Emelkedős területen hogyan kell araszolni kézifék használata nélkül?
Meg kell tanulni játszani a kuplungal és a gázzal. Anyámnak még 60 éves korára sem sikerült ez, ő is kézifékezik leejtőn. Én bennem ez valahogy bennem volt, nem kellet gyakorolnom.
Ahogy lassan engeded fel a kuplungot úgy finoman nyomod a gázt én képes vagyok leejtőn így fék nélkül is megtartani egy helyben az autót, de erre rá kell érezni.
24L
Lábféket felengeded hirtelen (vagy kézifékes indulással könnyebb), és enyhén a gázra lépsz, miközben pont fogáspontig felengeded a kuplungot.
Ez egy elég nehéz mozdulatsor egy kezdő számára, mivel gyorsan kell csinálni (lejtő mértékétől függően), különben hátragurulsz ugye, illetve megfelelő mennyiségű gázt kell adni, megfelelő helyre kell hirtelen felengedni a kuplungot, hogy ne pörögjön fel a motor (azzal csak a kuplungot égeted feleslegesen) és ne és fulladjon le (ha túlengeded a kuplungot). Sok gyakorlás kell, hogy izommemóriába épüljön, viszont ekkor meg már könnyűvé válik, és az sem okoz nagy gondot, ha más kocsiba kell ülni. Vagy ha teljesen ismeretlen az autó, akkor még mindig ott a kézifékes verzió, ami könnyebb sokkal.
Minél meredekebb a lejtő, annál nehezebb sima lábfékes verzió. Ha csak picit lejt, akkor könnyebb, mert több időd van pedált cserélni a jobb lábaddal, meg megtalálni a ballal a fogáspontot.
Semmi gond ha az elején nem jön össze, asszem a emberek fele nem így születik, hogy egyből ráérez. Én pl. ritkán tartom meg kuplunggal a kocsit, féltem, nehogy égjen, araszolásnál meg várok 2-3 kocsi helyet ( nem lovaskocsi, autó) és addig kézifék be van húzva, kézifékes indulás a legkíméletesebb úgy vélem, meg az autóm os úgy véli, Apukám úgy adta oda a kocsiját, hogy "kuplunghibás majd cseréljem ki addig járjak vele" szeretem a kihívásokat, 1 éve naponta városba ,dombos helyeken közlekedve még csak ferodolszaga sem volt :).
Persze van aki kuplunggal tarja a kocsit, és nincs neki baja, de az ritka.
#8
Valóban nem tesz neki jót, és tényleg kopik, de ha nem így fogod meg az autót percekig, és nem pörgeted csúsztatott kuplunggal a motort az egekbe, akkor elhanyagolható a kopás mértéke.
Tehát ha csak 2-3 másodpercig így fogod meg az autót, miközben alapjáratközeli állapotban van a fordulatszám, nem fogod leégetni a kuplungot.
Illetve amit a kérdező kérdezett, lejtőn való elindulás álló helyzetből, az ideális esetben pont ugyanannyira koptatja a kuplungot, ha sima lábfékkel csinálod vagy kézifékkel, mivel a kuplung ugyanannyi ideig lesz csúsztatott helyzetben mindkét variáció esetén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!