Ha német autópályán vezetek, mire kell leginkább odafigyelni?
Állítólag gyakorolni kell, hogy képes legyél rutinból a visszapillantó tükörbe nézni előzés előtt, mert soha nem tudhatod, hogy mikor jelenik meg egy őrült, amely 200-250-el érkezne a belsőben.. Lásd: [link]
Erre biztosan figyelni kell...
Ezen kívül mi van még, amelyre érdemes külön figyelmet fordítani? Vagy nincs semmi? Mindenre amire itt Magyarországon?
Tempomatot mennyire állítsam? (Mennyivel előnyös ott haladni)
Válaszokat előre is köszönöm! :)
Igazából én inkább magyarországon tapasztaltam hogy oda kell figyelni. Majdnem 10 éve jöttem el, akkoriban azt tapasztaltam, hogy nem sok különbség van.
Őrültek otthon is vannak, csak illegálisan tolják, itt meg legálisan, de annak ellenére hogy szabad, nincs több mint otthon.
Viszont amire pda kell figyelned, hogy ha te tolod mondjuk 160-nal vagy többel, a papa simán kijön eléd a kamion mögül előzni, és satufékezhetsz, mert itt nem szokták levillogni az embereket, és ezért sokakat nem zavar abszolót hogy feltart.
A tempomatra nem lehet okosat mondani. Külsőben a teherkocsik mennek 90 nel, ezen kívül attól függ minden hogy hány sávoson mész, mennyire van tele stb.
Gyakran tapasztaltam dél németeknél, amikor arra jártam, hogy a sok majom a belsőben tömve vonatozik 80-nal, a külsőben meg mennek a teherautók foghíjasan 90-nel.
Meg sok száguldozásra ne számítsál, ez már nem az a németország. Mehetsz 2 km-t limit nélkül, aztán vagy jön egy 100-as korlát, vagy a tábla homokozó kötsöggel (útépítés). Aztán 8-10 km másfélsávos után mehetsz megint 2-3 km-t fullgázon, aztán jön a következő baustelle.
Vagy ha nem, akkor 3 sávból megszűnik egy és az már meghaladja a képességüket, és dugót képeznek.
Vagy pl. az is nagyn meg tudja haladni az itteniek képességét, hogy egyik autópályáról le, másikra fel. Hiába van gyosítósáv, nekik meg kell állni matekozni előtte, mire felfogják hogy ez nem egy kereszteződés.
Szóval inkább idegekkel készüljél.:)
A sebességkorlátozásokra. :D
Nincs ám mindenhol száguldozás.
Sok a felújitás. 80-120 Km/h-s táblák, dugók.
Elég egy defektes kamion vagy baleset, máris 5-10km-es dugó lesz.
Legalább is felénk. (A8)
A német a legbambább, egyik legbénább autós egész Európában. 17 éve kamionozom. Van egy réteg, aki napi szinten, nagy sebességgel közlekedik, ők profik, velük semmi gond.
De a többi, a kispolgári lúzer...Ezeknek az autópályára való felhajtás már túl nehéz feladat. Megy a gyorsítósávon 20 - szal, és nézi, jé, mennyi autó, kamion jön...Eléri a gyorsítósáv végét, ezzel a sebességgel és FÉKEZ!
Vagy gyorsít ugyan, de 52 - vel beszédül az emelkedőn 85 - 90 - nel érkező kamion elé, és nem érti miért fekszik a sofőr a dudán.
Megáll a gyorsítósáv ELEJÉN a macisajt táblánál, és onnan sasol, mikor szabad a pálya.
Esik 2 cm hó és Schneechaos - ról beszél mindenki. A németnek minden káosz, ami bonyolultabb mint egy kocka.
Fékez a havas emelkedőn, előszeretettel akkor, ha egy kamion igyekszik feljutni mögötte a kaptatóra.
Jön a nyár, és beül a hatalmas lakóautóba, lakókocsit akaszt. Manőverezni nem tud vele persze, megáll a pihenőhelyen úgy, ahogy épp lefulladt, had kerülgessék.
"A németnek minden káosz, ami bonyolultabb mint egy kocka."
Ez csúsztatás. Már a kocka is bonyolult, hiszen öt oldala van. Legalább.
Hogy adjak pár tippet: errefelé elvileg létezik olyan szabály, ami bünteti a "letolást" - és nem tudhatod, melyik autó lesz a civil rendőr. Láttam kollégát rábszni. :)
Szintén van javasolt követési távolság, ez a km/h-ban mért sebesség fele méterben, tehát 120-nál 60 méter a javasolt követési távolság. Persze nem sokan tartják be, de baleset esetén súlyosbító körülmény lesz.
Szintén érdemes odafigyelni a dugó esetén kialakítandó sávra (rettungsgasse):
És, mint már írták többen előttem: nem egy gyors észjárású népség, megfontolnak minden kormánymozdulatot. Persze van kivétel, de mindig számítani kell a hülyékre.
Pontosan ugyanúgy kell vezetni rajta, mint bármelyik más autópályán. Annyi, hogy jellemzően az autobahn sokkal forgalmasabb, mint bármelyik más ország autópályája.
Örülsz, ha óránként elsuhan melletted 2 autó 200 felett, annyi változatosság kell. A jellemző az, hogy 100-110 km/h az átlagtempó még a belső sávban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!