Vasuti kereszteződéseknél mi értelme van az út felét lezáró sorompóknak?
Ugyis ki tudom kerülni. Meg le is tudom törni...
Nem inkább az út balolalát is lezáró sorompóknak volna értelme?
Egy egyszerű hajtóművel könnyen mozgatható. Azért készül letörhetőre, hogy ne dögölj meg, ha mégsem veszed észre. Kikerülni csak a nettó hülyék szokták, ellenük telepíthetnénk a bal oldalra a sorompóval összeköttetésben álló taposóaknákat is, nem ? Ha Tilos jelzés van akkor élesednek, valaki rámegy bamm. Ultimate megoldás :D
Átjáróban tilos előzni, átjáró előtt záróvonal van ( kivéve ha kereszteződés is van ott ) eleve semmi keresnivalód a másik oldalon. Ha ezeket nem tartod be, akkor a másik oldali csapórudat is simán le tudod törni és tényleg csak az aknamező segít. Ilyen alapon oda felesleges telepíteni.
A sorompónak nem a hülyék megállítása a célja, hanem a szabályosan közlekedők további biztonságát szolgálja.
Szabály szerint csak a saját sávodban közlekedhetsz, a szembejövőben nem. Ezért elég a félsorompó is.
Ha vadbarom vagy, akkor teli sorompó mellett megtalálod az utat a susnyásban, tehát nem hozzád kell alkalmazkodnia a közlekedésszervezőknek.
És mi értelme van a kerítésnek az állomások körül, ha pár tíz méter után úgyis vége?
Öreg vagyok. Gyermekkoromban fénysorompó még nem létezett. A vasutas kézzel engedte le a teljes hosszúságú csapórudat. Hát volt, hogy azon is átrombolt teherautó, busz.
Te dundujancsi. Ha az út baloldalát zárná le, akkor pont úgy szorulnál az átjáróba hogy a síneken.
Egyébként igazad van, legalább harminc centi vastag acél ajtó kellene oda. Azt nem akarnád letörni a kettegolfoddal.
Általában ezeket úgy tervezik, hogy arra számolnak, hogy értelmes emberi lények vezetik az autót nem pedig olyanok akik azt hiszik, hogy dísznek van ott, és ki lehet kerülni. Nem mellesleg szerencsére az esetek 99%-ban a vonat az erősebb, sokkal, és csak a saját életével játszik.
Ruszkiknál egyébként már több átjáróban is régi szokás, hogy az úttestből emelkedik fel egy jó vastag acéllap, direkt az ilyenek miatt bevezetve, akik azt hiszik azért van ott a sorompo, hogy akár le is elhet törni. Ha annak mennek neki, akkor akkor max a kocsinak lesz annyi.
"Ugyis ki tudom kerülni. "
Aki hülye, az haljon is meg...
A sorompónak igazából az a célja, hogy a marhája is észrevegye, hogy esetleg jöhet a vonat. Aki attól is nagyobb barom, az kerülje ki, remélhetőleg akkor fog jönni a vonat.
Egyébként a félsorompónak az is lehet a lényege, hogy ha valaki épp a kettő közt van amikor lecsukódik (persze szabálytalan...), az ki tudjon menni.
minek az erkélyre korlát, ha úgyis ki tudsz mászni?
minek a járda, ha bármikor leugorhatsz az útra a kamaz alá?
a félpályás sorompónak főleg biztonsági oka van. normális gépjárművezetőket feltételezve.
amúgy a fénysorompónak szeribted mi értelme van?
A közúton mi értelme van, hogy csak egy 8 méter magasban lévő lámpa mutat különböző színeket? Úgyis át tudok menni mind alatt, nem???
(remélem nem gyarapítod a sofőrök táborát, ha mégis, akkor remélem tőlem nagyon-nagyon távol közlekedsz...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!