Nekem lenne egy érdekes problémám, ami lassan kezd az őrületbe kergetni. Adott az autó, egy 2000-es évjáratú 1,6 benzin Astra G, sima 8 szelep, a motor X16 SZR amit fél éve vettem, beragad a gázpedál, mi az oka?
Mint minden rendes tulaj, kezdtem a vezérlés cserével, mert azt mindig kell használt autónál, és szeretem ha rendben van. Cseréltünk lambda szondát, mert 1x 2x kivillantott, csere után megjavult szépen, cseréltünk termosztátot, megadta magát, természetesen a vezérlés után 1 hónappal, mert nem tudott előbb elromlani, és mint ezt minden hozzáértő tudja, vezérlés újra le ezért. :)
Na mind 1, viszont ami igen nagy gond, egyszer csak kivillantott a motor hibakód, rá gépre, ami azt mondta hogy alapjárati motor, így hát az is csere lett, és csinált olyat 1x, hogy mikor melegen leállítottam a parkolóban, beindítottam, minden okés volt, de ha ráléptem a gázpedálra tolatás közben, az benn maradt, bőgött szegény, aztán lekellett állítani hogy megint jó legyen a dolog.
Mentem vele kb 100km-t, kezdte újra,a hibakódot, megint rá gépre, akkor meg EGR szelep, így hát az is csere, de mondanom sem kell, itt már azért súlyos tízezrekről beszélünk eddig....
A mai nappal bezárólag, alapjárati motor, EGR szelep cserélve, de akárhányszor indítom, ha tolatni akarok vele, benn marad az a fránya pedál, tiltásig csapja a gépet, és majd kell nekli kb 5 perc, amire visszaáll az alap helyzetbe, hogy gáz nélkül, mint egy öreg nénike, kitudjak alapjáraton gurulni a helyről, de ha előlre felé indulok, akkor meg minden rendben, előlre menetben soha nem ragad be.
Volt gyári Opel szoftverfrissítésen, megkapta a legfrissebb szoftvert is....de változatlan a helyzet, mai napig nem tudni, hogy mi okozza, nem tudunk mire gondolni,ha valaki járt már hasonló helyzetben, kérem ossza meg az okosságokat...
Légyszíves, segítsetek, előre is köszönöm
A fehér túró a beöntőnél normális így télen.
Fojtószelep-potméterre érdemes lenne ránézni, meg e szelepház-tisztítás sem ártana.
Vettem egy gáz sensort, és hétvégén kicserélem, remélem nem bonyolult a dolog, aztán meglátom, mit segít a dologban, remélem fog...
Azért amit látok még kitisztítom, illetve a kartelcsőből kitakarítom a szennyeződést ha van benne, most kb ennyi, és majd megyünk akkor tovább
Azért köszönöm a válaszokat, igyekszem még regizni az F astrásokhoz is, mivel ez eredetileg az a motor ami azokban is van, hátha ott is tudnak vmi okosságot
X16SZR motorral szerel G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál.....
Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene...
Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat...
:)
Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe...
A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni...
Még egyszer köszi mindenki!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!