas mérgelődhetne, hogy felsővezetékszakadás miatt elkésett valahonnan és a plusz 90 percet ki kellene fizetnie, ahelyett, hogy kártérítést kapjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!