Kerékpár előzésénél mennyi a megfelelő oldaltávolság?
Sokszor van ilyen. A busz pl nem lépi át a záróvonalat, a bicajos viszont nem hajlandó a kerékpársávot használni, inkább a buszsáv kell neki.
Eredmény: a bicajos vígan teker, mögötte a csuklós busz tele emberrel, ami nyáron a 40 fokban biztos igazán élvezetes lehet.
Én autózom, de rosszul vagyok a bicajosoktól. Okoztak már meglepetéseket, és nem rajtuk múlt, hogy nem lett baleset.
Nem előzheted meg, mögötte kell bandukolnod.
Persze, ha nem vizsgázol, nincs rendőr, nincs kamera akkor ki kell kerülni a fenébe. Amennyiben az biztonságos persze, mert a záróvonal se mindig dísznek van.
4-es
Nagyon egyet tudok érteni, legszívesebben kiszállnék, és ütném az ilyen bicikliseket. Sokszor nem is egy, hanem akár két, vagy három busz is araszol az ilyenek miatt, többszáz emberrel.
Biztonságos oldaltávolságot ír elő a kresz. Ma már azt hiszem nincs ilyen, de a 60-as években kiadott kresz könyvben (NEM tankönyv!) volt hivatalos magyarázat. Abban kocsiszekrénnyi távolságot írnak. Ha 130 centi széles a járgányod, akkor 130 centi a legkisebb oldaltáv.
De ez nem is érdekes annyira. A kerékpár hullámvonalban halad. Nem is tud egyenesen. Ez nem egy szabályos szinusz. Szóval szükség szerűen kacsázik. Egyszer ezzel kell számolnod.
Másodszor a rajta ülő különféle képességű lehet (mint az autós is), s a nyomvonal tartásába ez is belejátszik.
Aztán az is, hogy vannak olyan úthibák, amelyet autóban észre sem veszel, a bringás meg fejre állhat tőle.
S arra is figyelni kell, hogy megijedhet a járműtől, s ezért esik el.
Én autós és bringás is vagyok. Aki soha nem ült még kerékpáron, nem is tudja, milyen érzés az, amikor egy autó (főleg ha az még jó nagy is) milyen érzés. Akár sokkoló is lehet egy elsuhanó kamion.
6-os -7es!
Osztrákoknak miért nem jelent ez problémát? Jött mögöttem ott nem egy autós, hosszú-hosszú percekig. Nem dudált, nem jött a nyakamra, nem türelmetlenkedett. Nem is értettem, miért nem megy. Hát azért nem, mert csak úgy előz meg, hogy jóval mögöttem teljes terjedelmében átmegy a másik sávba, s amikor mellettem elhaladt, akkor sem tér azonnal vissza. Csak akkor teszi ezt, ha semmi nem jön szembe, s az út jól belátható.
Németben meg osztrákban is pont úgy feltartják a többszáz embert, a csuklós busszal. És a BKV-sok sem dudálják le ezeket a kreténeket, nem kell szidni a magyar sofőröket.
A román KRESZben van egy olyan, hogy egy biciklis mellett akkora oldaltávolságot kell tartani, amennyi a biciklis dőlésszöge. Vagyis ha eldőlne a biciklis balra, akkor is annyi távolságot tarts, hogy ne menj át a fején. Ez elég életszerű, és biztonságos úgy ahogy. De Magyarországon nincs ilyen kitétel.
Nem lépheted át a záróvonalat.
A valóságban, az út adottságaitól függően lehet szabálytalankodni, csak ne lássa senki.
Ha pl kereszteződés előtti záróvonal van és nem jön sehonnan senki, akkor simán félig átmegyek és lendületből kerülöm ki a bringást, ha jönnek akkor meg kikerülöm, ha lesz lehetőségem :D
Szerintem az oldaltávolság a sebességtől is függ, ha pl nagyon kicsi a sebességkülönbség pl városban akkor 1-1,5 méter is elég, de ha valaki épp az országúton teker és nagy sebességgel érkezek ( és nem jön senki ) akkor teljesen a tál oldalon előzöm, így megvan 3 méter is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!