Miért közlekednek egyre többen éjszaka bukkanó előtt reflektorral autóval, mikor látják a fénycsóvából, hogy másik oldalon is jön egy autó?
Gyakorlatilag akkor hajlandóak levenni a refit -akkor is villogtatásra - amikor a másik autós már belenézett.
A legjobban az tud idegesíteni, mikor én már levettem és átvillantok neki, hogy le kéne venni -semmi reakció.
Az sem tűnik fel neki, hogy a másik oldalon csökkent a fényerő.
Mindig csak személyautós csinálja ezt, a sokat szidott kamionosok soha!
Ez megint egy nagy általánosítás: minden egyes bukkanóban ez a jelenség tapasztalható, vagy csak ugyanott?
Akkor köteles tompítani a távolsági fényszórót, amikor a két jármű olyan távolságra van egymástól, amikor a teljes értékű fényszóró vakíthatja a másikat, tekintettel arra, hogy a távolsági fényszóró csak speciális esetben használható fényforrás. Szóval ha eléggé messze van, vagy be nem látható a kanyar és nem kapcsolta le akkor az csak hiszti a másik részéről, ellenben ha már ott van és nem kapcsolja le, abban az esetben jogos a felháborodás...
Továbbá rengeteg autós nincs hozzászokva az éjszakai vezetéshez, sőt úgy általában a vezetéshez, ezért felejtkezik el róla, ami nagy hiba, mivel a műszerfalon világít egy szép kék színű visszajelző.
Hihetetlen egyébként, hogy a kocsit hasznos világító- és jelzőberendezésekkel látják el, mégis rengetegen nem tudják mikor, melyiket és hogyan kellene használni.
Veszem a fáradságot és leírom a gyengébbek kedvéért:
*nappali menetfény (drl): csak nappal és jó látási viszonyok között!
*helyzetjelző: csak álló járművön, annak pozíciója jelzéseként!
*tompított fényszóró: bármikor használható; éjszaka és korlátozott látási viszonyok mellett kötelező! (sokan nem tudják, de ezt a fényforrást álló járművön tilos használni, kivéve a forgalmi okokból történő megállást, illetve a ködöt és a havazást)
*távolsági fényszóró: csak éjszaka és mások elvakítása nélkül!
*első ködfényszóró: bármikor amennyiben korlátozottak a látási viszonyok, használata nem kötelező, azonban bekapcsolható az alábbi esetekben; köd, eső, havazás, porfelhő. Álló járművön tilos használni!
A hátsók közül csak egyet emelnék ki:
*hátsó helyzetjelző ködlámpa: ugyanaz, mint az első esetében annyi kitétellel, hogy ha valaki mögénk ér, városba értünk, vagy megszűnt a jelenség ami indokolttá tette a használatát, kapcsoljuk le!
Milyen bukkanó? Mert nem értem.
Amúgy meg a kamionosok hivatásos sofőrök, meg vannak szokva az éjszakai vezetéssel is, stb. Amúgy nekem sincs bajom a kamionosokkal, de ez most nem ide tartozik.
Sokan egyszerűen nincsenek megszokva az éjszakai vezetéssel, alig látnak valamit tompítottal, vagy olyan érzetük van, hogy vakon mennek (ez részben így is van, az a 15-20 méteres fénycsóva nem sokat ér sokszor). Ja meg azt is hozzá kell tenni, hogy éjszaka alapból mindenki többé-kevésbé fáradt, egyszerűen megfeledkezik róla, hogy úgy maradt a reflektor. Az esetek 99%-ban senki sem direkt hagyja úgy.
"*nappali menetfény (drl): csak nappal és jó látási viszonyok között!"
Ezzel csak az a gond, hogy a DRL-t nem a vezető kapcsolja, hanem gyújtásra automatikusan felkapcsol. És kikapcsolni sem lehet, csak az autó leállításával.
Reflektor az!
Gyakorlatilag akkor hajlandó lekapcsolni, mikor már 3 másodperce világít a képembe.
Most már értek mindent, ilyen válaszok születtek, valaki például a kamionosok életéről kezdett el mesélni. :-)
A döntésem: ezentúl akkor veszem le a refit, mikor meggyőződtem róla, hogy a másik már levette.
Dupla lámpás autó, D2S tompított, +90%-os, H7-es GE izzó van a refimben.
Senkinek nem fogok kedveskedni az előre lekapcsolt refivel!
Akár milyen új lámpa, annak se szabad vakitani, csak akkor vakit ha rosszul van beállitva vagy elmozdult az izzó benne.
Nagyon sok szemét van aki direkt nem veszi le, például autópályán ahol sövény vagy hozzá hasonló elválasztó van.
Ez nagyon vakitja a kamionost, de én hiába teszem rá őt nem zavarja.
Persze volt ennek is ellen szere, mert van kereső lámpám ami kb 1 km-re is elvilágit egy pontra. Na ezt ha ráadtam ész nélkül lekapcsolták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!