Mi a logika amögött, hogy a körforgalmaknak mindig a kijáratához tesznek zebrát?
Tévedés, a zebra nem a kijárarnál van, hanem a bejáratnál. :-)
A körforgalom pedig útkereszteződés, tehát, ha nem lenne ott a kijelölt gyalogos-átkelő, akkor is elsöbbséget kellene adni az ott átkelő gyalogosnak a KRESZ szerint. Jobbra kanyarodva hagyod el a kereszteződést, a gyalogosnak megbjoga van a kereszteződésben átkelni, a járda nyomvonalában... tehát milyen logika szerint kellene távolabb vinni az átkelőt?
"az autóba belemennek hatulról ha hirtelen lefékez kanyarodáskor"
Úgy kéne menni, hogy ne kelljen hirtelen fékezned, mester!
Egyébként körforgalomban, mivel folyamatosan kanyarodik az autó elevenem mehet olyan gyorsan, mint egyenes úton. Ha tehát a körforgalomtól távolabb lenne a zebra, pont akkorra gyorsulnának föl az autók, és ott lenne jellemzőbb a hirtelen fékezés és ütközés.
Szóval minden érv a te elméleted ellen szól.
Nem te írtad ki pár napja azt a másik körforgalom-ellenes kérdést? Ugyanilyen nyakatekert logikával érvelt a hülyeség mellett ott is a kérdező.
A kijelölt gyalogos-átkelőhelyek a járdák meghosszabbított nyomvonalán kötik össze az úttest két oldalán futó járdákat.
A gyalogosok többsége a legrövidebb úton akar átkelni az úttesten, amit többnyire meg is tehetnek, ha konkétan nincs tiltva, akadályozva.
A távolabb kijelölt átkelő csak bonyolítaná a közlekedést, hisz a körforgalomból kuhajtva akkor is elsőbbséget kellbadni az ott áthaladó gyalogosbak, ha ott nincs zebra - jobbra kanyarodva hagyod el a kereszteződést, a gyalogosnak elsőbbsége van azon az úton, ahová kanyarodsz...
A körforgalomba behajtva meg a körforgalomban közlekedőknek van elsőbbsége, tehát le kell lassítani, esetleg megállni... zebra nélkül itt nem kellene a gyalogosnak elsőbbséget adni, de mivel lenne jobb, ha 50méterre lenne a zebra?
Ki, és behajtáskor is kétszer kellene elsöbbségadási kötelezettségre számítani.
Nahát először is, ha valaki nem indexel, akkor saját magának kereste a bajt. Miért számítana a mögötte jövő kihajtásra és a zebra miatti fékezésre, ha az istenbarma indexelni nem hajlandó? Ez az ő közlekedési morálját minősíti, nem a mögötte jövőét.
Másrészt: Az általam látott körforgalmak szinte mindegyikében jóval vastagabb volt a sáv 3 méternél. Normális ember (tehát nem az átlaghülye magyar autós :D) ahol kihajt a körforgalomból, ott valamennyire jobbra húzódik, mint ahogy minden jobbra kanyarodásnál úgy lenne helyénvaló, nem úgy, hogy 2 méter van még mellette jobbra a járdáig. Márpedig ha így tesz, akkor mögötte pont, hogy elfér az, aki bent marad a körforgalomban.
Ez persze normál (~5m hosszú) személyautókra igaz.
De én sokat közlekedem körforgalmak felé (nem mindig autóval, de figyelem a közlekedést), olyan helyen is, ahol sok busz, sőt csuklós busz megy át rajta. Nem vettem észre, hogy fékcsikorgások, koccanások gyakoriak lennének körforgalmakban. Ez győri tapasztalat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!