Vasúti átjáró előtt meg kell állni ha nem ad sem piros sem fehér jelzést a lámpa?
Igen.
"39. § 6) * A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy
b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,
feltéve - mindkét esetben - hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges."
Nem működő lámpa esetén kötelező a megállás.
...(Húsz éve jelent meg ez a nagyméretű felirat a lámpa nélküli vasúti átjárók előtt:
-Ebben a vasúti átjáróban a vonatszerelvény kettőszáz kilométeres sebességgel halad át, még akkor is, ha ön a járművével a síneken tartózkodik.
nagy vihart kavart ez az ügyes figyelmeztetés.
...ma már ez felesleges is, mert a szerelvények normál sebességét 340-re emelték, levédték az átjárókat)...
Működő fényjelző készülék esetén, megfelelő körültekintés (jobbra-balra elnéz, ellenőriz, hogy valóban szabad az út), akár lassítás nélkül is át szabad hajtani az átjárón, de ha nem működik a lámpa, kötelező megállni.
Nem elég lassítani, meg kell állni!
Meg kell állni azoknál a vasúti átjárók előtt is, ahol nincs semmiféle biztosítás (sorompó, lámpa)
4-es válasz írója! Valóban nem következik belőle, hanem le van írva: „A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - ► a (3) bekezdésben említett megállást követően ◄- abban az esetben szabad ráhajtani, ha”
Ahhoz, hogy megállást követően lehessen ráhajtani, előbb meg kell állni.
A (3) bekezdés kimaradt a 2-es válaszból, de ott a KRESZ linkje, elolvashattad volna:
„(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt ► meg kell állni, ha ◄
a) bármely irányból vasúti jármű közeledik,
b) a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll vagy mozog,
c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad,
d) a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad,
e) ► fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad, ◄
f) vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést ad,
g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség,
h) ott „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!