Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ezt, hogyan értelmezzem?...

Ezt, hogyan értelmezzem? (Többi lent)

Figyelt kérdés

Németországban az Autobahn-on nincs sebességkorlátozás.

Ezt akkor most úgy értelmezzem, hogy annyival mész, amennyit a kocsid bír?


Most volt még nem rég egy baleset, ezt egy német cikkben olvastam, hogy érkezett egy BMW, de tőle 300 méterre haladt 2 személygépkocsi. Leírtak alapján a BMW padlógázzal érkezhetett. (200-250) Mikor a 300 méterrel odébb haladó suzuki 130-al kijött elé. Egy hatalmasat befékezett és erre bele ment a vétlenbe b+. A vétkes, aki kijött elé, az meg elhajtott.

Ha jól emlékszem, akkor a BMW-s az kiszállt a saját lábán. A vétlen is túlélte, de ő súlyos sérüléseket szenvedett.

Még azzal kiegészíteném, hogy a vétlen kocsi kb. 8 méter magasságba felrepült.

Ennyit vettem ki a cikkből.

És itt most nem lehet hibáztatni a BMW-st. Mert joga volt 200-250-el haladni. SZERINTEM.

Ezért is merült fel bennem ez a kérdés, hogy jól értelmezem-e.


2018. jan. 2. 09:01
 1/7 anonim ***** válasza:

Nem, van kiteve egy sebbesseg tabla, az az ajanlott.

Ezt tul lehet lepni, de amennyiben balesetet okoz valaki igy hogy tullepte, kemeny jogi procedurat hoz maga utan.

2018. jan. 2. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nos annyit kell tudni, hogy általános sebességkorlátozás nincs náluk, úgy mint nálunk a 130 km/h. Viszont nagyon nagyon sok helyen vannak sebességkorlátozó táblák, 120-asok, 100asok, de akár 80 km/h-sek is. És azt MINDENKI betartja.

Viszont mikor belépsz Németbe, az országhatárnál látsz egy olyan táblát, ahol fent vannak a különböző utak sebességkorlátai, és azt láthatod, hogy az autópályák mellett egy 130-as szám van, kék keretben. Ez annyit jelent, hogy az ajánlott sebesség ott is 130 km/h, de ezt túllépheted SAJÁT felelősségedre. Ami azt jelenti, hogy baleset esetén már nem biztos, hogy a biztosító perkálni fog.

A fenti esetre reagálva pedig a BMW-snek joga volt 250-el menni, de arra nincs joga, hogy belehúzza a másikba a kormányt (tudom igen, milyen, mikor 0,5 mp alatt kell dönteni). Ez erős túlzással olyan, hogy valaki nem ad neked a városban elsőbbséget, és hogy ne menj neki, elrántod a kormányt, és nekimész a járdán haladó óvodás csoportnak, érted.... Én a BMW-s helyében inkább nekiengedtem volna a Suzukisnak, elvégre ő volt a vétkes, és valószinüleg a kár sem lett volna akkora, ha őt durrantja telibe hátulról.

Amúgy erről az esetről st22lacika tett fel videót, pont előtte történt, nem?

2018. jan. 2. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Nem tudom. Én egy cikkben olvastam. Nem tudom, hogy ki az a "st22lacika".

De ha lesz időm, utánanézek

2018. jan. 2. 09:30
 4/7 anonim ***** válasza:

[link]


Itt van ni, ő egy magyar kamionos, és pont előtte történt az eset. Ugyanarról van szó, 100%.

2018. jan. 2. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
egész biztos, hogy ez az st22lacikás sztori én is láttam. amúgy előttem jól írják: mehetsz többel, mint 130, de ha balesetet okozol, vagy részese vagy, nem kétszámjegyes euró büntetéssel fogják honorálni...
2018. jan. 2. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Igen, ugyanerről olvastam.

Ezt nem gondoltam volna, hogy pont egy magyar kamionos előtt történt.

Ráadásul Nyíregyházi mint én.

Érdekes, nem láttam még ezt a fickót.

Ment is a Sub.

2018. jan. 2. 11:13
 7/7 anonim ***** válasza:
Kicsi a világ :D
2018. jan. 2. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!