Navigációra nem szabad hallgatni? Mert sok mindenkitől hallom, hogy bevitte őket a csávába! Van érdekes történeted?
Egyszer nekem is mondta, hogy itt jobbra, ott balra, és levitt a főútról. Itt már gondoltam hogy egy nagyobbacska faluban nem helyes lemenni a főútról, de gondoltam így 2013 ban tuti tudja már a műhold meg minden, mi az irány. Erre be akart vinni a zsákutcába minden áron. Forduljak meg, akkor "itt jobbra" nem is volt utca... Megyek tovább "forduljon balra..." hát olyan utca volt, ahova terepjáróval is meggondolnám, hogy bemenjek, szűk, meredek, tiszta dagonya....
Szóval nem szabad hallgatni a navigációra? Pedig Navigon volt, elvileg az nagyon jó!
Másnak van története amikor a navigáció okosabb akar lenni az embernél?
Milyen vas, szoftver és térkép kombó volt ez?
A navigációra is igaz, hogy légvonalban 5 km, de tudok egy rövidebbet az erdőn át. Nagyon nem mindegy, milyen eszközt használsz. Az útvonaltervezés pusztán matematika. Ilyen szempontból biztosan nem téved. De sok múlik azon, hogy a térkép mennyire pontos, mennyire aktuális, hogy súlyozza-e az utakat.
Jó dolog a navi, de nem kell mindenáron behódolni neki. Én pl több alkalommal felülírtam egy átadott autópályaszakasz miatt. Egyszerre kell támaszkodni a navira és a táblákra. Emellett érdemes a jól követhetöre rakni, ami nem visz be az erdö közepébe.
Magyarországon indulás elött inkább megnézem a gugli mapszot, meney közben pedig telefonról rákeresek (cél+jelenlegi hely)
Londonban beütöttem a posztkódot és mentem a gps után mint a zombi.
Egy érdekes alkalom: navi alapján 6-7km, átkocsikáztam, majd egy benszülött megmutatta a rövidebb, max 1 km-s utat. Ennyit a naviról..
De, szabad hallgatni, azonban a közúti jelzések legyenek az elsődlegesek. Ha a navi azt mondja, balra van Bivalybasznád, de a tábla jobbra mutat Bivalybasznád felé, akkor jobbra menj!
Fontos, hogy ne a legrövidebb, hanem a leggazdaságosabb, leggyorsabb vagy könnyen követhető útvonakltervezést válaszd!
Engem Boszniában a híd közepén utasított erős jobbkanyarra a navi, de ha akkor követem amit mond, most nem írnék ide.
Minden navi csak annyira pontos amennyire a térkép ami rá van töltve. Ezt rengetegen figyelmen kívül hagyják és 3-4 éves térképekkel navigálnak, közben már átépítettek egyirányúsítottak ,átneveztek ,feltúrtak ...
Én gyorsra vagy gazdaságosra állítom és a földutat ,kompot ,fizetős utat kilövöm a beállításnál,így szinte mindig jól navigál az amúgy olcsó kütyü igo-val. De térképhiba mindig is volt és lesz ,de ha rendes vagy, ezt be is tudod jelenteni pl a topmap oldalán.
Horvátországba tartottunk nyaralni, az okos GPS közli, hogy visz a legrövidebb úton, mondom ez jó lesz nekünk.
Le a pályáról rá egy széles útra, mondja, hogy haladjak csak nyugodtan rajta még 80km-t. Megyek, az út csak vékonyodik, utána a minősége is romlik, nembaj megyek még, utána földút (itt már éreztem, hogy baj lesz). Megyek még rajta, egyszer csak egy hegyen találom magam, az út már kisebb szikladarabokkal volt tele, amit kerülhetni kellett 2-es alapjáraton. Itt már ideges voltam, de a GPS győzködött, hogy már csak huszonpár kilométer. Megyek tovább a sziklás úton, utána nézem ám, hogy kb 20 méterenként a következő táblák voltak kirakva: DANGER! MINES!...... Túléltük...
Engem itthon a Navigon bevitt egy földútra, pedig be volt állítva hogy arra ne tervezzen - rossz volt a térkép. Nem egyből jött a földút, hanem keskeny műútra vitt, ami aztán egy idő után átment földútba. Jó poros lett a kocsi. Azóta Google térképet is szoktunk nézni mellé, hátha hülyeséget tervez.
Horvátországban meg csináltatott velem egy fura kerülőt egy keskeny kis falusi utcán keresztül. Megnéztem a térképet: az útból hiányzott a térképen 100 méter, a valóságban persze nem, ez volt az oka. Mondjuk poénnak jó volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!