Az út fenntartóját lehet perelni fekvőrendőr okozta károsodás miatt? (Szabályos közlekedés esetén. )
A közelünkben a tavasszal csináltak egy fekvőrendőrt. (Mellékesen, teljesen feleslegesen, mert egy olyan forgalmas útról van szó, aminek az egyik oldalán bekerített kertek vannak, szóval nincs különösebb átmenő gyalogosforgalom, vagy hasonló.)
A lényeg, hogy kitettek előtte egy 30-as táblát, de a magas fekvőrendőrön már 10-zel is csak a bátrak és a tájékozatlanok mernek átmenni.
Gyakran látok itt helyszínelésre váró autókat, amikben kár keletkezett, mert a sofőr mondjuk 25-tel ment neki a fekvőrendőrnek.
Ők vajon kártérítés miatt akarnak rendőrségi szakvéleményt?
Oké, hogy 30-as tábla van kint, de én 30-al semmilyen ismeretlen fekvőrendőrnek nem megyek neki. Lelassítok 10, nagyon max 20 km/h-re.
Amúgy nem pereltem még ilyen ügyben, nem tudom mi a teendő, de ha nem nagy a kár az autóban, akkor tuti nem éri meg, mert egy per rendkivül költséges, iszonyú sok idő és stresszbe telik, ráadásul jó eséllyel nem is eredményes.
Hát igen, én is erre tippelek, hogy nem lehet kiszedni semmi kártérítést.
Pedig itt nyilvánvalóan egy műszaki hibásnak minősíthető fekvőrendőrről van szó. Ha a cél a 30 km-es sebességkorlátozás betartatása, akkor egy olyan fekvőrendőr, amin csak 5-tel lehet átmenni, nem minősülhet megfelelőnek.
És ha 30-as tábla van kint, azt talán értelmezheti úgy valaki, hogy ott 25-tel nyugodtan közlekedhet.
Tulajdonképpen, ha egy kátyú miatt törik ki a kerék, ott is fizet az út fenntartója.
Egy per esetén meg lehet a per tárgyává tenni a perköltséget is, vagyis a vesztes fizet.
Na jó, én mindig 5-tel megyek át, de ezt az egészet rettentő felháborítónak tartom. Azokat kellene odakötözni a fekvőrendőr helyére, akik ezt az egészet kitalálták, ilyen módon megvalósították, és műszakilag átvették.
Az egy dolog, hogy az ember oda szokott figyelni általában. A fél méter mély kátyúba se direkt megy bele senki, hanem mert éjszaka nem vette észre, vagy az út szélén rohangáló gyerekekre figyelt, vagy csak rosszul mérte fel, hogy ez nem csak egy felületi sérülés.
Hogy az ember próbálja elkerülni a bajt, az nem azt jelenti, hogy a kátyút nem kell kijavítani.
# 6
Mint írtam, itt azzal se lenne semmi gond, ha 50-nel mennének a népek. Gyakorlatilag a 30 is felesleges, mert nincs átmenő gyalogosforgalom, mint írtam.
Feltehetőleg a 120-szal száguldozó cigánygyerekek ellen csinálták a fekvőrendőrt, és a 30-as tábla kizárólag a fekvőrendőr miatt lett kitéve, mert belátták, hogy 50-nel haladva hegyekben állna ott a sok autóroncs. De hát 30-cal haladva se jobb a helyzet.
Egy ilyen úton teljesen indokolatlan az 5-re való lassítás, vagyis ez nem egy tervezett dolog.
Különben itt van a fekvőrendőr, ahol az utcanév B-je:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!